Kuinka tehdä lopullinen päätös erosta?
Havahduin viime vuoden loppupuolella, että olemme eläneet aika hankalaa elämää jo 1,5 vuoden ajan. Tuntuu, että koko ajan menemme takaisin lähtöruutuun , eikä oikeasti mikään muutu. Muutama vuosi sitten vaikeudet alkoivat. Miehen mustasukkaisuus lisääntyi ja olen kokenut, että kaikki ei mene reilusti niin lastenhoidon , rahan ym osalta. Nyt alkoi tuntua joulukuussa, että parempi olisi erota ja nyt vain tehdä se päätös. Sitten kuitenkin tulee se fiilis, että haluanko sittenkään erota. Kaikki tuntuu vaikealle, mistä aloittaisin. Talo pitäisi myydä, etsiä uusi koti... Olen jumissa. Nyt viimeisen kahden kuukauden aikana on käyty vakavia keskusteluita. Lapsiakin on.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ero pilaa lapsen elämän
Olisit itse valmis itkemään itsesi uneen seuraavat 15 vuotta kun et uskalla erota? Sairasta.
Auttaisiko jos sopisitte miehen kanssa jonkun harkinta-ajan. Että katselette siihen asti.
Toivoin tähän keskusteluun vähän muutakin näkökulmaa, kuin se, että lasten elämä menee pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko jos sopisitte miehen kanssa jonkun harkinta-ajan. Että katselette siihen asti.
No mielestäni tätäkin on jo kokeiltu. Unohdin mainita myös sen, että mies on jatkuvasti huonolla tuulella.
Ero ei pilaa lasten elämää. Olette jo käyneet keskusteluja, eli päätös on jo tuloillaan. Jos pystytte keskustelemaan, niin olisiko hyvä päättää että teette päätöksen esim. 2 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ero pilaa lapsen elämän
Eikä pilaa. Huonosti käyttäytyvät vanhemmat pilaavat lapsen elämän riippumatta siitä ovatko yhdessä tai eronneet
Käykää 3-5 kertaa parisuhdeterapeutilla. Erosta tulee siistimpi jos/ kun päädytte siihen.
Vähän outoa että mustasukkaisuus yks kaks vaan lisääntyy, muuttuiko teidän elämässä jokin tuolloin? Tyhjästä ilmennyt mustasukkaisuus voi kieliä siitä että henkilö itse pettää, ja alkaa oman uskottomuutensa seurauksena epäillä toista.
Itse olen tapaillut jo toista ja tämä ihana mies on myös varattu ja hänellä on 2 lastakin. Ollaanko tässä nyt tekemässä isoa virhettä, mitään seksuaalista ei siis ole tapahtunut mutta tunnelma on todella himokas kun tavataan ja hän tulee ihan kiinni minuun. Tätä on vaikea kuvailla mut luulen että hän haluaisi suudella mutta kumpikaan ei uskalla tehdä aloitetta. Pitäisiköhän laittaa jöitä hattuun ja koittaa olla välinpitämätön?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ero pilaa lapsen elämän
Miksi ap:n kumppani ei sitten osallistu lapsen hoitoon ja talouden rahoittamiseen ja lisäksi käyttäytyy huonosti, jos lapsen elämäkin menee siinä sivussa pilalle?
Vierailija kirjoitti:
Rakastatko häntä vielä?
Rakastan toista
No, olet jo tosissasi eroamassa, niin puhu.
Miksi äijä on huonolla tuulella? Miten voi?
Miten sinä voit?
Miksi menitte yhteen?
Mitä toivoitte yhteiselosta? Menikö niin?? Miksi?
Realiteetit.
Voisiko asialle tehdä jotain? Kuka voisi? Miten?
Nostakaa kissa pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tapaillut jo toista ja tämä ihana mies on myös varattu ja hänellä on 2 lastakin. Ollaanko tässä nyt tekemässä isoa virhettä, mitään seksuaalista ei siis ole tapahtunut mutta tunnelma on todella himokas kun tavataan ja hän tulee ihan kiinni minuun. Tätä on vaikea kuvailla mut luulen että hän haluaisi suudella mutta kumpikaan ei uskalla tehdä aloitetta. Pitäisiköhän laittaa jöitä hattuun ja koittaa olla välinpitämätön?
Ap
Voimaannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni tätäkin on jo kokeiltu. Unohdin mainita myös sen, että mies on jatkuvasti huonolla tuulella.
Harkinta-aika siis meni jo? Miksi jatkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinta-aika siis meni jo? Miksi jatkat?
Seksin takia
Niin moni jää huonoon suhteeseen. Millaista mallia annat omille lapsille parisuhteesta?
Ei se tule lapsille yllätyksenä. Lasten elämän pilaa vanhempien jännitteet ja henkinen väkivalta mitä joutuu todistamaan. Lapsena pelottavinta oli kun vanemmat murjotti ja ilmapiiri oli kuin särkyy hetkellä millä hyvänsä.
Muistan kun eräs työkaverini erosi pitkän liiton jälkeen. Kertoi, että eroa työstettiin muutama vuosi. Se ajatus siellä piti kypsyä ensin. Ehkä olet nyt siinä pisteessä.