Missä iässä alkaa yöllinen vessassa ramppaaminen?
Kommentit (14)
Minä käyn kerran yössä veskissä. Olen käynyt ihan pikkupojasta lähtien, niin pitkään kuin muistan.
Mä olen aina rampannut, 1-3 kertaa. Sama ollut ainakin teini-iästä alkaen. Eikä haittaa mitään, nukahdan heti uudelleen. - n. 50 v
Siinä vuoden ikäisenä, silloin kun ei enää vaippaa.
Olen 55v ja en käy yöllä vessassa. Vaikka päivisin kyllä pissattaa usein.
Jostain syystä juon paljon ja tulee muuten vain kuseksittua usein, mutta jostain syystä ei yöllä :D
Riippuu muodista nestemäärästä illalla, virtsarakon koosta ja/tai eturauhasen liikakasvun asteesta.
Minulla alkoi jo, en oikeastaan osaa sanoa minkä ikäisenä, neli-viiskymppisenä ehkä hiljalleen lisääntyen, ja loppui kun sain uniapnean hoitoon cpap koneen. Ei ole sen jälkeen tarvinnut käydä kertaakaan nyt vuoden aikana. Sitä ennen joka yö pari-kolme kertaa. Nyt oon viisvitonen.
Itse olen yli viisikymppinen ja ravasin parin tunnin välein vessassa kuukausia, luulin, että minulla on uniapnea. Nyt olen ollut lomalla useamman viikon ja en ole yhtenäkään yönä käynyt vessassa, vaan nukkunut kuin tukki aamuun saakka. Joten voi olla muitakin syitä kuin ikä tai sairaus.
Joo voi siihen kai olla erilaisia syitä. Ei välttämättä kaikilla sama. Itse olin positiivisesti yllättynyt kun sekin vaiva hävisi cpap:lla.
Olen 65 ja ei ole alkanut ainakaan vielä. Jos käyn pissalla ennen nukkumanmenoa, niin seuraavan kerran tarvitsee käydä aamulla herätessä.
Minulla alkoi parikymppisenä ja loppui nelikymppisenä.
Naisten uni alkaa usein huonontua nelikymppisestä. Kun joka tapauksessa herää yöllä, tulee monesti käytyä vessassakin, vaikka hätä sinänsä ei heräämisen syy olisikaan.
Ei ole mulla ainakaan alkanut. Olen n57 ja nukun hyvin.