Kristillisilta loikkaus persuihin: haluaa Suomeen brittimallisen yleistuen sosiaaliturvaan
Hallitus | Purran esikuntaan yllättävä vahvistus: Kristillisdemokraattien vaikuttaja siirtyy perussuomalaisiin: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010940233.html
Yleistuki tarkoittaa esim.370 e/kk ilman mitään muita tukia eli asumistuki, toimeentulotuki ym. yhdistetään.
Kommentit (167)
Joo. En haluaisi olla kristillisdemokraatti, sitten kun se viimeinen tuomiopäivä tulee.
Ajatuskin saa jo hikikarpalot otsalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jutussa mainittu henkilö vaihtanut perussuomalaisiin ja alkaa ministerin erityisavustajaksi.. Onko olemassa jokin määräys että erityisavustajien on oltava samaa puoluetta kuin ministeri vai olisiko tuo käntynyt perussuomalaiseksi vaikkei olisi saanut avustajan paikkaa?
Kd ja persut on yäysin samaa jengiä. Kaikkein eniten oikealla ja konservatiiveja.
Oikeat kristityt joutuvat vaikean valinnan eteen, kun pitää valita, että suostuuko siihen että kristinusko poistetaan julkisesta tilasta ja Eurooppa islamisoidaan, joka tulee tapahtumaan, jos vihervassaridemarit pääsevät taas valtaan
vai
sietääkö tällaista köyhien nöyryyttämistä ja kyykyttämistä, mitä nykyinen hallitus tekee.
Kumpikaan skeneerio ei oikein sovi kristityille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jutussa mainittu henkilö vaihtanut perussuomalaisiin ja alkaa ministerin erityisavustajaksi.. Onko olemassa jokin määräys että erityisavustajien on oltava samaa puoluetta kuin ministeri vai olisiko tuo käntynyt perussuomalaiseksi vaikkei olisi saanut avustajan paikkaa?
Kd ja persut on yäysin samaa jengiä. Kaikkein eniten oikealla ja konservatiiveja.
Oikeat kristityt joutuvat vaikean valinnan eteen, kun pitää valita, että suostuuko siihen että kristinusko poistetaan julkisesta tilasta ja Eurooppa islamisoidaan, joka tulee tapahtumaan, jos vihervassaridemarit pääsevät taas valtaan
vai
sietääkö tällaista köyhien nöyryyttämistä ja kyykyttämistä, mitä nykyinen hallitus tekee.
siis skenaario
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai
Kristitty ei voi kannattaa ja äänestää vasemmistoa. Ne on ihan kaikkea uskovaisuutta ja perinteitä vastaan. Tekevät muutenkin kaikkensa yhteiskunnan maallistumisen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä äänestäisi kristillisiä, vaikka olen kristitty.
Mä olen äänestänyt. Montakin kertaa. Minusta kristillisillä ja persuilla on paras ja eniten Suomea ja tavallisia ihmisiä hyödyttävää politiikkaa.
T. Kristitty
Ei tuo ole kristinuskon mukaista politiikkaa. Kristinuskoon pitäisi kuulua sellainen kuin lähimmäisenrakkaus ja omastaan antaminen.
-Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".Luuk. 3:11
-Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua". Luuk. 18:22
-"Myykää, mitä teillä on, ja
Ei vasemmistokaan mikään laupias samarialainen ole. En ole unohtanut kuinka paha edellinen hallitus oli. Kirkkoihin ei päässyt ja pakkorokotus ja kaikkea.
Ikinä en enää vasemmistoa kannata enkä äänestä. Ennemmin nuokin niitä muruja, jotka putoilevat rikkaiden oikeistolaisten pöydiltä kuin luotan vassariin. Monilla oikeistolaisilla on kuitenkin vielä omatunto tallella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai
Kumpikaan skeneerio ei oikein so
Vasemmistto sentään pyrkii auttamaan köyhiä ja vähävaraisia. Ja sitä oikeisto eikä kristillisdemokraatit eivät tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen äänestänyt. Montakin kertaa. Minusta kristillisillä ja persuilla on paras ja eniten Suomea ja tavallisia ihmisiä hyödyttävää politiikkaa.
