Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasittaako viestit syöpähoidoissa ilevaa

Vierailija
03.01.2025 |

Tuttuni kanssa olemme viestiteleet 20v viikoittain. Nyt häneltä leikattiin suolistosyopa kesällä ja on raskaissa hoidoissa kesään asti. 

Rasittaako viestit häntä? Olen kirjoitellut positiivisia asioita. Mutta ärsyttääko ne vain.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaisi jos se toinen on terve

Vierailija
2/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihan itte592

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Kai hän vastailee sitten, kun jaksaa. Hoitojen välissä on siedettäviäkin päiviä. 

Vierailija
4/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rauha 884

Vierailija
5/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtä oikeaa vastausta, koska jokainen kokee asiat niin eri tavoin.

Äitini oli iloinen kaikista viesteistä sairastaessaan pahaa syöpää, johon myös kuoli.

Vierailija
6/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin syövän viime vuonna seurantakuntoon eli käyn kontrolleissa pian. Ilahduin viesteistä. Hoitopäivinä minulla olivat kauheat pahoinvoinnit eli ei kannata ainakaan mitään ruokavitsejä laittaa. Syöpämyrkyt muuttavat makuaistia ja ennen mieluinenkin maku voi alkaa maistua kauhealta.

En suosittele syömään metallisella aterimella, koska metallin maku jää pitkäksi aikaa suuhun. Ostin sovinnolla itselleni vauvan syöttämiseen tarkoitettuja muovilusikoita marketista. Itse olin todella poikki myrkkypäivinä ja tietenkään moni ei ole kovin virkeä leikkauksen jälkeen.

Kyllä minua ilahduttivat viestit ja kivat kuvat siksi, että halusin parantua ja jatkaa elämääni. Jos olisi loppu tullut niin olisin ainakin saanut katsoa satoja ihania eläinkuvia jne. Ei syöpää sairastavaa tarvi pelätä kuin spitaalista. Kannattaa ottaa asenne, että hän ei pysty nyt olemaan muiden kanssa menossa mukana infektioherkkyyden, pahoinvoinnin, sekaisin olevan vatsan ja VTI-kierteen vuoksi. Kannattaa puhua mieluiten ihan normaaleista asioista eikä mistään tuonpuoleisesta.

Vierailija
7/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittely ehdottomasti!

Suurin ongelma on, moni hylkää tutun, kun saa tietää syövästä. Kun kerroin yhdellekin kaveriksi luulemalleni töissä, niin sen jälkeen hän lopetti puhumasta minulle ja alkoi katsoa ohi ihan kuin olisin ilmaa.

Kyllä sä voit myös puhua niistä hoidoista suoraan. Kysy vaikka, että millaisia ovat ja miten hän voi ja jaksaa.

Vierailija
8/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin taannoin muusta syystä sairaalassa. Minua ilahdutti viestit, vaikka voimat ei riittäneet vastata.

Vierailija
9/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaikki ihmiset lähinnä kaikkosivat sairastumisen myötä, joten ilahtuisin <3

Vierailija
10/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kaikki ihmiset lähinnä kaikkosivat sairastumisen myötä, joten ilahtuisin <3

Tämä. Miksi ihmiset niin usein kaikkoavat, kun saavat tietää, että jollain on syöpä?

Vierailija
11/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo edesmennyt äitini koki syöpään sairastuttuaan saman,moni tuttu ja ihan kaveriksi lopetti yhteydenpidon,kun äiti kertoi sairastumisestaan.En vaan käsitä...kyllä siinä tilanteessa nähdään,kuka välittää aidosti.

Vierailija
12/12 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joille kerroin asiasta olivat ne joilta toivoinkin viestiä. Suurimmalle osalle tutuista en ole kertonut, vaikka hoidot jo ohi. En vain jaksa alkaa puhua asiasta, kun ei olla niin usein tekemisissä. 

Kaikki, joille kerroin, lähetti sairaalaan paljon viestejä leikkauksen jälkeen. Vähän liikaakin. Nyt kun mulla alkais vähän olla voimia olla yhteyksissä niin on hiljaisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän