Paras stand up koomikko?
Kommentit (46)
Suomalaisista Eero Corso
Sopivan synkkää huumoria, vaikka kopioikin Anthony Jeselnikiä.
Suomessa ei ole yhtään hyvää koomikkoa. Leikolan jutut nauratti jonkin aikaa, mutta kun tarpeeksi katselee ja se teennäisen autistinen esitystapa alkaa kyllästyttää niin ei jaksa enää.
Bill Burr, Ricky Gervais, Norm MacDonald (RIP). Siinä mun top 3
Sarah Millican on suosikkini.
Viime aikoina olen tykännyt katsoa Jordan Jensenin ja Phil Hanleyn läpänheittoa yleisön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jacke Björklund
Hän on kyllä loistava.
Leikola on kyllä hyvä. Tekee koko ajan uusia juttuja eikä mene samoilla vanhoilla kuten esim. Hedberg. Leikolan huumori on usein myös älykästä. Monilla jutut saattaa mennä ohikin. Pelkkä navanalushöpötys ja kiroilu ei uppoa minuun.
Vierailija kirjoitti:
Ricky Gervais, koomikko joka uskaltaa mennä reilusti mustan huumorin maailmaan.
Stewart Lee on kuitenkin kertaluokkaa mustempi, älykkäämpi ja hauskempi. Olen nähnyt aika paljon stand-upia, ihan sitä parasta, mutta vain Stewart Lee on saanut minut oikeasti nauramaan aivan katketakseni. Suosittelen lämpimästi, mies myös keikkailee tosi paljon, mutta pienemmissä teattereissa isommalla katteella. Tosin alkaa olla jo vähän vanha.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Matt Rife. Kannattaa katsoa youtubesta hänen show. Hän on valinnut linjaksi, että uskaltaa oikeasti vitsailla aiheilla mistä nykypäivänä ei saa puhua tai varsinkaan tehdä vitsiä. Vaatii toki englanninkielen osaamista, mutta on hauska ja nokkela. Ja näyttää samalla ettei maailma ole niin tosikko, mitä tosikot antavat ymmärtää. Tekee avoimesti vitsiä mm. paikalla olevista vammaisista ja nämä vammaiset itse nauraa hekottavat mukana. Tekee vitsiä paikalla olevista homoista ja ihan sama juttu, että nämä homot nauravat itse mukana. Maailmaa ei tarvitse ottaa vakavasti, vaikka tietyt nykyajan tosikot niin kovasti sitä inttävät.
Tuohon mainitsemaasi Leikolaan: joo hauska ekalla kertaa. Sen jälkeen se lässähtää. Hän tekee itsestään sellaisen reppanan, joka omalla karikatyyrillään pyrkii olemaan hauska. Nyt nämä jenkkiversiot on samaa läppää englanninkielestä. Jaksaa hymähdyttää ehkä ekalla kerralla, ei varsinaisesti nauratt
Nauroin Leikolan pätkälle suomalaisten jääkiekkojoukkueiden nimistä. Siinä oli oivallusta ja sopivasti asennetta. Harmi, että nykyään yrittää esittää jotain panohobittia, ei sovi hänelle.
Stand up kyllä loppunut Suomessa kun jo pitkälti samaa kuin 50-70 luvun iltamissa lähinnä tarinan heittoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stewart Lee on kuitenkin kertaluokkaa mustempi, älykkäämpi ja hauskempi. Olen nähnyt aika paljon stand-upia, ihan sitä parasta, mutta vain Stewart Lee on saanut minut oikeasti nauramaan aivan katketakseni. Suosittelen lämpimästi, mies myös keikkailee tosi paljon, mutta pienemmissä teattereissa isommalla katteella. Tosin alkaa olla jo vähän vanha.
Don't come and see me if you don't know what anything is!
Ulkolaisista Bill Burr, Ricky Gervais ja Jimmy Carr. Tietynlainen rajattomuus joka osataan tuoda esiin oikealla tavalla.
Kotimaisista Matti Patronen, Aatu Raitala ja Teemu Vesterinen. Omintakeinen ajatusmaailma ja erilaiset näkökulmat kaikilla. Kiltimpää, mutta oivaltavaa huumoria heillä.