T. Kristitty
Tavallisia ihmisiä hyödyttävää politiikkaa?!!!
Miten se hyödyttää tavallista ihmistä, että lääkäriin pääsee entistä hitaammin?
Miten se hyödyttää tavallista ihmistä, että lapsiperheköyhyys lisääntyy? Lapset näkevät nälkää kotona ja koulussa keskittyminen vaikeutuu, arvosanat laskevat ja opiskelemaan on sitten vaikeampi päästä. Miten se tavallista ihmistä hyödyttää?
Miten se hyödyttää tavallista ihmistä, että osa-aikatyön tekeminen ei nosta omaa elintasoa mitenkään (, kun suojaosuus po
Mä en ymmärrä millainen ihminen on noin tietämätön. Nyt on ollut tosi hyvä hallitus pitkästä aikaa! Olen tosi iloinen, että siellä on kd ja ps päättämässä tavallisten ihmisten puolesta. Moni asia mitä on jo päätetty, on hyvä uudistus. Aion äänestää kd:ta tai ps:sää kuntavaaleissakin.
Ps. Olen pienituloinen, joten tiedän mistä puhun.
Nyt olisi keskustapuolueelle uusi mahdollisuus,
jos se tekisi sellaisen linjauksen, että se
1. kannattaisi perinteisiä arvoja (kuten kristillisdemokraatit ja persut),
mutta
2. tekisi solidaarista talous- ja sosiaalipolitiikkaa ( kuten demarit).
Sellaista puoluetta meillä ei nimittäin tällä hetkellä ole.
On vain arvoliberaaleja vasemmistopuolueita (demarit, vasemmistoliitto ja vihreät)
ja köyhiä sortavia arvokonservatiiveja (kristillisdemokraait, kokoomus ja persut).
Keskusta voisi nyt aidosti tarjota kolmannen vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai
Kumpikaan skeneerio ei oikein so
Ei krisitty voi kannattaa tätäkään, että heikkoja, sairaita ja köyhiä sorretaan ja poljetaan maahan. Krsitityn omatunto ei yksinkertaisesti salli tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kristitty
Miten se hyödyttää tavallista ihmistä, että lapsiperheköyhyys lisääntyy? Lapset näkevät nälkää kotona ja koulussa keskittyminen vaikeutuu, arvosanat laskevat ja opiskelemaan on sitten vaikeampi päästä. Miten se tavallista ihmistä hyödyttää?
Miten se hyödyttää tavallista ihmistä, että osa-aikatyön tekeminen ei n
Kerro jokin hyvä uudistus, äläkä jauha pashaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kristitty
Miten se hyödyttää tavallista ihmistä, että osa-aikatyön tekeminen ei n
Ai et ymmärrä?
Nämäkö ovat sinusta hyviä asioita?
Kristilliset hallituksessa. Mikä on lopputulos?
1. Häädöt ovat yleistyneet.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/haadot-lisaantyneet-uhkaavasti-hint
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010714850.html
2. Prostituutio on lisääntynyt. Alalle tulee nyt ihan uusia palveluntarjojia
Vierailija kirjoitti:
Koskaan tämä pelottelu ei ole loppunut. Se on jatkuvaa vuosittain ja syvälle menevää. Kukaan ei tajua miten pahasti se vaikuttaa ihmisiin. Myös luo toivottamuutta monelle ja paikoilleen jähmettymistä, pelkoja, ahdistuksia. Ihmiset eivät ole riepoteltava objekti tai nukke.
Mitä ihmettä tarkoittaa tällainen horina? Kolmetoista ihmistä on tykännyt tästä epämääräisestä sanajonosta. Kuka pelottelee? Mitä sinä tiedät tästä "yleistuesta"? Minä en tiedä siitä mitään. Sitä ei käsittääkseni ole vielä lyöty millään tavalla lukkoon, eikä sen määristä tai muusta ole mitään konsensusta. Miten tällainen "vaikuttaa pahasti ihmisiin", jos kukaan ei tiedä siitä mitään? Hyvänen aika sentään. Miten olet selvinnyt elämästäsi tähän saakka, kun se, että poliitikko sanoo jotain mediassa saa sinut "jähmettymään paikoilleen, pelkäämään ja ahdistumaan"? Tsiisus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet ja edut on nyt hallituksen toimesta poistettu ja ihmisten piti työllistyä. Tulikin 50 000 uutta työtöntä.
