Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun hakemalla haen niin nämä velaksi ostajat ärsyttää. Kärry on täynnä tavaraa ihan mitä kaupasta löytää ja luottokortilla maksavat! Ei ole rahaa, ei vaan riitä. Jos ostaisivat vähemmän niin eivät ehkä tarttis sitä luottokorttia.
käytkö ihan olkapään takana tarkistamassa meneekö debitin vai kreditin puolelta maksu vai mistä tiedät millä kukin maksaa?
Näkeehän sen väkisin kumpaa nappulaa painavat. Näitä me veronmaksajat sitten elätämme. Ja näiden luottokuntien korttimaksajien provision tähden normaalien rahalla ostavienkin hinnat nousevat. Isompi kauppa maksaa miljoonia vuodessa Luottokunnalle.
Mutta käteinen se on kaupalle se kaikkein kallein maksut
Totuushan on et luottokortit ja korttikauppa yleensäkin on kaupalle se kallein maksutapa. Kaupat maksavat miljoonia provisioina Visalle (made on USA) ja Luottokunnalle (ja Luottokunta tilittää osan saamistaan provisioistaan USAhan) korttien käytön provisiomaksuina. Tämä lisätään tuotteiden hintoihin. Miettikääs nyt edes joskus, miljoonia joka kuukausi, ei siis vuodessa! Visa ja Luottokunta kielsivät kun kaupat aikoinaan yrittivät pitää provision erillisenä maksuna kuitissa.
Olen niin tottunut kassatyötekijän lopuksi hyvää päivänjatkoa -toivotukseen, että tuntuu ihan epäkohteliaita, ellei toivoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot kaupat. Vihaan kaikkia prismoja ja kitumarketteja. Joutuu ravaamaan jatkuvasti edestakaisin pitkiä matkoja eikä kaupasta löydy mitään.
Pieni Alepa tai K-kauppa on paras. Ehkä myös sellainen tutuksi käynyt kauppa jolla on sen verran kokoa, että hyvä kalatiski löytyy, mutta joka on kuitenkin vielä inhimillisen kokoinen.
Asut varmaan pääkaupunkiseudulla? Muualla Suomessa ei ole paljon kalatiskejä nähty kuin ehkä justiin Prismoissa ja Kitymarketeissa.
Ja höpöhöpö, kyllä pienissä maaseutukaupungeissakin on kalatiskejä, sekä K- että S-marketeissa.
Kerro esimerkkejä pienistä maaseutukaupungeista, joissaon kalatiski K-marketissa tai S-marketissa.
Kuljen ympäri Suomea työmatkoilla ja mielelläni asioin kalatiskillä, jos sellainen on.
Taustamusiiki tuomassa vain lisää älämölöä.
Lidlistä haen vain tiettyjä tuotteita, joita ei muualta saa; nautin, kun ei tarvitse kuunnella radiopölötyksiä ja musiikkimölyä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää järjestellä itse aikataulutuksensa niin, ettei kaupassa käyminenkään ole muutamasta minuutista kiinni. Tee ostoksesi silloin, kun sinulla on siihen kunnolla aikaa. Et voi laskea sitä, minkä verran kassalla menee aikaa, kun et tiedä millaisia asiakkaita edelläsi on ja mitä siinä muutenkin voi tapahtua sellaista, mikä vie hiukan enemmän aikaa kuin tavallisesti.
Jos aikaa kaupassa asiointiin olisi vain kymmenen minuuttia, niin se on sitten aina otettava huomioon, että se aika ei välttämättä riitä ja todella joudut odottelemaan seuraavaa bussia.
Miksi menet kassalle viimeisellä minuutilla?
En mennyt viimeisellä minuutilla. Minulla oli riittävästi aikaa vielä siinä vaiheessa, kun menin kassalle.
Kuka osaa odottaa, että kassalla keinotekoisesti viivästetään?
Jos on hidas kassa, se pitää kertoa etukäteen. Olisi ollut muitakin kassoja vapaina, mutta valitettavasti valitsin tämän, jossa kassarouva teki elämää suuremman asian muiden pakkaamisen odottelusta. Vaikka minulla oli vain kolme tuotetta. Kolme pientä tuotetta ja pitäisi odottaa, että pakkauspääty on tyhjä!
Kaiken lisäksi tällä kassalla tuskin on ketjun lupaa systeemilleen, eli että on ottanut kapulat pois ja keksinyt omia sääntöjä. Asiakkailla voi olla kiire sellaisistakin syistä, joihin eivät voi vaikuttaa. KAIKKI ihmiset on hyvä huomioida, ei ainoastaan hitautta arvostavat.