Paljon muitakin hyviä löytyy niin Suomesta kuin ulkomailta.
Suomen standupparit ihan sieltä minne ei aurinko paista.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Matt Rife. Kannattaa katsoa youtubesta hänen show. Hän on valinnut linjaksi, että uskaltaa oikeasti vitsailla aiheilla mistä nykypäivänä ei saa puhua tai varsinkaan tehdä vitsiä. Vaatii toki englanninkielen osaamista, mutta on hauska ja nokkela. Ja näyttää samalla ettei maailma ole niin tosikko, mitä tosikot antavat ymmärtää. Tekee avoimesti vitsiä mm. paikalla olevista vammaisista ja nämä vammaiset itse nauraa hekottavat mukana. Tekee vitsiä paikalla olevista homoista ja ihan sama juttu, että nämä homot nauravat itse mukana. Maailmaa ei tarvitse ottaa vakavasti, vaikka tietyt nykyajan tosikot niin kovasti sitä inttävät.
Tuohon mainitsemaasi Leikolaan: joo hauska ekalla kertaa. Sen jälkeen se lässähtää. Hän tekee itsestään sellaisen reppanan, joka omalla karikatyyrillään pyrkii olemaan hauska. Nyt nämä jenkkiversiot on samaa läppää englanninkielestä. Jaksaa hymähdyttää ehkä ekalla kerralla, ei varsinaisesti nauratt
Tuohan oli se ääliö joka vitsaili viimeksi sillä, että naisia saa hakata jos eivät osaa tehdä ruokaa. Tosi uskaliasta, kuinka noin rohkea voi ollakaan! Mutta kun nykyään ei saa puhua mistään, byääh!
Vierailija kirjoitti:
Köyhän miehen Jimmy Carr.
"Tuohan oli se ääliö joka vitsaili viimeksi sillä, että naisia saa hakata jos eivät osaa tehdä ruokaa. Tosi uskaliasta, kuinka noin rohkea voi ollakaan! Mutta kun nykyään ei saa puhua mistään, byääh!"
Kannattaa ehkä vähän tutustua tuohon kyseiseen vitsiin ja miten hän sen kertoi. Täytyy kuulijan olla ihan super täys ääliö jos tosta jotenkin onnistuu vetämään herneen nenään.
Vierailija kirjoitti:
"Tuohan oli se ääliö joka vitsaili viimeksi sillä, että naisia saa hakata jos eivät osaa tehdä ruokaa. Tosi uskaliasta, kuinka noin rohkea voi ollakaan! Mutta kun nykyään ei saa puhua mistään, byääh!"
Kannattaa ehkä vähän tutustua tuohon kyseiseen vitsiin ja miten hän sen kertoi. Täytyy kuulijan olla ihan super täys ääliö jos tosta jotenkin onnistuu vetämään herneen nenään.
Olen nähnyt kyllä. Ei se kiusallinen hihittely ja selittely tilannetta mitenkään pelasta, kaikille tulee kyllä selväksi mille jutussa vitsaillaan. Epäilen kyllä että sinäkin olet suunnilleen 15-vuotias kun tuollaista ylimielistä dudebro-tyyppiä kauneusleikkauksineen pidät jonain suurena koomikkona, eikö hän ole juuri tuollaisille Tiktok-teinipojille materiaalinsa suunnannut.
Bo Burnham on tehnyt isoimman vaikutuksen, George Carlinilta hänkin saanut oppinsa. Michael McIntyre on vähän yksinkertaisemmin hauska, Jim Gaffigan on toisinaan hyvä ja Taylor Tomlinson myös.
Tuohon mainitsemaasi Leikolaan: joo hauska ekalla kertaa. Sen jälkeen se lässähtää. Hän tekee itsestään sellaisen reppanan, joka omalla karikatyyrillään pyrkii olemaan hauska. Nyt nämä jenkkiversiot on samaa läppää englanninkielestä. Jaksaa hymähdyttää ehkä ekalla kerralla, ei varsinaisesti naurattaa, mutta kun se toistuu niin ei jaksa edes hymähdyttää.