Miksi se on joillekkin ongelma,että on selkeät naisten ja miesten kotityöt?
Naisten töitä on siivous,ruoan laitto,pyykinpesu ja tiskaus.miesten renkaanvaihto,tankkaus,lumityöt ja erilaiset korjaukset.mikä vika on tällaisessa selvässä työn jaossa?saa ne tehdä toisinkin päin.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies siivoaa ja hoitaa kaikki raha-, auto- ja vakuutusasiat, pinoaa polttopuut varastoon, laittaa ruokaa viikonloppuisin. Minä hoidan pyykit ja teen arkiruuat. Tilaan nuohoojat, huollot ja korjaajat, jos huomaan, että joku on rikki. Pihatyöt tekevät reippaat teinipojat taskurahaa vastaan. Molemmat käymme ruokakaupassa. Ei ongelmia.
Miksei teillä käy siivooja?
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies siivoaa ja hoitaa kaikki raha-, auto- ja vakuutusasiat, pinoaa polttopuut varastoon, laittaa ruokaa viikonloppuisin. Minä hoidan pyykit ja teen arkiruuat. Tilaan nuohoojat, huollot ja korjaajat, jos huomaan, että joku on rikki. Pihatyöt tekevät reippaat teinipojat taskurahaa vastaan. Molemmat käymme ruokakaupassa. Ei ongelmia.
Ja mitenkäs reippaiden teinipoikien verotus., vakuutukset ja työeläkemaksut?
Se, että olisi selkeät naisten ja miesten kotityöt voi olla ongelma ensinnäkin ihmisille, joilla ei ole kotona puolisoa. Ja toiseksi kodeissa, joissa asuu vaikkapa miespari tai naispari. Pölyt voivat jäädä loputtomiin imuroimatta tai roskat haisemaan röykkiöihin keittiön nurkkiin.
Ei ole autoa ja asun kerrostalossa. Mitä me miehen työt täällä olisi? No enpä kyllä ole ottanut miestä vaivoiksenikaan, kun ei sellaiselle ole tarvetta. Laitan joka päivä hyvää ruokaa itselleni ja kotini on aina siisti. Mikäpä tässä ollessa.
Meillä mies tekee nuo mainitsemasi miesten työt ja loput tehdään puoliksi eli yhdessä. Sopii meille.
Ihmisen pitää syödä joka päivä, eli laittaa ruokaa. Siivota ja tiskata tästä tulleet jäljet ja pyykkiäkin on pestävä ellei haise. Nämä työt toistuu päivittäin.
Nuo miesten työt ei toistu joka päivä.
Oleen todellakin smaa ajatellut jo sajat . Niin sen kuuluu olla kuten on aina .
Oon niin tyytyväinen että nuoriso on nykyään fiksumpaa eikä lähde mukaan tälläiseen miesten laiskotteluun
Me jotka sjattelemme samoin , fiksuus kunniaan .
Vierailija kirjoitti:
Oleen todellakin smaa ajatellut jo sajat . Niin sen kuuluu olla kuten on aina .
Miten musta tuntuu että sä et ole oikein todella ajatellut ikinä
Miesten työt on jääneet pois sitä mukaa kun ihmiset muuttaneet kaupunkeihin.
Enimmäkseen menee noin, koska ne on niitä vahvuusalueita meillä puolisoina.
Käytännössä teen aina ruuat ja mies on hyvä korjaamaan ja nikkaroimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen pitää syödä joka päivä, eli laittaa ruokaa. Siivota ja tiskata tästä tulleet jäljet ja pyykkiäkin on pestävä ellei haise. Nämä työt toistuu päivittäin.
Tämä. Tärkeimmät kotityöt ovat ruoan osto ja laitto, pyykit ja kodin siivous. Lisäksi lasten hoito jos niitä on. Nämä kun jaetaan 50/50 niin reilua on. Kaikki jaksaa paremmin.
Ne kaikki harvinaisemmat hommat voi jakaa miten lystää, kuka ehtii ja/tai osaa.
Jos asuu jossain maalla ja on jotain muita hommia niin ne sitten jaetaan myös tasan. Mutta kaupungissa ja elämässä yleensäkin on harvemmin noita salaojien kaivamisia ja rännien tyhjennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tärkeimmät kotityöt ovat ruoan osto ja laitto, pyykit ja kodin siivous. Lisäksi lasten hoito jos niitä on. Nämä kun jaetaan 50/50 niin reilua on. Kaikki jaksaa paremmin.
Jos asuu jossain maalla ja on jotain muita hommia niin ne sitten jaetaan myös tasan. Mutta kaupungissa ja elämässä yleensäkin on harvemmin noita salaojien kaivamisia ja rännien tyhjennyksiä.
Suurinpiirtein noin. 1. puolisoni oli vapaamatkustaja ja nykyinen ei ole vapaamatkustaja.
Nyksä on taitava ja tekevä ja eksä sai lähtee omaan huusholliinsa makoilemaan 13 yhteisen vuoden jälkeen.
Oon tyytyväinen nyksään. Yhteistä eloa jo 15 vuotta takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikkosiivooja ja Wolt. Yksinkertainen ratkaisu mutta suomiakka mieluummin valittaa ja uhriutuu, koska siten saattaa päästä yksinhuoltajaksi elelemään elareilla ja yhteiskunnan ilmaisrahoilla.
Mikä kotityö auton tankkaus on?
Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten ne työt jaetaan, mutta minä olen aina asunut sellaisessa asunnossa jossa huoltoyhtiö tekee pihatyöt ja autottomana tuosta listasta jäisi miehelle vain erilaiset korjaukset. Nekin kuuluu yleensä taloyhtiölle niin eihän se hirveän reilulta kuulosta että minä teen kotitöitä joka päivä ja miehelle ei jäisi sitten paljon mitään. Nykyisessä asunnossa olen asunut yli kaksi vuotta ja en muista että olisin mitään korjaillut, vuotavan hanan ja patterinnupin kävi huoltomies korjaamassa.