Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
On kiire ja piiiitkä jono. Juuri kun olisi sinun vuoro edellä mennyt alkaa tsiigaaamaan kuittia ja valittamaan jostain kymmenien senttien alennuksesta patongista, jota tarraa ei ole huomioitu. Siinä sitä setvitään tovin aikaa.
Juuri tämän takia en viitsi mennä selvittämään jotain kuitissa olevaa virhettä, kun tiedän, että asian setviminen kestää ja jono jumittuu minuuteiksi. Hiljaa kärsin sitten tappioni, kun kaupassa ei ole edes erillistä infopistettä.
Vierailija kirjoitti:
Se portti itsepalvelukassan takana jostain syystä ahdistaa mua. Ei siis ole tarkoitus jättää ostoksia maksamatta mutta en tykkää olla karsinassa. Siksi menen ihmiskassalle.
Minua taas ahdistaa levitellä ostokseni hihnalle kaikkien katseltavaksi, ja sitten pakata niitä paniikissa, kun seuraavan asiakkaan ostokset vyöryvät jo laariin. Niin ja olen sinkku, joten ei ole ketään pakkaamassa sillä aikaa, kun maksan.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästelen kyllä sitä, miten moni ehtii huomioimaan tarkasti muita asiakkaita ja musiikkia, kun itse en huomaa moisia asioita ollenkaan. En ole nähnyt häiritsevästi huutavia lapsia, kukaan lapsi ei ole lähminyt irtokarkkeja eikä riehunut käytävillä sillä tavalla, että olisin kiinnittänyt siihen huomiota. En myöskään kiinnitä huomiota kassahenkilön mielialaan. Ja musiikistakaan en muista mitään, kun yritän muistella. Onko aistini jotenkin niin turtuneet ja vedän zombimoodilla kaupan läpi, vai onko näillä ko. asioita huomioivilla ihmisillä jotenkin erityisen herkkä kuuloaisti tms.?
Lähikaupassani ei kuulu enää radio, vaan jotain rauhoittavaa, melko mitäänsanomatonta taustamusiikkia. On mahtavaa, kun ei ole enää korvamatoa kaupasta tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Törkeän kalliit hinnat.
Tuoreus, laatu, OIKEA hinta. Enää ei sentään S-marketilla ole tuota iskulausetta.
Vierailija kirjoitti:
Kun päätät kiireessä viedä pulloja kauppaan, satavarmana jollain on 3 jätesäkillistä tölkkejä.
Kohtelias paljon palauttava päästää välillä jonon kulkemaan, ja jatkaa sitten hommaansa. Itse vien palautuspullot usein yksi kerrallaan, koska sinkkutaloudessani niitä tulee hyvin hitaalla syötöllä, koska suosin lähinnä tiivistemehuja. Näissä tilanteissa joskus tekisi mieli tyrkätä se ainokainen pullonsa tällaisen jätesäkkipalauttajan säkkiin muiden joukkoon, ja kävellä pois, mutta olen liian pihi tekemään niin. Pantti kun ei ole ilmaista rahaa, vaan olen sen itse maksanut, jos pullo on ostamani.
Vierailija kirjoitti:
Olen 70-luvulta. Ei ole asiakkaan asia juosta avonaisten kassojen perässä. Tuota olisi kutsuttu ennen huonoksi palveluksi. Asiakasta ei juoksuteta, perusasia 80-luvulta. Surullista kuinka ihmiset ovat tottuneet tuohon nykyään'
Hetki sitten avattu kassa ei ole palvelua, se on keskisormi.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Rahvas
Todelliset rikkaat eivät käy mistään rahvaasta ärsyyntymässä ruokakaupassa, vaan palvelusväki tilaa ostokset kotiin. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ihme kuitti-valittajia täällä. Kuittia tarjotaan sen takia, koska suurin osa asiakkaista ei sitä kuitenkaan halua, niin miksi turhaan sitä antaa. Kaikkien etu kysyä että haluatko.
Ikinä en ota kuittia. Sanon painokkaasti "en koskaan".
Meillä kaupan maksupääte syöttää maksaessa samalla kuitin. Jokainen itse huolehtii, ottaako siitä laitteelta kuitin vai ei. Ei tarvitse kassan kysellä, eikä asiakkaan vastailla.