Sama meno jatkuu tänä vuonna! Hallitus EI TEE rikkaa ristiin saadakseen Suomeen investointeja ja työpaikkoja! Tämä on kaikkein aikojen huonoin ja epäpätevin hallitus!
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset on tekopyhin puolue koskaan! Jääkylmä asenne köyhiä kohtaan ja vievät vaikka tuhkatkin pesästä! Persut on samanlaisia kokkareiden kanssa.
Kristilliset hallituksessa. Mikä on lopputulos?
1. Häädöt ovat yleistyneet.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/haadot-lisaantyneet-uhkaavasti-hint…
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010714850.html
2. Prostituutio on lisääntynyt. Alalle tulee nyt ihan uusia palveluntarjojia
Kun te kristillisdemokraatit päädytte sitten joskus sinne Taivaan porteille ja Pyhän Pietarin tentattavaksi, niin mitä vastaatte kysymykseen:
"Miten meni noin niinku omasta mielestä?"
Terv
Kyllähän ne maanpetturit löytyy sdp:stä (ja vasemmistosta ja vihreistä). Kannattaa vaan muistella rajalain käsittelyä ja lisäksi muistella, mitä Halonen, Lipponen, Kiljunen ovat tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tämän vuoksi äänestän persuja tulevaisuudessakin. Olen myös tyytyväinen kristillisten moniin linjauksiin, vaikken olekaan uskovainen. Hallitukseenkin olen suurimmaksi osaksi tyytyväinen. Eri
Kristillisdemokraateilla tulee olemaan vahva edustus helveltissä. Esayah ja Räsänen johtavat joukkoja läpi tulisten pätsien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, uusi hihhuli taas persuihin.
Erikoinen ilmiö. Onko naamiot riisuttu.
Sari Essayahin aikakaudella KD nyt on ollutkin vain persujen sylikoira. Eli ei yllätä. Ne naamiot on pudonneet jo aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai
Olen eri, mutta miten niitä nyt poljetaan maahan ja nöyryytetään? Jos tukia on leikattu joku kymppi, niin miten se nyt on niin hirveää? Suomi on täydessä hätätilassa edellisen hallituksen ja nykyisen laman (joka ei ole hallituksen aikaansaama) seurauksena ja täällä ollaan jo virittelemässä köyttä kaulaan, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Nyt välttämättömien julkisen talouden säästöjen jälkeen on erittäin tärkeää saada Suomeen yleistuki, joka poistaa kannustinloukkuja ja monimutkaisuutta sekä tekee työnteosta jälleen kannattavaa, Maanselkä katsoo."
Täysin oikeassahan se on. Työpaikkojen määrä tulee romahtamaan muutenkin tekoälyjen kehittyessä ja muuttuessa halvemmiksi.
Ei tuo ole kristinuskon mukaista politiikkaa. Kristinuskoon pitäisi kuulua sellainen kuin lähimmäisenrakkaus ja omastaan antaminen.
-Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".Luuk. 3:11
-Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua". Luuk. 18:22
-"Myykää, mitä teillä on, ja antakaa köyhille. Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene, kootkaa taivaisiin aarre, joka ei ehdy. Siellä ei varas pääse siihen käsiksi eikä koi tee tuhojaan Luuk. 12:33
- Ettekö voi syödä ja juoda kotonanne? Vai halveksitteko te Jumalan seurakuntaa niin että häpäisette niitä, joilla ei ole ruokaa? Mitä minun pitäisi sanoa teille? Kiittääkö teitä? Tässä asiassa en teitä kiitä.1. Kor. 11:22
- Kehota heitä tekemään hyvää, keräämään rikkaudekseen hyviä tekoja ja jakamaan anteliaasti omastaan muille. 1. Tim. 6:18
-Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?Jaak. 2:6
jne