Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka noudattaa ilotulitteiden turvaohjeita?

Vierailija
01.01.2025 |

Kävipä niin, että olimme lasten kanssa lähettämässä pataa. Mieheni ei tukenut pataa (kuten pitäisi) ja padasta sinkoutui ohjus suoraan päin minua. Räjähtäessään korvan vieressä se aiheutti elinikäisen kuulovaurion.

Mieheni ei edelleenkään näe omassa toiminnassaa mitään vikaa, sillä pata oli silti pystyssä tuliruksen jälkeen, joten se ei ollut kaatunut. Valmistajan mukaan pata on aina tuettava, koska muutoin se voi pomppia ja jäädä silti pystyyn.

Noh, mieheni edelleen väittää, "ettei kukaan noudata niitä turvaohjeita". Ei, vaikka olisi lapsia vieressä. Onko tosiaan niin, ettei edes lasten vanhemmat raketteja lähetellessään varmista, että niitä käytetään ohjeiden mukaisesti?? Itse olen tuosta joitain vuosia sitten tapahtuneesta lähtien vaatinut kaikkien turvaohjeiden noudattamista, ainakin kun itse olen paikalla. Lasten edessä pitäisi olla esimerkkinä, eikä ainakaan selitellä tekoa sillä, kun ei koskaan ennenkään ole tukenut tai kun ei kukaan muukaan niitä noudata. Typeryyttä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojalaseja jaetaan ilmaiseksi. Toki lapsillanne sellaiset oli. Toiseksi kannattaa olla kaukana näistä padoista, niin näkeekin paremmin. Kolmanneksi tinnitystä voi kestää jonkin aikaa, mutta kuulon alenema tuskin on merkittävä.

Vierailija
2/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syy miksi se joku helvetin "pata" alunperin oli hankittu? 

Tuliko tästä "ilotulituksesta" perheellenne paljonkin iloa? 

Idiuuttien touhua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä moni kuin jotka lukevat tietokoneohjelmien käyttöehdot.

Vierailija
4/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää tykkää ostella näitä ilo tulitteita. Liikaa riskejä koituu kaikkialle. Meilläkään ei erityisesti tuettu pataa, mutta onneksi mitään ei sattunut. Suojalasit oli naamalla.

Vierailija
5/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ja minulle naurettiin esim parikymppisenä suojalaseista, mutta kummasti suojalasien käytön suosio nousi isosti, kun eräs sankari joutui silmäleikkaukseen (valmistusviallisen) tulitteen räjähdettyä melkein silmille sytytyksen yhteydessä. 

Vierailija
6/6 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän