Mielenterveysongelmat veivät jo yli 100 000 suomalaista
Mielenterveysongelmat veivät jo yli 100 000 suomalaista
https://www.kela.fi/ajankohtaista/mielenterveysongelmat-veivat-jo-yli-1…
Kommentit (44)
Yli puoli miljoonaa syö masennuslääkkeitä ja ennätysmäärä käy terapiassa. Missä mättää?
Vierailija kirjoitti:
Yli puoli miljoonaa syö masennuslääkkeitä ja ennätysmäärä käy terapiassa. Missä mättää?
Aines on huonoa. Nykyihminen ei kestä vaikeita oloja päivääkään. Minä olin viimeksi 10v sitten sairauslomalla viikon, kun nilkka nyrjähti vaelluksella. m39
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaamisessa, väkivallassa ja rikollisuudessa eikä kukaan väliä mistään?
Siitäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aines on huonoa. Nykyihminen ei kestä vaikeita oloja päivääkään. Minä olin viimeksi 10v sitten sairauslomalla viikon, kun nilkka nyrjähti vaelluksella. m39
Sanotko samaa myös 1800 päivää kituutetulle henkilölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nykymaailmassa mene vintti sekaisin, on todennäköisesti sosiopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Muutama ihminen on epäillyt minulla olevan kyseinen vaiva. No, ei se omaa päätä pakota. m39
Meitä ei ole tehty kilpailuyhteiskuntaan jossa on jatkuva kiire, istutaan ja maataan paljon, tehdään älytyöskentelyä fyysisen työn sijaan vaan yksinkertaisempaan yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on puolensa. Älylaitteet, some, hektinen työelämä, extrovertti sosiaalisuus.... aiheuttaa noita burnoutteja. Jos jostain noista karsii, ei se tee sosiopaattia. Kaikessa ei pidä olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Meitä ei ole tehty kilpailuyhteiskuntaan jossa on jatkuva kiire, istutaan ja maataan paljon, tehdään älytyöskentelyä fyysisen työn sijaan vaan yksinkertaisempaan yhteiskuntaan.
Fyysinen työ on oikeasti terveellistä. Jaksaa paremmin ja kunto on parempi. Paikat ei mene jumiin eikä pää. Liike on hyvästä.
Kaikista tärkein on kuitenkin lepo ja hyvä unenlaatu. Tekee sitten, mitä duunia tahansa.
Kasvatus on mennyt pieleen tai siis sen puuttuminen. Kaikesta halutaan päästä helpolla.
Sosiaalinen media ja oman elämän vertailu toisiin.
Ylitsepursuava seksuaalisuus mediassa (vihaan tätä eniten itse)
Ihmiset eivät osaa enää ajatella asioita itse.
Liikunnan puute, hyvän ravinnon puute ja riittävän unen puute (nämä kolme asiaa kun laittaa kuntoon niin korjaantuu monta asiaa)
Ihmiset eivät ymmärrä että elämä vaan on välillä epämukavaa, ei siihen kannata heti pillereitä hakea(lääketeollisuus on bisnestä eikä välttämättä ajattele ihmistä)
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus on mennyt pieleen tai siis sen puuttuminen. Kaikesta halutaan päästä helpolla.
Sosiaalinen media ja oman elämän vertailu toisiin.
Ylitsepursuava seksuaalisuus mediassa (vihaan tätä eniten itse)
Ihmiset eivät osaa enää ajatella asioita itse.
Liikunnan puute, hyvän ravinnon puute ja riittävän unen puute (nämä kolme asiaa kun laittaa kuntoon niin korjaantuu monta asiaa)
Ihmiset eivät ymmärrä että elämä vaan on välillä epämukavaa, ei siihen kannata heti pillereitä hakea(lääketeollisuus on bisnestä eikä välttämättä ajattele ihmistä)
Asiat ei olekaan aina niin yksinkertaisia. Lääkkeilläkin voi olla haittavaikutuksia.