Vierailija kirjoitti:
S-kauppojen pikakassojen äänettömyys! Jos ne äänet laittaakin päälle, ne tulee aivain liian hiljaisella. Pikakassoilla ei ole ihmistä, on kiva että edes joku sanoo kiitos, vaikka se koneen nauhoite.
Ihanaa, kun ei tarvitse sitä omahyväistä ääntä kuunnella enää.
Negatiivisuuden, kiireen ja hermostuneisuuden aistiminen. Myös jos on tosi pitkä jono yhdessä tai kahdella kassalla, muita kassoja ei avata.
Eniten ehkä ärsyttää maitotiskin blockaaminen turhan pitkäksi aikaa ostoskärryillä. Haluan sieltä sen luomumaidon, mutta viilin valkkaaja pitää kärryä käsivarren mitan päässä itsestään toki pitäen itse kiinni vielä kärrystään.
Ihmiset, jotka keksii toisten olemisessa, tekemisessä ongelman itselleen, katsokaa peiliin, vikaa on sinussa itsessäkin, mutta sitä et huomaa.
Ihmisillä on tapana hyväksyä omat virheet, vaikka ne olisi samanlaisia kuni sellasten joita itseä ärsyttää. Mutta tositen virheet näkyvät omat eivät.
Kannattaa siis muuttaa itseä eikä toista.
Se ärsyttää kun kaikki tunkevat niille parille ensimmäiselle kassalle, vaikka niissä on jo ennestään jonoa. Kauempana olevilla kassoilla on lyhyemmät jonot, mutta jostakin syystä sinne ei voi mennä. Joskus olen sanonut ohimennessäni jonon hännillä seisoville, että tuolla edempänä on lyhyemmät jonot. Ihmiset jopa suuttuvat siitä "me ollaan nyt tässä ja sillä hyvä". Sitten kun olin itse päässyt kassalta ja menossa tavaroineni ovelle, niin tämä "me ollaan nyt tässä"-ukko jökötti vielä jonossaan. Heilutin sille kättä ja huusin terve, ukko mulkoili synkästi.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää kun kaikki tunkevat niille parille ensimmäiselle kassalle, vaikka niissä on jo ennestään jonoa. Kauempana olevilla kassoilla on lyhyemmät jonot, mutta jostakin syystä sinne ei voi mennä. Joskus olen sanonut ohimennessäni jonon hännillä seisoville, että tuolla edempänä on lyhyemmät jonot. Ihmiset jopa suuttuvat siitä "me ollaan nyt tässä ja sillä hyvä". Sitten kun olin itse päässyt kassalta ja menossa tavaroineni ovelle, niin tämä "me ollaan nyt tässä"-ukko jökötti vielä jonossaan. Heilutin sille kättä ja huusin terve, ukko mulkoili synkästi.
Mitä ihmeen väliä tuolla on sinulle? Pääset itse lyhyempään jonoon sinne perälle.
Vierailija kirjoitti:
Musiikki on aivan liian kovalla. Ja erikoista jolinaa tai uikutusta. Ellei disko. Seitanistinen nuorisomusa kuuluu joka kajauttimesta, joku Eveliina tai Rihanna mikä lie aina laulamassa rasauttavasti. jokai kaijuttimesta pitäisi kuulua eri musakappale meilellään niin jokaiselle ois jotain meilimussaa varmaan tarjolla
Myyjät kokoontuneet purkamaan tavaroita ja keskenään seurustelemaan niin, että käytävä on tukossa. Meni kauppaan vaikka 8:n jälkeen tai klo 11, niin sama tilanne. Vaikea on saada se haluamansa tuote, aivankuin asiakas olisi häiriöksi ja tiellä.
Kun menet esim. puoli tuntia avaamisen jälkeen kauppaan ja paistopiste loistaa tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä
myyjä
No ei ole runsaasti jäljellä lähes koskaan. Miksi pitäisi ostaa tuote, joka täytyy kiireellä syödä pois? Otan mielummin tuotteen joka vanhenee kahden vkon kuluttua kuin esim. neljän pvän päästä.
asiakas
Ärsyttää kun kaupat on liikaa auki. Näin pitää olla. Ennekin elettiin vaikka kaupassa käyty keskiyöllä
ma-to 9.00 -17.00
la su Kiinni
Kuulostaa hyvin turkulaiselta.