Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sinulta sujuu paremmin: sukan kutominen vai Chopinin preludin soittaminen?

Vierailija
31.12.2024 |

Jos sinun pitäisi nyt opetella soittamaan pianolla jokin Chopinin preludi (pois lukien 4. preludi) tai kutoa sukka, niin kumpi onnistuisi nopeammin?

Kumpi onnistuisi sinulta nopeammin?

Vaihtoehdot

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sukkia kudota, niin mitkäs ne semmoiset kutimet oikein on?

Puikot

Eikö niillä puikoilla sitten puikota?

Vierailija
42/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aika pitkälti kysymys siitäkin, minkä kukakin ottaa tavoitetasokseen. Kömpelöinkin meistä kyllä oppii tekemään sellaiset sukat, jollaisista tuolla joulumyyjäisissä pyydetään pari kymppiä, mutta harva saa millään harjoittelulla preludinsa sellaiseen kuntoon, että pystyy perimään yleisöltä pari kymppiä niiden kuulemisesta.

Niinpä! Tarkoitin preludin opettelemisella ihan vain sitä, että oppii soittamaan sen jotakuinkin niin, että menisi kurssitutkinnossa läpi.

-ap-

Noita preludeita soittavat ammattiopiskelijat omissa tutkintokonserteissaan, eli siellä on takana 10+ vuotta tavoitteellista harjoittelua. Itse kävin pianotunneilla kahdeksan vuotta ja sen jälkeen olen soittanut itsenäisesti 20 vuotta. Itseltäni sujuvat helpommin sukat, ja samaa kyllä suosittelisin muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aika pitkälti kysymys siitäkin, minkä kukakin ottaa tavoitetasokseen. Kömpelöinkin meistä kyllä oppii tekemään sellaiset sukat, jollaisista tuolla joulumyyjäisissä pyydetään pari kymppiä, mutta harva saa millään harjoittelulla preludinsa sellaiseen kuntoon, että pystyy perimään yleisöltä pari kymppiä niiden kuulemisesta.

Niinpä! Tarkoitin preludin opettelemisella ihan vain sitä, että oppii soittamaan sen jotakuinkin niin, että menisi kurssitutkinnossa läpi.

-ap-

Noita preludeita soittavat ammattiopiskelijat omissa tutkintokonserteissaan, eli siellä on takana 10+ vuotta tavoitteellista harjoittelua. Itse kävin pianotunneilla kahdeksan vuotta ja sen jälkeen olen soittanut itsenäisesti 20 vuotta. Itseltäni sujuvat helpommin sukat, ja samaa kyllä suosittelisin muillekin.

Minä en ikinä oppinut mitään käsityöjuttuja, koska olin NIIN kömpelö. Käsityönumeroni oli koulussa 5, parhaimmillaan 6. Ja sen koommin en ole niitä harrastanutkaan. Kyllä Chopinin preludit sujuivat minulta huomattavasti sujuvammin. Opus 28 yhtä preludia lukuun ottamatta on hallinnassa.

terv. N67v

Vierailija
44/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinen en ole kummassakaan, mutta nopeammin opin kutomisen kyllä.

Vierailija
45/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee samaan aikaan sukka vasemmalla ja preludi oikealla kädellä. Kappaleen lopussa sukka valmis.

Vierailija
46/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkalankaa löytyy, pianoa ei. Joten vastaus on helppo.

Vierailija
47/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Tämä 😃

Vierailija
48/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei onnistuisi.

Vierailija
49/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olisi kyllä melkoinen taidonnäyte kutoa sukka kangaspuilla!!!

Milloin ihmiset oppivat, että on murre-eroja. Mä olen Etelä-Pohjanmaalta ja kyllä mä käytän sanaa kutoa kun kyse sukkien yms. tekemisestä puikoilla. Ei ole väärin sanoa noin vaan se on meidän murretta. Kangaspuilla kudotaan mattoja, liinoja yms.

Vierailija
50/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chopin ei ollut kummoinenkaan kutoja 😳

Vierailija
51/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun murrealueellani Pohjois-Karjalassa sukkia neulotaan, mutta molemmat muodot - neulominen ja kutominen - ovat oikein, joten turha tästä asiasta niuhottaa,

Joo, aivan naurettavaa pelleilyä tuollainen niuhotus. Se voi aivan yhtä hyvin olla kumpaa vaan. Ihan kuten saunoessa voi sekä vihtoa että vastoa ja jokainen normaalijärkinen ymmärtää mistä on kyse. 

Vierailija
52/52 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olisi kyllä melkoinen taidonnäyte kutoa sukka kangaspuilla!!!

Miksi kukaan alkaisi kutoa sukkaa kangaspuilla? Kyllä normaalit ihmiset käyttää siihen kutimia eli puikkoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi