Esikoinen 5v, kakkonen tulossa. Milloin kertoa esikolle vauvan tulosta?
Hei!
Mihin aikaan te, joilla on useampia lapsia, olette kertoneet vauvan tulosta perheeseen?
Toki aina on tapauskohtaista se, minkä ikäinen esikko on kun vauvaa perheeseen aletaan odottaa.
Meillä taustalla sekundääristä lapsettomuutta yli 2½ vuotta. Hedelmöityshoidoilla on tämä raskaus saanut alkunsa. Esikko tietää, ettei meille vauvoja helposti tule. (aikanaan kun on aiheesta kysellyt)
Niin, missä vaiheessa raskautta olette asiasta kertoneet?
T: Auris, rv5+1
Kommentit (3)
mun mielestä sitten, kun on valmis myös muille paljastamaan raskauden. Lapsia kun ei kuitenkaan voi vaatia pitämään sailaisuutta..
meillä poika juuri täyttänyt kuusi vuotta. Periaatepäätös tehtiin, että kyllä hänen pitää saada tietää ainakin ennen muita sukulaisia. Itse olin ajatellut kertoa heti, kun ihmettelee äipän kasvavaa masua. No, eipä ihmetellytkään missään vaiheessa, kun oikeesti ei masu kasvanutkaan pahemmin ennen kaks´kyt viikkoa. Siinä kohtaa kerrottiin, eli viikonloppuna ennen rakenneultraa. Olin nimittäin antanut itselleni luvan olla ns. julkisesti raskaana rakenneultran jälkeen.
Ei tarvinut sitten vannotella kaveria olla kertomatta kellekään!
esikoinen 5v ja nyt odotan kaksosia. ajattelimme odottaa np ultraan saakka mut jos vatsa alkaa kasvamaan ennen niin luultavasti kerrotaan jo aiemmin.
ja sitten tieto raskaudesta leviaa varmaan pikaisesti!
mamma76 ja 2x rv6+5