Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSIKOT VKO 38

15.09.2008 |

ja viime viikkoa täältä:

[http://www.vauva.fi/web/vauva/keskustelut?_foru...|http://www.vauva.fi/…]

hyvä, että miirun olo on jo helpottanut! edes vähän... toivottavasti ei mene loppuaika kuitenkaan noin, että joudut napsimaan panadoleja ja olemaan saikulla. raskasta sellainen. ja tule kertomaan sitten, miten sokerirasitus meni.

ja pariisittarelle myös kiitokset viimeisestä :) oli tosi mukavaa. laitahan viestiä, milloin sulle sopis taas nähdä. minä sitten ilmoittelen, jos tuleekin äkillinen este ;)

sadeorkidea kyseli aiemmin ristiäisistä/ nimiäisistä. me kuulutaan kanssa kirkkoon ja ihan perinteinen kastejuhla on tulossa. haluttais järjestää tilaisuus miehen kotona, mutta pitää vielä selvitää, että mitenkäs on papin laita, kun espooseen pitäisi lähteä silloin kastamaan. matkakulut pitää varmasti ainakin korvata, en tiedä sitten muista. toinen vaihtoehto on kaste kirkossa ja juhlat sen jälkeen anoppilassa.

sadeorkidealle vielä, että helsingissä ei muuten tehdä automaattisesti synnytystapa-arviota... uskovat kuulema, että kohtu kasvattaa sopivan kokoisen lapsen - ja jos on liian iso, niin kyllä se synnytyksessä huomataan. että ihan vain erikoistapauksissa on synnytystapa-arvio. toppapuvusta kyselit myös... me ostettiin huuto.netistä paketti pienempiä vaatteita ja siellä oli sellanen pienempi vanupuku eli se ois tarkoitus ottaa synnärille mukaan. amme taas on sellainen suvussa kiertänyt (oiskohan ostettu alunperin minulle??), johon lapsi mahtuu vielä muutaman vuoden iässäkin. varmaan sitten istutaan lattialle kylvettään. tai ihan aluksi käydään yhdessä suihkussa.

ensikoista on kuulema jokin esittelypino, mutta jossain kaukana ties kuin monen sivun takana... en löytänyt. mitä jos kaikki kertoisimme oman ja miehen iän, asuinpaikan (miten tarkasti nyt haluaa sen ilmoittaa), lasketun ajan ja synnytyssairaalaan? voisimme pitää sitten listaa tässä pinon ekassa viestissä? ja lisätä aina uudet seuraavaan viikkoon.

me olemme molemmat 26 (-82), asutaan helsingissä, synnytyssairaala on nkl ja LA 27.9.08.

ja omasta navasta: vointi on hyvä ja viikonloppu meni kivasti rentoutuessa :) miehelläkin oli tosiaan vapaapäivä eilen ja köllöteltiin kotona sekä käytiin miehen siskolla syömässä. huomenna olisi taas neuvolaa ja odotteluahan tämä todella nyt on :)

korka 38+2

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hienoa että täällä on noin aktiivista. mutta sitten tulee itselle "huono omatunto" kun ehtii käymään kirjoittelemassa niin kovin harvoin.

tosi hienoa että kaikilla on nyt hyviä kuulumisia.

mun on pakko ihan ensin kertoa omat kuulumiset eli tänään pistettiin nimet alle että lokakuun loppuun mennessä tehdään talo kaupat! mulla on sellanen olo että mitä tämä syksy vielä tuo tullessaan kun kaikki on niin ku sadussa.

nimiäisistä/ristiäisistä: me ei olla edes mietitty vaihtoehtoa kun ne on ilman muuta ristiäiset me kuulutaan molemmat kirkkoon ja mun vanhemmat kovin uskovaisia eli olisi loukkaus heitä kohtaan jos pappi ei kastaisi meidän lasta.

ootteko muuten huomanneet että meistä aika moni on vm.82. mä kun oikeesti luulin olevani vanhimpia tällä palstalla.

sit tää meidän opiskelija episodi päättyi eiliseen arviointi palaveriin jossa toin asian esille ja siitä keskusteltiin pitkään hän kyllä kiisti asian. asia kuitenkin vaikutti arvosanaan yhden numeron tippumisella.

nyt tuntuu että alkuviikon vaivannut stressi tosta on helpottanut mutta tilalle on tullut flunssa. kaikesta huolimatta huomenna aamulla olen lähdössä viettämään leirielämää laina lasten kanssa.

aurinkoista ja iloista viikonloppua kaikille kanssa sisarille.

Santtu 15+2

Vierailija
22/23 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet tulevat äidit! Muistan, kun itse kävin täällä aluksi kurkkimassa, että mitä sitä seuraavaksi on odotettavissa. Niin se vain minullakin huoli siitä, ettei maha kasva samaa tahtia käyrän kanssa on vaihtunut levottomiksi öiksi ja ähinäksi kenkiä jalkaan laittaessa.

