Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1617)
Oma mies, kun jään sen kärryjen kanssa odottamaan johonkin, jossa ei ole muiden tiellä, niin eikös se ole kohta siirtynyt jonnekin, minne luulee mun menevän seuraavaksi. Sitten etsin kädet täynnä tavaroita, että mihinkäs se mies on nyt mennyt, niin se onkin siellä toisessa päässä pitkää hyllyriviä, josta just tulin sinne, missä käskin odottaa.
Mä käyn yleensä kaupassa lauantaisin. N klo 11 jälkeen. Selkeän kauppalistan kanssa ja aikaa ei mene kauaa. Ehdottomasti kannattaa ulkoistaa kaupassakäynti, jos menoa harmittaa
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä: seisotaan tumput suorina tuijottamassa kassatyöntekijää tai omia ostoksia, kun voisit olla pakkaamassa niitä ostoksiasi. Et edes ota bonuskorttia saati pankkikorttia valmiiksi, vaan vasta sitten alat kaivella käsilaukusta sitä, kun kassa ilmoittaa loppusumman. Ja tämän maksamisen jälkeen alat hitaasti pakata koko kärryllisen verran ostoksia niihin kestokasseihin, jotka vasta tässä kohtaa kaivat esille 🤦🏻 Kassoilla on tasan kaksi hihnastoa ja kun kaksi samanlaista idioottia sattuu ostoksineen edellesi, homma on jumissa pitkän tovin. Ei missään muodossa sujuvaa!
Minä pakkaan sen jälkeen kun olen maksanut. Siinä ei kauan mene.
Mummelit ja papat, jotka jonossa tunkevat niin perseeseen kiinni, että se kuolemanlöyhkähengitys tuntuu niskassa.
Näille olen kääntynyt ympäri ja sanonut, että jos tuut yhtään lähemmäksi niin ollaan sisäkkäin ja kohta naimisissa. Ottavat yleensä tämän jälkeen takapakkia.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun kassalle on ohjelmoitu kalliimpi hinta kuin hyllyn reunassa. Joskus tarjouksia ei olekaan kassalla.
Jos valitat siitä että on laskutettu väärin, kaupat on neuvottu antamaan tuotteen hinta takaisin ja saat sen sitten ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet, joissa on jo mennyt parasta ennen päivä, mutta eivät ole alennuksessa.
Jos se päiväys on jo ohitettu, on roskakamaa, pitäis sanoa myyjille.
Ohitettu "parasta ennen"- päiväys ei vielä ole roskakamaa, sen saa myydä.
Sen sijaan jos "viimeinen käyttöpäivä" on ohitettu, niin sellainen tuote ei saisi olla myynnissä
Parasta ennen tuotetta ei saa myydä parasta ennen päivän jälkeen, on sanoneet myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat, jotka yrittävät hevi-osastolla tunkea omat ostoksensa sinun sillä hetkellä käytössä olevalle vaa'alle, siinä välissä, kun sinä yhden punnitun tuotteen laitat koriin/kärryyn ja nostat sieltä punnitsemattoman vaa'alle. Tuota on tapahtunut jopa silloin, kun en ole vaa'an edestä askeltakaan mihinkään liikkunut. Ja vaikka muutaman askeleen päässä olisi useampia vapaita vaakoja.
Mä aina varmistan, että ei punnitse useampaa.
Ärsyttää ne, jotka punnitsee, ottaa sen lapun, katselee sitä hitaasti, miettii mihin kohtaa liimaa sen ja vielä sen kymmenen kertaa varmistavat taputtelemalla, että se tarra nyt varmasti on siinä pussissa kiinni. Sitten aletaan pistää pussin suuta solmuun siinä vaaan päällä ja muut odottaa.
Se ärsyttää kun on perusti väkeä ja kassoja on auki 1-2.
Vierailija kirjoitti:
Mummelit ja papat, jotka jonossa tunkevat niin perseeseen kiinni, että se kuolemanlöyhkähengitys tuntuu niskassa.
Näille olen kääntynyt ympäri ja sanonut, että jos tuut yhtään lähemmäksi niin ollaan sisäkkäin ja kohta naimisissa. Ottavat yleensä tämän jälkeen takapakkia.
Joittenkin lapset tunkevat myös prceeseen, sitä vaille että mukana tikkaat joilla pääsisi perille asti. Voi kun tulis hirveä atomipieru...
Villakoirat, roskat ja lika sovituskopeissa, koukkujen puute. Repsottavaa verhoa ei saa reunoilta kiinni asti tai ovessa on lukko rikki. Kopin katto on jotain verkkokennoa, joka on täynnä pölyä ja roikkuvia pölypalloja, ja pölyä putoaa niskaan heti kun liikahtaa.
Palvelutiskillä voisi useammin lukea mitä mikäkin tuote on. Aina ei siitä kaukaa erota mitä rööraa tai soosia mikäkin on.
Kun yrität ostohetkellä huomauttaa kassan tekemästä virheestä, eikä hän korviaan lotkauta.
Olen muutaman kerran saanut tällä tavalla kymmenen olutta yhden hinnalla. Ei ole enää minun ongelmani, jos kassaa ei kiinnosta sen vertaa.
Korona-aikana oli kassajonon kohdalla lattiassa niitä merkkejä teipattuna, joista voi nähdä sopivan etäisyyden toiseen jonottajaan.Niin eikös mummuska selkään kiinni. Sanoin hälle etten tiedä olenko terve, että kauempanakin voisi olla, jolloin hän perusteli että hän seisoo juuri sen turvaväli- lattiamerkin kohdalla.
Jäin sanattomaksi mutta mieleen tuli että on monia tapoja tosiaan ajatella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaat myyjät kassalla, meidänkin kaupassa myyjä on hidas kuin laiskiainen.
Minusta on hyvä jos kassahenkilö on hidas. Ehdin pakata ostokseni samaan tahtiin ja maksaa vasta sitten kun kassit on pakattu.
Ärsyttää asiakkaat jotka maksavat vasta kun kassit on pakattu. Tai tulevat sieltä pakkauspäästä vasta sitten kaivelemaan kukkaroaan, kun myyjä sanoo ääneen hinnan. Maksamaan tullaan maksuväline kaivettuna siinä vaiheessa, kun on vielä pari piipattavaa jäljellä. Näin sujuvoitetaan kaupassakäyntiä ja säästetään kaikkien aikaa ja hermoja.
Det är inte kundens sak att lösa affärens problem. Man har lärt sig att ta all tid som behövs då man själv är i tur med precis vad som helst i stället för att oroa sig för att vara en bö
Kirjoitat muuten yllättävän huonoa ruotsia.
Terveisin : toinen ruotsinkielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun kassalle on ohjelmoitu kalliimpi hinta kuin hyllyn reunassa. Joskus tarjouksia ei olekaan kassalla.
Jos valitat siitä että on laskutettu väärin, kaupat on neuvottu antamaan tuotteen hinta takaisin ja saat sen sitten ilmaiseksi.
Olen valittanut, mutta ilmaiseksi tuotetta en ole koskaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies, kun jään sen kärryjen kanssa odottamaan johonkin, jossa ei ole muiden tiellä, niin eikös se ole kohta siirtynyt jonnekin, minne luulee mun menevän seuraavaksi. Sitten etsin kädet täynnä tavaroita, että mihinkäs se mies on nyt mennyt, niin se onkin siellä toisessa päässä pitkää hyllyriviä, josta just tulin sinne, missä käskin odottaa.
Tämä kyllä hymyilyttää,meillä sama. Olen jo oppinut etsimään lähimmän penkin ja siellähän mies tyytyväisenä istuu ja odottelee. Seuraavaksi istutaan hänet suoraan siihen ja pyydän olemaan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
Muut laittavat kapulan toisen ihmisen ostosten jälkeen, omia ostoksiaan varten. Ei omansa jälkeen. Ei edessä oleva ole vastuussa jälkeen tulevan ostoksista.
Ei takana oleva voi tietää mihin edessä olevan ostokset loppuvat
On joskus käynyt niinkin, että minulla on vielä ostoksia korissa/kärryssä, kun takana tuleva jo tunkee sitä kapulaa hihnan päähän.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä: seisotaan tumput suorina tuijottamassa kassatyöntekijää tai omia ostoksia, kun voisit olla pakkaamassa niitä ostoksiasi. Et edes ota bonuskorttia saati pankkikorttia valmiiksi, vaan vasta sitten alat kaivella käsilaukusta sitä, kun kassa ilmoittaa loppusumman. Ja tämän maksamisen jälkeen alat hitaasti pakata koko kärryllisen verran ostoksia niihin kestokasseihin, jotka vasta tässä kohtaa kaivat esille 🤦🏻 Kassoilla on tasan kaksi hihnastoa ja kun kaksi samanlaista idioottia sattuu ostoksineen edellesi, homma on jumissa pitkän tovin. Ei missään muodossa sujuvaa!
Silloin ei vielä pakata, jos niitä ei ole maksettu. Ennen maksamista ne tavarat eivät vielä ole sinun.
Naiset, jotka tulevat käskemään, että otatko tuo tuotteen tuolta ylähyllyltä.
Olet väärässä. Koska kauppojen kiinteät kulut juoksee koko ajan niin parin kassan palkka on niin pieni lisäkulu että touhu kannattaa. Niin se on tuotantolaitoksissakin. Kolmivuorokäynti on edullisinta koska kalliit tuotantovälineet pitää kuolettaa kohtuuajassa. On nää tarkkaan laskettu. Mitään ei tehdä tappiolla, eihän siinä mitään järkeä.