Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheelliset opiskelijat, miten tulette toimeen?

Vierailija
27.02.2007 |

Meillä alkaa taloudellinen tilanne olla siinä jamassa, että harkitsen vakavasti opintojen keskeyttämistä ja palaamista entiseen ammattiini. Harmittaa vaan kovasti kun tämä nykyinen ala jota opiskelen, olisi se mun unelma-ala. Meillä 3 pientä lasta, joten en ihan raaskisi kaikkia iltoja ja viikonloppuja uhrata työnteollekaan. Riittääkö teillä opintoraha elämiseen tai onko mies erityisen hyvätuloinen että pärjäätte? Tuntuu että perheellinen opiskelija on ihan loukussa, kun ei edes asumistukea tule, hoitomaksut sentään vähän pieneni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei siis ole muita tuloja kuin opintotuki, lapsilisä, elatusmaksu (minimi) ja asumistuki. koko ajan menee enemmän kuin tulee. säästöjä olen käytellyt, mutta nyt kun tässä kuussa piti ostaa itselle rillit ja käyttää lasta yksityisellä, niin ei talous oikein kestäny tätä 1000 euron ylimäärä' istä menoa... töihin ei ole mahiksia mennä, viehän opiskelu jo aikaa. leivon itse leivät ja onneksi olen saanut tähän mennessä kaikki lapsen vaatteet ilmaiseksi. siinä on iso säästö. kai tässä hengissä selvitään. tosin opiskelu alkoi vasta syksyllä, joten tätä on jaksettava...

Vierailija
2/6 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pientä lasta. On niin helvetin tiukkaa, ja siis lähinnä miinuksen puolelle menee, mutta jotekin aina vaan selvitään. Minä olen tällä hetkellä vielä kotihoidontuella, joten tulot hiukan paremmat kuin opiskellessa. Syksyllä sitten tulot tippuvat taas roimasti, kun lapset menevät hoitoon ja minä takaisin yliopistoon. Miehen tuloina opintotuki, -laina ja viikonlopputöiden palkat (max 300¿/kk). Saamme asumistukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa, lapset koihoidossa. Saan opintotukea+ kotihoidon tukea, mies töissä. Eli tilanne ei ole taloudellisesti sen kurjempi kuin muillakaan hoitovapaalla olevilla. Ainoa vaan, että mies joutuu hoitamaan lapsia vapaa-ajallaan yksin ja luen välillä yöllä...

Vierailija
4/6 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei saa opintolainaa. Asutaan vuokralla ja on auto, pakko olla täällä Lapissa. Vuokrakin on aika iso mutta onneksi saadaan asumistukea asumislisän sijaan :)

Vierailija
5/6 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yksi tai kaksi viikonloppua kuukaudessa. Ehdit silti viettää aikaa perheen kanssa ja rahatilanne parantuu huomattavasti.

Vierailija
6/6 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei pärjättäisi ja vaan 1 elätettävä lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän