Kuinka tehdä lopullinen päätös erosta?
Havahduin viime vuoden loppupuolella, että olemme eläneet aika hankalaa elämää jo 1,5 vuoden ajan. Tuntuu, että koko ajan menemme takaisin lähtöruutuun , eikä oikeasti mikään muutu. Muutama vuosi sitten vaikeudet alkoivat. Miehen mustasukkaisuus lisääntyi ja olen kokenut, että kaikki ei mene reilusti niin lastenhoidon , rahan ym osalta. Nyt alkoi tuntua joulukuussa, että parempi olisi erota ja nyt vain tehdä se päätös. Sitten kuitenkin tulee se fiilis, että haluanko sittenkään erota. Kaikki tuntuu vaikealle, mistä aloittaisin. Talo pitäisi myydä, etsiä uusi koti... Olen jumissa. Nyt viimeisen kahden kuukauden aikana on käyty vakavia keskusteluita. Lapsiakin on.
Kommentit (31)
Sitä mustasukkaisuutta mä olen itsekin ihmetellyt, että miksi se alkoi
Aina kannattaa sovitella ja jäädä vanhaan suhteeseen, jos sillä on mitään elpymismahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tapaillut jo toista ja tämä ihana mies on myös varattu ja hänellä on 2 lastakin. Ollaanko tässä nyt tekemässä isoa virhettä, mitään seksuaalista ei siis ole tapahtunut mutta tunnelma on todella himokas kun tavataan ja hän tulee ihan kiinni minuun. Tätä on vaikea kuvailla mut luulen että hän haluaisi suudella mutta kumpikaan ei uskalla tehdä aloitetta. Pitäisiköhän laittaa jöitä hattuun ja koittaa olla välinpitämätön?
Ap
Niin joskus voi olla tällaisia tilanteita jotka ei ole ihan yksiselitteisiä. Asiat ei ole niin mustavalkoisia.
yleensä tuollainen himo on molemminpuolista.
onko tässä toisessa ihmisessä jotain mitä puolisossasi ei? Miten pitkään tilanne on kestänyt? Oletko rakastunut vai kiimainen? Mitä itse uskot että voisit tarjota tälle ihmiselle, jotain mitä hänen elämästään nyt uupuu? Tunnetko hänet todella, oletteko keskustelleet henkilökohtaisia, tiedätkö hänestä mitään syvempiä asioita kuin vain ulkokuoren?
välittäminen ja rakastuminen tulee yleensä pidemmän ajan kanssa. Mut sit jos tulee voi olla menoa.
itse en eroaisi liitosta joka on ihan hyvä, ihastuksen vuoksi, ellei mulla itselläni olisi jotain suurta syytä olla tyytymätön nykyiseen suhteeseeni. Jos tällainen tarpeeksi iso syy olisi miksi nykyinen suhde ei hyvä, niin eroaisin jos olisin vastaavassa tilanteessa ja mahdollisuus johonkin oikeaan tämän toisen kanssa. Mutta en vain siksi että toinen on kuuma.
Sanon miehelle tylysti että sen pitää muuttaa pois koska ei tee edes kotitöitä. En siis tee miehellä mitään joka ei auta kotitöissä ja pärjään yksinkin koska joudun tekemään kaiken itse.
Olet kaksi vuotta miettinyt. Ja mikään ei muutu. Kysymys kuuluu, miksi nytkään muuttuisi?
Mielestäni on tuomittavaa sekä pettää että erota. Lapsien kannalta ja myös moraalin
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on tuomittavaa sekä pettää että erota. Lapsien kannalta ja myös moraalin
Kenenkään elämä ei mene kuin jossain oppikirjoissa. Raamatussakin opetetaan, että synnit voi saada anteeksi. Ei kenenkään pidä elää ikuisessa kadotuksessa jonkin virheen vuoksi. Mutta ap:n nyt varmaan pitäisi saada tilanteeseen jokin selvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero pilaa lapsen elämän
Ei pilaa jos ei lapsista tehdä heittopusseja. Lapsilla yksi koti ja aikuiset pakkailkoon kassejaan viikon välein.
Kyllä meillä tuli ero, vaikka pitkään siedettiin huonoa ilmapiiriä ym. Mies oli usein äreä, lapsetkin kärsi. Aina vain ajattelin, että jaksan vielä hetken ja asiat paranee kun yritämme. Ei näin käynyt. Henkinen sekä taloudellinen väkivalta olivat viimeinen niitti. Nyt olen omillani, rahaakin jää enemmän, kun ei tarvitse laskea toisen kanssa kaikkea tismalleen tasan. Aloin miettiä, mitä MINÄ haluan. En halunnut enää sitä elämää. Se kyllä kirpaisi, koska olin ajatellut aina, että emme eroa.
No, sulla on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa.
Jäät nykyiseen tilanteeseen (ja kärsit?)
Teet muutoksia.
Siinäpä ne vaihtoehdot oikeastaan on. Mustasukkaisuus olis meikäläiselle niin red flag, että ero tulisi jo siitä.