Minkälainen ihminen suhteilee monien kanssa samanaikaisesti kertomatta siitä näille muille?
Eikö pitäisi antaa mahdollisuus tehdä valinta jääkö tuollaiseen suhteeseen, missä tapaillaan muitakin? Yhdessä sopia tai päästää etsimään seuraa, jossa ei muita tapailla.
Kommentit (35)
Se on tosi turhauttavaa, jos keskityt yhteen ja pian hän ilmoittaa, ettei halua enää tavata. Sitten olet antanut pakit niille muille turhaan.
Ainakin monet ns. "hetero"-miehet tekee semmoista: puolison tietämättä hakevat seuraa miehistä, ja moni näistä myös saa, kun ovat suosittuja miehekkään heteromaisen olemuksensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin monet ns. "hetero"-miehet tekee semmoista: puolison tietämättä hakevat seuraa miehistä, ja moni näistä myös saa, kun ovat suosittuja miehekkään heteromaisen olemuksensa vuoksi.
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Kusipää. En pidä sellaisia ihmisiä minkään arvoisina.
Onneksi sinun mielipiteelläsi ei ole mitään arvoa koska olet täysin merkityksetön ihminen.
Minkälainen on sitten ihminen joka ei tuollaista tee? Jokin pska vätys? Yllätyksetön ja tylsä ainakin.
Ei ihminen ole yksiavioinen.
Tuo on jostakin raamatun tekstistä tempaistu ajatelma joka ei perustu todellisuuteen vaan uskomukseen.
Yhdeltä naiselta ei saa tarpeeksi.
Sellaisia sanottiin ennen jakorasioiksi.
Itse olen yksi kerrallaan - seurusteleva. Toivon että kumppanini myös ovat samanlaisia kun muuten minulla on suuri todennäköisyys saada särkyneen sydämen lisäksi sukupuolitauti.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen ole yksiavioinen.
Tuo on jostakin raamatun tekstistä tempaistu ajatelma joka ei perustu todellisuuteen vaan uskomukseen.
Onko oikeasti olemassa "moderneja" yhteiskuntia tai kulttuureita, joissa moniavioisuus yleisesti toteutuisi muutoin kuin mies+useamman naista? Näissä m+2n tai m+3n jutuissa miehen moniavioisuudelle perusteluna on yleensä uskonto. Naiselle moniavioisuutta ei niissä hyväksytä.
Moniavioisessa liitossa omasta tahdostaan mukana olevat tietenkin tietävät toisistaan. Aloitus oli pettämisestä eli siitä että henkilöllä on samanaikaisesti seksikumppaneita jotka eivät toisistaan tiedä. Se tie johtaa tautien leviämiseen ja sydänsuruihin kun huomaa ettei toinen ollutkaan luottamuksen arvoinen.
Raamatullisuus tarkoittanee tuossa uusitestamentillisyyttä, sillä vanhan testamentin puolella taisi olla sekä moniavioisuutta että orjuutta.
M59+
... suhteen alussa voi olla epäselvää onko sitä (pari)suhdetta vai ei. Itse erehdyn siihen suuntaan että kun olen luvannut olla jonkun miesystävä (ei siis ystävämies) niin silloin en ole vapaa hakemaan uusia suhteita. Sanon siis asian ihan selväsanaisesti ja haluan kuulla saman selväsanaisesti seurustelukumppanilta. Jos hänelle ei järjestely (yksi suhde kerrallaan) kelpaa enkä sopivan ajan kuluessa saa selkeää vastausta niin sitten perun saman omalta osaltani edelleenkin selväsanaisesti ja jatkamme eri suuntiin.
Myönnän olevani vanhanaikainen. Minussa on myös se vika että minulle sana "Ei" tarkoittaa oikeasti ei. Jos se naisen mielestä piti tarkoittaa "Ei ellet yritä enemmän selvästä kiellostani huolimatta" niin tuo nainen ei ole minulle oikea. En lähde tuollaisiin peleihin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
... suhteen alussa voi olla epäselvää onko sitä (pari)suhdetta vai ei. Itse erehdyn siihen suuntaan että kun olen luvannut olla jonkun miesystävä (ei siis ystävämies) niin silloin en ole vapaa hakemaan uusia suhteita. Sanon siis asian ihan selväsanaisesti ja haluan kuulla saman selväsanaisesti seurustelukumppanilta. Jos hänelle ei järjestely (yksi suhde kerrallaan) kelpaa enkä sopivan ajan kuluessa saa selkeää vastausta niin sitten perun saman omalta osaltani edelleenkin selväsanaisesti ja jatkamme eri suuntiin.
Myönnän olevani vanhanaikainen. Minussa on myös se vika että minulle sana "Ei" tarkoittaa oikeasti ei. Jos se naisen mielestä piti tarkoittaa "Ei ellet yritä enemmän selvästä kiellostani huolimatta" niin tuo nainen ei ole minulle oikea. En lähde tuollaisiin peleihin mukaan.
Ja allekirjoitus oli siis M59+
Minä en naimisissa ollessani pettänyt lainkaan vaan kävin ihan rehdisti vain huørissa muodostamatta heihin minkäänlaista tunnesidettä.