Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko aloitti tipattoman?

Vierailija
01.01.2025 |

Onko ensimmäinen kerta? Jos siis ennen olet juonut. Pitikö lakko? 

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kiljua. On valmista sitten kun alat taas juomaan.

Vierailija
62/90 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Join alkoholia viimeksi 20.10.2024. Siitä lähtien olen ollut tipattomalla. Jatkan niin pitkään kuin vain pystyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulinpa nyt itsekin avaamaan sanaisen arkkuni aiheesta. Pidän nyt virallisesti tipatonta toisen kerran. Viime vuonna ekaa kertaa ja pystyin olemaan koko kuukauden. Mielestäni ei kerro siitä, että olisi alkoholin käytön kanssa varsinaista ongelmaa jos haluaa pitää tipatonta, lähinnä että haluaa elää terveellisemmin ja haastaa itseään. Itsellä syynä tipattomaan lähinnä se, että tulee juotua turhan usein sosiaalisissa tilanteissa kun on vaan jotenkin ehdollistunut siihen. Lähes kaikki kaverini myös juovat, kuitenkin pääsiassa kohtuudella kuten minäkin. Nykyään ollaan kaukana opiskeluaikojen ryyppäämisestä jolloin juotiin paljon ja usein (pahimmillaan 2-3x vko kunnon kännit). Kuitenkin sitä haluaisin muuttaa ettei olisi tarvetta juoda niin usein vaikka määrät pysyvätkin kohtuudessa. Toki olen vielä nuori ja sosiaalinen piirini koostuu tällä oikeastaan pelkästään perheettömistä ihmisistä (kuten itsekin ainakin vielä toistaiseksi olen). Uskon

Ja lisämotivaationa muuten myös se että rahaa säästyy!

-sama

Vierailija
64/90 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse aloittaa, kun en edes käytä alkoholia. Naurettavia tuommoiset juopot jotka vielä tilaavat viinansa ulkomailta. Säälittävää.

Tilaan alkoholia saksasta kun niitä mitä haluan ei myydä alkossa. En ostanut alkosta mitään koko viime vuonna, enkä sitä edellisinä vuosinakaan.

Vierailija
65/90 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on aloittaa ensi viikolla loppiaisen jälkeen

Vierailija
66/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään syytä noudattaa jotain sota-aikana keksittyä propagandatemppua. Otan edelleen sen yhden saunaoluen ja viikonloppuna sen yhden rommipaukun. 

Vierailija
67/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on aloittaa ensi viikolla loppiaisen jälkeen

Sama täällä. Jo ensi maanantaina alkaa.

Vierailija
68/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 2.1.

Olen ollut joskus pari kuukautta, mutta nyt pitäisi saada pois painoa 15 kiloa, joten voi venyä pitemmäksi.

Jos ottaa yhtään alkoa, niin tulee se raukea "mitä väliä millään on"- tunne, minkä takia yleensä juonkin, ja mikä saa mässäämään.

Vierailija
69/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin 2.1.

Olen ollut joskus pari kuukautta, mutta nyt pitäisi saada pois painoa 15 kiloa, joten voi venyä pitemmäksi.

Jos ottaa yhtään alkoa, niin tulee se raukea "mitä väliä millään on"- tunne, minkä takia yleensä juonkin, ja mikä saa mässäämään.

Tuohan se tunne on mitä kaipaakin. Kun koko ajan on asiat päin peetä ja ahdistaa eikä sekuntiakaan pääse niistä eroon. Siksi sitä alkoa monella menee. Kun on pitempään juomatta niin huomaa että asiat hoituu ilman sitäkin

Vierailija
70/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla pääsee alkuun jos haluaa tehdä itse juotavaa. Lisäksi vesilukko ja lappo, ne ei ole pakollisia. Jos hankkii vesilukon niin tekee kanteen reijän. Hiivasta riittää 2 tai 3 kertaan.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/orthex-sanko-10-l/6411760315107

https://www.s-kaupat.fi/tuote/orthex-kansi-sankoon-27cm-valkoinen/64117…

https://www.s-kaupat.fi/tuote/superjet-pikahiiva-115g/7394056101259

https://www.s-kaupat.fi/tuote/dansukker-suomalainen-taloussokeri-1kg/57…

Vierailija
71/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti tipaton mutta puhdistuskuukausi, johon alko ei kuulu.

Vierailija
72/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein tipattomalla. Dieettiin ei mahdu paljon juomia, jonkun ykkösoluen kyllä saatan silti ottaa.

Vierailija
73/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vaan lisää...ei mitään tipattomia "nenänvalkaisuja"..

Vierailija
74/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse aloittaa, kun en edes käytä alkoholia. Naurettavia tuommoiset juopot jotka vielä tilaavat viinansa ulkomailta. Säälittävää.

Minua ihmetyttää näillä palstoilla aina että mitä nämä raivoraittiit jaksaa näitä lukea ja kommentoida haukkuen muita, elämä on varmaankin tyhjää kun täytyy täällä päivystää ja tuoda omaa erinomaisuuttaan esille. Itse en lue esim, tupakkalakkopalstoilla kun en ole tupakkia kokeilun jälkeen suuhuni laittanut, en minä siellä käy ihmisille virnistelemässä ja itseäni nostamassa röökinpolttajien yläpuolelle. Aloitin tipattoman, pituutta en ole lukkoon lyönyt mutta tänään en ota.

Vierailija
75/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lomalla voi ottaa muutaman, mutta kun arki alkaa, menee kuukausia että edes ajattelen alkoholia. Ehkä sitten taas kesälomalla seuraavan kerran. 

Vierailija
76/90 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti tipatonta mutta en ota ennenkun mun kaveri tulee kylään ja otamme valkkaria.

Vierailija
77/90 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä tipatonta, sen sijaan kokeilen olla juomatta arkisin. 

Tuo on jo hyvä!

Vierailija
78/90 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan tipatonta, jonka aloitin elokuussa. Hyvin menee, ei halua tissutella. Suosittelen!

Täällä sama. Väsymys ja ärtyisyyden puuskat on poissa. Tissuttelu on suorastaan noloa.

se on niin noloa,ettei sitä voi kenellekkään EDES KERTOA.Ajatelkaa!

Vierailija
79/90 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa jo alkoholistiksi jos joka ilta pitää saada se lasillinen . Se on jo pakkomielle.

Vierailija
80/90 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuo kerrotaan

"Uusi vuosi, uudet kujeet ja monille suomalaisille se tarkoittaa perinteistä Tipatonta Tammikuuta. Ehyt ry:n teettämän tutkimuksen mukaan vuonna 2024 Suomessa alkoholia käyttävistä noin 15 prosenttia vietti Tipatonta Tammikuuta.5 päivää sitten

https://salo.fi blogi tipaton-tam...

Tipaton Tammikuu: Miksi se kannattaa ja miten onnistut? - Salo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän