Hesburgerin vekehampurilainen ei sovellu vegaaneille
Veke-kerroshampurilainen sisältää kasvispihvin, mutta myös cheddarjuustoa sekä majoneeseja, joissa on kananmunaa, joten tuote ei sovellu vegaaneille.
Kyllä minä taas mieleni pahoitin
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää oikeaa ruokaa ja unohtaakaa kaikki vekepaskat.
Se maistui ihan samalta kuin normaali kerroshampurilainen. Ilman eläimen surmaa ja sekaan jauhettuja teurasjätteitä. Ei siis mitään syytä tukea murhaa hampurilaisen tähden.
Suomeksi: Olet menettänyt jo makuaistisi, jos väität kasvishampurilaisen maistuvan samalta kuin lihahampurilaisen. Koronako sen vei, vai onko se ollut hatara ennenkin?
Maistapa esim. Juicy Marbles -kasvispihviä tai Beyond Burger -kasvispihviä. Maistuvat nimenomaan lihalta, ei kasvikselta. Nykyaikana pystytään ihmeisiin. Tuo Hesen kasvispihvi ei ihan yhtä lihanmakuinen ole, mutta kyllä se siinä hampurilaisen välissä melko paljon muistuttaa
Kaikki ei tosiaan sovi kaikille. Mitä kaikkia kasviproteiineja olet kokeillut? Löytyisikö tuolta vielä jotain, mikä sopisi? :) https://vegaanihaaste.fi/monikayttoiset-ja-maukkaat-kasviproteiinit/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta osaako joku suositella hyvää vuustoa? En ole vegaani, mutta voisin joskus vuustoakin maistella.
Niitä ei ole hyviä. Mä tein kuukauden vegaanihaasteen, ja kokeilin siinä suositeltuja ja erilaisilla vegaanifoorumeilla suositeltuja vuustoja.
Lopputulos oli, että suuri osa on syömäkelvottoman pahoja, parhaat ei oikein minkään makuisia. Mutta miksi lisäisin ei minkään makuista yleensä epäterveellisistä kovista rasvoista (esim kookos) tehtyä tavaraa ruokiiini, kun makua se ei anna, eikä siitä saa edes proteiinia kuten lehmänmaitojuustosta? Totesin että olen mieluummin ilman mitään juustonkaltaista kuin syön noita.
Ainut vegaaninen "juustonkorvike" mitä itse pystyn syömään, on kaurakermasta, ravintohiivahiutaleista ja mausteista tehty "juustoke", mitä voi laittaa vaikka uuniruoan päälle. Maistuu vielä vähemmän juustolle, kuin nuo valmiit vegejuustot, mutta on ihan hyvää. Jotkut artesaani-pähkinäjuustot myös olleet ihan hyviä, ei juustonmakuisia kyllä nekään. Itse syön siis kyllä ihan maitopohjaistakin juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2030 yli puolet hampurilaisista vegaanisia. Näin mainosti Hese jonkin aikaa sitten. Eipä näytä paljon edistyvän projekti.
Höpöhöpö, lupaus oli olla lihaton, ei vegaaninen! Ja jos halutaan lihansyöjiä valitsemaan kasvisversio, niin se onnistuu takuulla paremmin normaalilla juustolla ja perinteisillä hesen majoneeseilla, kuin vegaanisilla versioilla. Jos tulisi hyvä tarjous, voisin tuota lihatonta kerrosta maistaa, mutta vegaanisen en koskisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee usein huono olo noista kasvispihveistä. Ainoastaan herne proteiini tuntuu käyvän minulle. Ja se ei tunnu käyvän monellekkaan vegaanille. Lihasta tulee hyvä olo. Ja se on ärsyttävää, koska yritän lisätä kasvis ja vegaaniruokaa elämääni. Vähentää lihaa.
Juuri söin annoksen punaisia linssejä ja on pakko ottaa juustoa jälkiruoaksi, kun ei kertakaikkian lähtenyt nälkä, vaikka annoksessa oli runsaasti proteiinia ja jonkin verran rasvaakin.
Eli sama ongelma, joskin vähän eri mekanismilla. Olisi mukava vähentää eläinperäisten asioiden syömistä.
