Ihmetyttää vähän Suomi Soffan markkinointi
Katsoin netistä sohvia kun ensin olin nähnyt mainoksen Hesarista. Sohvan hinnaksi ilmoitettiin sekä netissä että Hesarissa 499
Kun sitten menimme paikan päälle liikkeeseen katsomaan kyseistä sohvaa, sen todellinen hinta oli toista tonnia. Ei oikein mene jakeluun, mistä koko touhussa on kyse. Miten noin harhaanjohtavasti voi markkinoida? Tekisi mieli soittaa sinne myymälään ja sanoa, että otan sen sohvan, joka maksaa 499 ja katsoa mitä sanovat mulle langan toisessa päässä. Katsoin vielä mainoksen tarkasti uudestaan läpi, josko jossain pienellä tekstillä olisi jotain mitä en ole huomannut, mutta en kyllä mitään poikkeavaa huomannut nytkään. Ainoastaan eri kangasvaihtoehdot vaikuttavat mainoksen mukaan hintaan., mutta eivät nekään noin huomattavasti.
Kommentit (5)
mutta se toki sitoo vain sitä tuotetta, mitä oikeasti on mainostettu, eli juuri sillä mainitulla nimenomaisella verhoilulla
sohvan sisutoissakin on eroja, joten kuvan perusteella sohvaa ei kannata vertailla.
Tekisi mieli soittaa sinne myymälään ja sanoa, että otan sen sohvan, joka maksaa 499 ja katsoa mitä sanovat mulle langan toisessa päässä.
Hintaero halvimman ja kalleimman kankaan välillä oli noin 200 euroa. Tämän tietysti olisin hyväksynytkin. Millään kangasvaihtoehdolla sohvan hinta ei kuitenkaan olisi ollut se mitä mainoksessa sanottiin. Mainoksen mainitsemalla hinnalla olisi saanut kyseiseen sohvaan pelkän rahin, vaikka mainoksessa ei myöskään missään kohdassa manittu "hinta alkaen.."
Kävin seuraavaksi Askossa ostamassa kulmasohvan jonka hinnaksi sanottiin 1600 euroa. Sen hinta oli todellakin kassallakin 1600 euroa. Tässäkään tapauksessa se hinta ei olisi Suomi Soffallakaan ollut ongelma. En vain pidä siitä tunteesta, että kuluttajaa kusetetaan, jotta saadaan heidät liikkeeseeen.
Jospa alelappu oli unohtunut laittaa sohvaan tai ale oli jo päättynyt? Tai kyse oli vain jostain kankaasta?
Noissa halpisketjuissa on kyllä joskus harhaanjohtavaa markkinointia. Erityisesti ne lähtöhinnat on ihna utopistisia.