Milloin olet viimeksi kaatunut talvella?
Itse kaaduin joulukuun alussa. Tuli vaan iso mustelma polven alapuolelle ja varpaaseen.
Kommentit (41)
Muuten, yks hyvä puoli tässä vanhenemisessa on:
Tietänette syksyn "ekat liukkaat" (hehheh), eli kun ne tulee, niin etureidet on kipeät/arat, koska askeltaa kesän jälkeen varovasti (ettei liukastu/kaadu). No, mulla sitä ei enää tule (eli varon ilmeisesti koko ajan, myös kesällä... :( )
2022 yritin oikaista alamäkeen menevää jäistä polkua pitkin kaupan pihalta pyörätielle ja jalat liukuivat altani pois. Ei sattunut, mutta maitopurkki meni repussa vähän lyttyyn.
En muista, mutta en ainakaan tänä enkä viime talvena. Kävelen talvisin yli 70 km viikossa. Välillä ovat jalat lähteneet alta, mutta olen toistaiseksi pysynyt pystyssä.
Tuossa viikko ennen joulua. Sain sen verran aikaa haettua tasapainoa, että ymmärsin että nyt mennään maahan, tavalla tai toisella ja tein päätöksen mennä hallitusti.
Pari viikkoa sitten kolmesti peräkkäin. Oli todella liukasta.
Vierailija kirjoitti:
En muista, mutta en ainakaan tänä enkä viime talvena. Kävelen talvisin yli 70 km viikossa. Välillä ovat jalat lähteneet alta, mutta olen toistaiseksi pysynyt pystyssä.
Sama. Pysyn pystyssä vaikka jalka lipeäisi, vatsalihas korkeintaan revähtää.
Vajaa kaksi viikkoa sitten kaaduin ja iskin kyynärpään kiviseinään. Se kipristelee vieläkin, vaikka muuten ei sattunut.
Viime talvena. Ärsyttää jo valmiiksi kun tietää että sama on edessä. Ei mene kokonaista vuotta niin että pysyy pystyssä.
Marraskuussa. Peilijään päällä oli puuterilunta. Selvisin ruhjeilla. Aikaisemmin samalla säällä mennyt poikki mm. 3 luuta jalasta ja 2 kädestä.
Kuukausi sitten kun nollakelin lumi pakkautui nastoista huolimatta kengänpohjiin. Onneks on sen verran jyrkkä mäki että liukastelut menee yleensä mustelmilla.
Vuosia sitten ja ainoa mikä tilanteesta jäi mieleen oli empaattinen nainen, joka käveli lastenrattaiden kanssa ohi, kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Isoisäni kaatui viimeksi talvisodassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaaduin matkalla työkkärin tapaamiseen pari kuukautta sitten ja jalkani murtui. Lääkärin mukaan jalkani toimintakyky ei palaa koskaan ennalleen ja kivut kestävät vuosia.
Tuskin, vaikka niin toivoisit
Eilen kaaduin. Nousin liian nopeasti sohvalta ja pyörryin.
Äsken. Huonosti hiekoitettu kohta.
Noin kahdeksan vuotta sitten liukkaalla kelillä, pyörällä. Mäki meni alas asti ihan hyvin, mutta kun käänsin oikealle pyörätielle, fillari läksi alta. Nastoja en siihen maailman aikaan omistanut fillarissa. Hankin sitten.