Linsseissä on melko vähän proteiinia, itselläni ei ainakaan niillä pelkästään yleensä lähde nälkä. Käytän ruuissa paljon palkokasveja, mutta lisänä myös jotain vielä runsasproteiinisempaa (kuten soijarouhe, soijasuikaleet, tofu, seitan, härkis, nyhtökaura tms.) ja myös viljatuotteet ja riisi aina täysjyvänä, niissäkin on vähän lisäproteiinia mukana. Itselläni on tosin melko suuri proteiinintarve. Mutta vinkkini on, että jos jää nälkä, niin enemmän proteiinia ja enemmän kuitua, jos vielä sittenkin jää nälkä, niin annoskoko on ollut liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi typerää Heseltä markkinoida vegehampurilaista joka ei missään nimessä käy vegaanille.
Onko ne ihan pöljiä?! (Vastaus: ON!)
Ei kai sitä vegaanisena olekaan markkinoitu. On se silti eettisesti ja ekologisesti parempi kuin lihapitoinen burgeri, vaikka siinä joku eläinperäinen molekyyli olisikin. Eli sopii hyvin sekasyöjälle, joka haluaa vähentää eläinperäisten asioiden käyttöä.
Kyllä se on vegaaninen ja sopii vegaaneillekin. Siis se uusi VEKE kasvishampurilainen, ei se syksyllä julkaisu kasviskerroshampurilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten ? Vegaaneja on vain 4% väestöstä vaikka pitävät isointa ääntä itsestään
Paljon meitä homoseksuaaleja kasvissyöjiä on väestöstä?
Eikös teillä ole lihaa suussa harva se päivä.
Vierailija kirjoitti: "Miksi hitossa kasvispihvin pitää maistua lihalta?"
Tähän kommenttiin siis piti vastata tällä linkillä: https://vegaanihaaste.fi/miksi-tarvitaan-lihankorvikkeita/
Meni aiemmassa kommentissa v'tuiksi tuo lainaaminen taas, eikä viimeisin kommentti näkynyt ketjussa, kun se oli jo niin pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2030 yli puolet hampurilaisista vegaanisia. Näin mainosti Hese jonkin aikaa sitten. Eipä näytä paljon edistyvän projekti.
Höpöhöpö, lupaus oli olla lihaton, ei vegaaninen! Ja jos halutaan lihansyöjiä valitsemaan kasvisversio, niin se onnistuu takuulla paremmin normaalilla juustolla ja perinteisillä hesen majoneeseilla, kuin vegaanisilla versioilla. Jos tulisi hyvä tarjous, voisin tuota lihatonta kerrosta maistaa, mutta vegaanisen en koskisi.
Hesen VEKE-valkosipulimajoneesi maistuu mielestäni vielä paremmalle kuin se tavallinen valkosipulimajoneesi. Tuskin kukaan sekasyöjä tajuaisi vegaaniseksi. Vegaanisia juustoja en hampurilaisen väliin sen sijaan toivo. Toivottavasti niistä kehitellään tulevaisuudessa paremman makuisia.
Nämä ensimmäisen maailman ihmisten musertavat ongelmat joskus hämmästyttävät mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta osaako joku suositella hyvää vuustoa? En ole vegaani, mutta voisin joskus vuustoakin maistella.
Niitä ei ole hyviä. Mä tein kuukauden vegaanihaasteen, ja kokeilin siinä suositeltuja ja erilaisilla vegaanifoorumeilla suositeltuja vuustoja.
Lopputulos oli, että suuri osa on syömäkelvottoman pahoja, parhaat ei oikein minkään makuisia. Mutta miksi lisäisin ei minkään makuista yleensä epäterveellisistä kovista rasvoista (esim kookos) tehtyä tavaraa ruokiiini, kun makua se ei anna, eikä siitä saa edes proteiinia kuten lehmänmaitojuustosta? Totesin että olen mieluummin ilman mitään juustonkaltaista kuin syön noita.