Palattiin keskiviikkona "etelänlomalta" täyden vauvatarvikelastin kera. Listaan saaliimme teillekin, jos joku saisi vaikka vinkkejä omiin hankintoihinsa. Meille ainakin hyvistä ennakkovalmisteluista oli apua.

* Ora Jovi Nature -yhdistelmävaunut (pohjoisen olosuhteisiin suunnitellut, käytetyt = kuin uudet 150 e)

* Brio-turvakaukalo (pitkän vertailun tulos, ei kolhi omia polvia kannettaessa ja kiinnitysalustan kanssa helppokäyttöinen, käytetty = kuin uusi 119 e)

* Brio-pinnasänky ja patja (anopin hankkimana Stockan syyskuun asiakastarjouksesta 150+33 e)

* Ruskovillan villavaippailutavaraa (sideharsoja, flanellivaippoja, riisipaperia, vaippakiinnitin, villanpesuaineet)

* villateddy-hoitoalusta (pestävä, vaunuihin hommataan erikseen porontalja)

* Eisbärchen-lämpöpussi (vaihtoehto toppapuvulle, helpompi pukea, saattaa sopia vielä seuraavanakin talvena päiväunille, lämmin meidän paukkupakkasissa, käy turvakaukaloon, 28 e)

* imetysliivit x 2, Ruskovillan rinnanlämmittimet ja pestäviä liivinsuojia

* Ainu käsikäyttöinen rintapumppu (käsittämättömiä hintaeroja täsmälleen samalla tuotteella!! 21,80 euroa)

* lipasto, jossa esiintaitettava hoitopöytä (käytettynä 10 e)

* tuttipullo, tutti, pulloharja

Kantoliina, sitteri ja leikkimatto jäivät kauppaan. Tulin siihen tulokseen, että syliä, jota vastasyntynyt kaikkein eniten kaipaa, on meillä varmasti aikaa tarjota, kun kyseessä on ensimmäinen lapsi. Vaatteita en ostanut silkkimyssyä ja muutamia potkareita lukuunottamatta ollenkaan. Ollaan saatu lahjaksi ja kierrätyksestä niin paljon. Liikuttavinta oli, kun kummityttö siskonsa kanssa valitsivat vanhoista nukenvaatteista sopivimman kokoisia. Täytyy vielä sanoa, etten suosittele kenellekään tuon ostoslistan kokoamista muutaman päivän aikana tässä vaiheessa raskautta, jos ei ole ihan pakko. :)

Oli ihanaa nähdä ystäviä, sukulaisia ja työkavereita livenä pitkästä aikaa! Reissusta mukaan tarttuneella energialla olen tehnyt muutaman päivän ahkerasti freelancer-töitä tässä kotosalla. Tänä aamuna heräsin kurkku kipeänä ja vähän mietityttää illaksi suunniteltu uintireissu. Olisi tylsää jäädä kotiin, kun puolentoista viikon reissun aikana kävin kahdesti puolentoista tunnin kävelyllä ja kerran uimassa ystävien kanssa. Irtiotto kotoa paljasti vähän liiankin kirkkaasti, miten mökittyneeksi olen itseni päästänyt...

Santtu, onnea talokaupoista! Meille ilmestyi reissun aikana tontille perustukset ja nyt on pihamaatakin sen verran kuin tarvii. Kohta pitäisi päästä tekemään sisustusmateriaalivalintoja.

Stiin@, mulla on kans ikenet vuotaneet verta koko raskauden ajan. Kun kävin suuhygienistillä, sain kuulla, että se on ihan tavallista odottavilla äideillä. Pehmeää harjaa suosittelivat. Mitäs sulle sanottiin?

Me mietittiin vauvavakuutusta pitkään ja päädyttiin ottamaan se sitten samasta vakuutusyhtiöstä kuin muutkin perheen vakuutukset. Järjettömän kallishan se on ensimmäisinä vuosina, mutta perusteltiin valinta itsellemme sillä, että matkustetaan paljon ja jos reissukaveriksi liittyy vaikka korvatulehdus, ei innosta lähteä istumaan päivystykseen. Ihan itsestäänselvyytenä en hoitokuluvakuutusta silti ottaisi. Kannattaa miettiä, millä edellytyksillä se on hintansa väärti.

Ruskanodotus, rv 33+1

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Ruskanodotus.

Kiinnitin heti huomioni tuohon lipastoon jossa esiintaitettava hoitopöytä. Meillä kun on rajallisesti tilaa ja tuommonen kuulostaa tosi hyvältä, kun jonkinlainen lipasto pitäs sitten joskus ostaa vauvanvaatteille ym. tarvikkeille. Niin siis asiaan, pystytkö kuvailemaan tai lähettämään kuvaa tuosta lipastosta? Kun ite en ole missään sellaiseen törmännyt, ja jos idea suht yksinkertainen pystytään sellainen itse toteuttamaan...

Nyt ei muuta. Huomenna np ultra, eli huomenna sitten jonkinlaisia kuulumisia, toivis hyviä!!!