Mistä rahat ruokaan?
Hain (ja pääsin!) opiskelemaan, kun töitä ei millään löytynyt 2 vuoden ahkeran haun jäljeen.
No nyt opiskelijoiden asumistuki laskee alle 300€:oon elokuussa. Välttämättömät kuluni kasvavat tuon 300€, kun vuokrakin nousee. Eihän tässsä ole mitään järkeä.
"Mee töihin", no hp vaan itelles. Ja lue viestini alusta uudelleen.
Kommentit (24)
Mun poika muutti jatkuvasti kallistuneen vuokran takia Vantaalta Nurmijärvelle , on puolta halvempi vuokra, bussit kulkee Hesaan. Ehkä lähempänä Hesaa myös halvempia asuntoja kuin Nurmijärvi.. Nämä hallituksen toimet ovat aivan liian rajuja pienempi tuloisille, en tajua miten edes ilkeävät ajaa ihmiset pois kodeistaa, ruokajakeluihin ym vaikeuksiin. Minusta opiskelua pitäisi kannustaa taloudellisesti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opintolainaahan sitä joutuu sitten ottamaan. Ja toivomaan että koulutus työllistää aikanaan.
Mun isä otti joka vuosi täydet opintolainat. Ja muutti kauas Suomesta, ennen kuin lainoja alettiin periä takaisin. Valtion tappioksi ne jäi.
Opintolainanhan saa kokonaan anteeksi korkoineen, jos huonosti käy. Itse sain n. 16000 euroa anteeksi ja luottotiedot pysyivät.