Robert Eggersin Nosferatu - kokemuksia?
Tänään oli tämä leffa Suomessa ensi-illassa. Onko täällä niitä, jotka kävivät jo tänään tämän katsomassa? Itse ajattelin käydä huomenna, mutta olisi kiva kuulla ensikokemuksia... Oliko odotusten mukainen / parempi / pettymys?
The Lighthouse on yksi viime vuosien omia suosikkielokuviani, ja on kovat odotukset saman ohjaajan uutuuteen!
Kommentit (30)
Näin elokuvan eilen. Visuaalisesti hienoa jälkeä. Paljon roisimpi ja irstaampi, kuin Bram Stokerin Dracula -elokuva. Sama juoni periaatteessa molemmissa.
Pidin siitä, että tässä ei oltu lähdetty mässäilemään erikoistehosteilla liikaa. Ehdottomasti elokuvateatterissa katsottuna parempi, koska äänimaailma pääsee oikeuksiinsa. Tästä tulee varmasti klassikko.
Vihasin tuota Lighthousea. Toivottavasti tämä on tuhat kertaa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Pysy vaan niissä Poliisiopistoissa ja Romanttisissa komedioissa....En suosittele tätä leffaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy vaan niissä Poliisiopistoissa ja Romanttisissa komedioissa....En suosittele tätä leffaa sinulle.
Pysy itse neukkuaikaisissa taideleffoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy itse neukkuaikaisissa taideleffoissa.
Mielelläni.
Renfield varasti show'n.
Tarina itsessään on kerrottu liian monta kertaa, ettei siihen ole enää oikein mitään uutta tarjota paitsi alastomuutta, Tim Burton on tämän goottikuvamaailman tuonut liian tutuksi, joten ainoa yllätys onkin, ettei hän ole ohjaajana.
Toivottavasti Eggers saa silti tämän näytön perusteella tehtyä lisää kauhu/fantasialeffoja. Ei yhtään isommalla budjetilla eikä studiosysteemissä, vaan vain niistä aiheista, jotka itse haluaa.
Werner Herzogin 1979 versio aiheesta on mielestäni silti edelleen paras Nosferatu. Dracula-leffoista tai vampyyrileffoista ylipäänsä pitää sitten miettiä tarkemmin.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Renfield varasti show'n.
Tarina itsessään on kerrottu liian monta kertaa, ettei siihen ole enää oikein mitään uutta tarjota paitsi alastomuutta, Tim Burton on tämän goottikuvamaailman tuonut liian tutuksi, joten ainoa yllätys onkin, ettei hän ole ohjaajana.
Toivottavasti Eggers saa silti tämän näytön perusteella tehtyä lisää kauhu/fantasialeffoja. Ei yhtään isommalla budjetilla eikä studiosysteemissä, vaan vain niistä aiheista, jotka itse haluaa.
Werner Herzogin 1979 versio aiheesta on mielestäni silti edelleen paras Nosferatu. Dracula-leffoista tai vampyyrileffoista ylipäänsä pitää sitten miettiä tarkemmin.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Näin elokuvan eilen. Visuaalisesti hienoa jälkeä. Paljon roisimpi ja irstaampi, kuin Bram Stokerin Dracula -elokuva. Sama juoni periaatteessa molemmissa.
Pidin siitä, että tässä ei oltu lähdetty mässäilemään erikoistehosteilla liikaa. Ehdottomasti elokuvateatterissa katsottuna parempi, koska äänimaailma pääsee oikeuksiinsa. Tästä tulee varmasti klassikko.
Itsekin näin tämän ja olen täsmälleen samaa mieltä. Nyt oli onnistunut elokuva ja mukaili hämmästyttävän paljon visuaalisesti sitä aivan ensimmäistä mykkäelokuvaa joskin kaikki näytti tietenkin modernilta ja paremmalta.
Eikö nuo kauhuelokuvat ole teistä ihan tuskastuttavan tylsiä? Itse en jaksanut katsoa edes traileria loppuun ja trailerinhan kuuluisi houkutella ihmiset katsomaan se elokuva.
Pimeää ja kuolleita ruumiita ja kaiken keskellä joku daami harhailee. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo kauhuelokuvat ole teistä ihan tuskastuttavan tylsiä? Itse en jaksanut katsoa edes traileria loppuun ja trailerinhan kuuluisi houkutella ihmiset katsomaan se elokuva.
Taidat olla Marvelin kohdeyleisöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla Marvelin kohdeyleisöä?
Sarjakuvaelokuvien vai? Okei, nyt kun sanoit niin katsoisin jopa tuon vampyyrihommelin ennen kuin jotain pitkissä kalsareissaan katoilla hyppivää supersankaria.
Pääosaa esittää Johnny Deppin ja Vanessa Paradiksen tytär, joka on syntynyt vuonna 1999.
Enpä muuten tiennyt, että Johnny Depp oli Vanessa Paradiksen kanssa 14 vuotta yhdessä ja saivat kaksi lasta. En ymmärrä, missä umpiossa olen tuon suhteen ollut, sillä yleensä olen kartalla julkkisten suhteista ja olen nähnyt kaikki Johnny Deppin leffat ja olen yli nelikymppinenkin.
Vierailija kirjoitti:
nosto
Nostoferatu
Hyvä leffa mutta pilattu liialla pituudella niinkuin nykyään on tapana, eikä se s-marketin kassan näköinen naisnäyttelijä ollut uskottava kuolemattoman kreivin tavoittelemana kaunottarena. Hyvän leffan ainekset pilattu huonolla leikkauksella. Lighthouse oli hauska. Samaa genreä suosittelen Pale blue eye.
Vierailija kirjoitti:
Pääosaa esittää Johnny Deppin ja Vanessa Paradiksen tytär, joka on syntynyt vuonna 1999.
Enpä muuten tiennyt, että Johnny Depp oli Vanessa Paradiksen kanssa 14 vuotta yhdessä ja saivat kaksi lasta. En ymmärrä, missä umpiossa olen tuon suhteen ollut, sillä yleensä olen kartalla julkkisten suhteista ja olen nähnyt kaikki Johnny Deppin leffat ja olen yli nelikymppinenkin.
Olisivat laittaneet siihen pääosaan Deva Casselin jos jonkun tytär piti olla
Kävin katsomassa. Aivan liian väkivaltainen makuuni. Ällöttäviä väkivaltakohtauksia, todella paljon verta ja näytettiin tarkasti miten veri ja eritteet tursuaa. Ihan tarpeetonta mässäilyä näyttää noin tarkasti. Piti ihan sulkea silmät noissa kohtauksissa, kun olin saanut tarpeekseni näkymästä, mutta se kohtaus jatkui vain.
Muutenhan elokuva oli kuin taideteos, todella hienosti tehty, puvustukset, lavastukset ja tehosteet.
Olisin siis todellakin tykännyt leffasta ilman tuota mässäilyä.
Meilläkin lippu huomiselle, kun täällä ei ollut näytäntöä tänään kuin iltamyöhään ja mukavampi käydä päivällä. Trailerin perusteella mielenkiintoinen leffa. 1920-luvun alkuperäinenkin on nähty.