Vierailija kirjoitti:
Taustamusiiki tuomassa vain lisää älämölöä.
Lidlistä haen vain tiettyjä tuotteita, joita ei muualta saa; nautin, kun ei tarvitse kuunnella radiopölötyksiä ja musiikkimölyä.
Samoin en pidä taustamusiikista kaupassa, enkä varsinkaan esim tk:n odotushuoneessa kun ei sieltä pääse poiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot kaupat. Vihaan kaikkia prismoja ja kitumarketteja. Joutuu ravaamaan jatkuvasti edestakaisin pitkiä matkoja eikä kaupasta löydy mitään.
Pieni Alepa tai K-kauppa on paras. Ehkä myös sellainen tutuksi käynyt kauppa jolla on sen verran kokoa, että hyvä kalatiski löytyy, mutta joka on kuitenkin vielä inhimillisen kokoinen.
Asut varmaan pääkaupunkiseudulla? Muualla Suomessa ei ole paljon kalatiskejä nähty kuin ehkä justiin Prismoissa ja Kitymarketeissa.
Ei ole kalatiskiä? Ostatteko kaiken tuoretavaran johonkin muoviin pakattuna? Ei tulisi mieleenikään, kyllä tuore liha ja kala ostetaan tiskiltä tai erikoiskaupasta. Minulla on tässä vieressä vielä pari leipomoa. Olisi aika kauhea asua jossain, jossa ei ole palveluita vieressä.
Se ärsyttää, jos ei ole ilmaista parkkipaikkaa. Enpä sellaisiin kauppoihin menekään, jos ei ole välttämätöntä.
Kaupan katteet. Oliko ihan maailman huippua. Ja vähävaraisille ja tuottajille nälkä
Vierailija kirjoitti:
Boomeri-ikäiset jotka eivät väistä ketään missään tilanteessa ja tukkivat koko hyllyn kärryillään ja hidastelevat
Tämä! Sit annetaan pahaa silmää, kun kurotan ottamaan jotain sen kärryyn nojailijan takaa! Kaikki ohikulkevat ovat jonkinlainen uhka heille. Mennään puolustusasentoon ja jähmetytään paikalleen mulkoillen ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tönäse, luunappi otsaan on tehonnut hyvin.
suomalaiset vois avata suunsa. Ja ihan vaan kohteliassti.
Yksi pelästyi kun hymyilin
Elämäänsä kyllästyneen näköiset ja kuuloiset työntekijät jotka ei osaa käyttäytyä asiallisesti maksavia asiakkaita kohtaan jotka käytännössä maksaa tämän työntekijän palkan
Vierailija kirjoitti:
Jos minua tullaan tönimään niin itse tönäisen nykillä takaisin
Musiikki, joka on luokatonta ulinaa ja liian kovalla. Sittarit ovat tällä saralla pahimpia ruokakaupoista. Ensin rupesin käyttämään korvatulppia, mutta nyt käyn aivan muualla ostoksilla.
Tänään kävin kaupoissa ja joka kaupassa oli mummuja valittamassa sarkastisesti kassoille miten ruoka loppuu (kaupassa on ihmisiä, joilla on paljon ostoksia) ja miten muut eivät saisi tulla tänään kauppaan. Luulisi vanhan ihmisen jo sen verran elämää nähneen, että tietää kaupassa olevan ruuhkaa juhlapyhien edellä ja jos asia vaivaa niin voisi itse käydä kaupassa toisena päivänä kuten he vaativat muita tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin tottunut kassatyötekijän lopuksi hyvää päivänjatkoa -toivotukseen, että tuntuu ihan epäkohteliaita, ellei toivoteta.
Minua säälittää että heidän pitää hokea sitä. Eihän se siinä jonossa ja kiireessä ole edes mikään toivotus.
Vierailija kirjoitti:
Elämäänsä kyllästyneen näköiset ja kuuloiset työntekijät jotka ei osaa käyttäytyä asiallisesti maksavia asiakkaita kohtaan jotka käytännössä maksaa tämän työntekijän palkan
Ne käytännössä tuo sen tavaran nokkasi alle. Jännä miten tuo olet palvelijani-asenne on voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliit hinnat
Osta temusta/sheinistä/alibabasta/jne elohopea- lyijy- kadmiumkyllästeitä jos hinnat on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää, jos ei ole ilmaista parkkipaikkaa. Enpä sellaisiin kauppoihin menekään, jos ei ole välttämätöntä.
Se ärsyttää että autot tukkivat kaikki paikat vaikka kävellen pääsee ihan yhtä hyvin. Tai pyörällä.