Ainut vegaaninen "juustonkorvike" mitä itse pystyn syömään, on kaurakermasta, ravintohiivahiutaleista ja mausteista tehty "juustoke", mitä voi laittaa vaikka
Onko hiiva vegaanista? Itse olen aina mieltänyt sen sellaiseksi melkein-eläimeksi, vaikka sienihän se on. Eli pitävätkö vegaanit sieniä vegaanisina? Kasvit ovat sitä, eläimet eivät, mutta entä sienet?
Vierailija kirjoitti:
Linsseissä on melko vähän proteiinia, itselläni ei ainakaan niillä pelkästään yleensä lähde nälkä. Käytän ruuissa paljon palkokasveja, mutta lisänä myös jotain vielä runsasproteiinisempaa (kuten soijarouhe, soijasuikaleet, tofu, seitan, härkis, nyhtökaura tms.) ja myös viljatuotteet ja riisi aina täysjyvänä, niissäkin on vähän lisäproteiinia mukana. Itselläni on tosin melko suuri proteiinintarve. Mutta vinkkini on, että jos jää nälkä, niin enemmän proteiinia ja enemmän kuitua, jos vielä sittenkin jää nälkä, niin annoskoko on ollut liian pieni.
Sekä palkokasveissa että etenkin viljoissa on niin paljon hiilihydraatteja, että jo normaalilla annoksella lihon helposti. Annoskoon suurentaminen johtaisi siis vain nopeampaan lihomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi typerää Heseltä markkinoida vegehampurilaista joka ei missään nimessä käy vegaanille.
Ei kai sitä vegaanisena olekaan markkinoitu. On se silti eettisesti ja ekologisesti parempi kuin lihapitoinen burgeri, vaikka siinä joku eläinperäinen molekyyli olisikin. Eli sopii hyvin sekasyöjälle, joka haluaa vähentää eläinperäisten asioiden käyttöä.
Kyllä se on vegaaninen ja sopii vegaaneillekin. Siis se uusi VEKE kasvishampurilainen, ei se syksyllä julkaisu kasviskerroshampurilainen.
Eikö juuri uutisoitu, ettei se ole vegaaninen, koska se paistetaan samassa rasvassa kuin lihapihvitkin? Eli itsessään on vegaaninen, mutta paistamisessa saattaa mukaan tarttua vähän eläinperäistä proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut vegaaninen "juustonkorvike" mitä itse pystyn syömään, on kaurakermasta, ravintohiivahiutaleista ja mausteista tehty "j
Eivät sienet ole eläimiäkään. Kyllä vegaanit syövät sieniä. Itse en tosin ole vegaani enää, mutta olin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä palkokasveissa että etenkin viljoissa on niin paljon hiilihydraatteja, että jo normaalilla annoksella lihon helposti. Annoskoon suurentaminen johtaisi siis vain nopeampaan lihomiseen.
No sitten niitä korkeampiproteiinisia kasviproteiineja vaan lisää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö juuri uutisoitu, ettei se ole vegaaninen, koska se paistetaan samassa rasvassa kuin lihapihvitkin? Eli itsessään on vegaaninen, mutta paistamisessa saattaa mukaan tarttua vähän eläin
Hesburgerin mielestä se ei ole vegaaninen, kun paistetaan samassa rasvassa, joten he sanovat sen olevan vain kasviperäinen. Suurinta osaa vegaaneista ei voisi vähempää kiinnostaa minkä kanssa on paistettu. Aiempaan kommenttiin kirjoitinkin, että sama asia, kuin jos Fazer väittäisi, että joo nämä meidän Marianne-karkit ovat kasviperäisiä, mutta eivät vegaanisia, kun ne valmistetaan tuotantolinjalla, jossa on käsitelty myös maitotuotteita, joista saattaa jäädä jäämiä tuotteisiin. "Mahdolliset jäämät samalta tuontantolinjalta" -merkinnät ovat tärkeitä allergisille, eivät vegaaneille. Vegaanius ei ole allergia. Se, että tuote on paistettu yhteisessä rasvassa lihapihvien kanssa, ei tee tuotteesta epävegaanista, eikä tue eläinteollisuutta millään tavalla.
Sopiihan. Väärää tietoa aloituksessa.