Aivot ovat ihmisen monimutkaisin elin.
Sukurutsan vaikutus näkyy niissä ensimmäisenä.
Ihmisille määrätään liian helposti mielialalääkkeitä. Katsokaapa huviksenne päälääkeaineryhmien sivuvaikutuksia. Monien mielialalääkkeiden sivuvaikutuksena on mm. väsymys, ylipaino, seksuaalisen halukkuuden väheneminen ja jopa ihottuma. Eivätkö em. asiat jo omalta osaltaan lisää mielenterveysongelmia. Millään tutkimuksella ei pystytä mittaamaan ihmisten serotoniinitasoa. Jos joku ihminen on surullinen ja suru ei ole muuten sairaus, niin määrätään masennuslääkettä, kun sulla nyt sattuu olemaan "matala serotoniinitaso".
Lääkkeeksi enemmän sosiaalisuutta, enemmän ystävällisyyttä, etteivät ihmiset jää yksin murheidensa kanssa. Omista rajoista tulee pitää kiinni. Työpaikkakiusaaminen tulee kitkeä pois. Työn rinnalla pitää jaksaa hoitaa myös omia terveysasioitaan, koska kukaan muu ei niistä huolehdi, ja pitää olla palauttavaa vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille määrätään liian helposti mielialalääkkeitä. Katsokaapa huviksenne päälääkeaineryhmien sivuvaikutuksia. Monien mielialalääkkeiden sivuvaikutuksena on mm. väsymys, ylipaino, seksuaalisen halukkuuden väheneminen ja jopa ihottuma. Eivätkö em. asiat jo omalta osaltaan lisää mielenterveysongelmia. Millään tutkimuksella ei pystytä mittaamaan ihmisten serotoniinitasoa. Jos joku ihminen on surullinen ja suru ei ole muuten sairaus, niin määrätään masennuslääkettä, kun sulla nyt sattuu olemaan "matala serotoniinitaso".
Lääkkeeksi enemmän sosiaalisuutta, enemmän ystävällisyyttä, etteivät ihmiset jää yksin murheidensa kanssa. Omista rajoista tulee pitää kiinni. Työpaikkakiusaaminen tulee kitkeä pois. Työn rinnalla pitää jaksaa hoitaa myös omia terveysasioitaan, koska kukaan muu ei niistä huolehdi, ja pitää olla palauttavaa vapaa-aikaa.
Välittäminen, läsnäolon taito, vuorovaikutustaidot ja että ihminen kohdataan oikealla tavalla. Näillä pääsee jo pitkälle
Vierailija kirjoitti:
Johtajuudessa. Aikaisemmin joku johtaja on saattanut olla m*lkku. Nykyään on enemmän sääntö kun poikkeus, että johtaja/päällikkö on joko narsisti tai sosiopaatti, ajattelevat vain omaa perustansa ja ovat valmiit heittämään alaiset bussin alle milloin vaan. Onnekkaat ovat he, joilla on hyvä päällikkö (todella harvinaista nykyään) tai oma firma jollain hyvällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtajuudessa. Aikaisemmin joku johtaja on saattanut olla m*lkku. Nykyään on enemmän sääntö kun poikkeus, että johtaja/päällikkö on joko narsisti tai sosiopaatti, ajattelevat vain omaa perustansa ja ovat valmiit heittämään alaiset bussin alle milloin vaan. Onnekkaat ovat he, joilla on hyvä päällikkö (todella harvinaista nykyään) tai oma firma jollain hyvällä alalla.
Inhimillinen johtaminen, henkilötuntemus, alaistuntemus, johtamisen perustaidot, empatiakyky, ymmärrys työnkuomittavuudesta. Johtajalle tärkeitä taitoja. Pystyä ymmärtämään oman johtajuuden päälle alaisten työnpanos yritykselle. Johtajan pitää ymmärtää myös muita, kuin itseään.
Niin?