Syökö naisetkin graavilohta vai onko se enemmän miesten juttu?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Omat tuttunaiseni tekevät nykyään porkkanasta lohen, Porkkanaloheen. Porkkanat mössötään ja muotoillaan loheksi ja maustetaan kalaliemellä ja sitten vaan suolataan kuin lohi. Melko pahaa on suolattu porkkana joka kasteltu kalaliemellä mutta tätä nuorten naisten ruokavalio tänä päivänä!.
Aivan hirvittävä eväs se on. Tein joskus reseptin mukaan Porkkalaa, toista kertaa en tule tekemään moista porkkanan raiskausta. Mieluummin syön kylmäsavulohen kylmäsavulohena ja porkkanat porkkanana. Täytyy sanoa, että onneksi meidän taloudessa ei ole ketään ruokarajoitteisia ihmisiä.
Naiset syö Bandan sukulaatia niin että perse kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin koko perhe syö graavilohta. Meillä on 3 tytärtä.
Saatko oikeasti lapsesikin syömään sitä mutinoitta? Lapset on monesti ihan todella nirsoja kaiken vähänkin erilaisen ruuan suhteen.
Suolatut muikut on kuulemma mennyt alas kurkusta noin vain siitä lähtien, kun olen kiinteää ruokaa syönyt.
T N60+
Graavaan ja syön, suurta herkkua parhaassa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hitto, että tekis mieli kylmäsavu- tai graavilohta. Semmoista pikkasen hapankorpun päälle. NAM!
Niin tekee. Onneks oon kohta kauppaan menossa, niin aion ostaa.
Mailläpä on molempia jääkaapissa, lällällää! Ostettiin aatonaattona sen verran tarpeeksi, että riittää uudelle vuodelle ja päiväyksiäkin riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistorotilla ei saisi olla varaa graaviloheen. Vielä on leikattavaa!
Elä hölöpötä. Jos ei ole vara ostaa, myö osataan sitä tehä myös ite. Se on oma häppeesi, jos oot iliman kässii keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sukupuolikysymys vaan makukysymys. Mä en syö.
eikä sulla ole varaakan siihen.puputa makaronia vaan.
Graavilohi kallista? Ostat lohen, halvimmillaan €10/kg tai alle. Fileoit sen ja graavaat fileet sokerissa ja merisuolassa. Jos oikein haluat laittaa elämän risaiseksi niin vähän tilliä lisäksi. Toisesta fileestä ja ruodosta voit tehdä lohisoppaa.
Olen aina luullut sen olevan enemmän naisten juttu samoin kuin mädin syöntikin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö, mutta äitini ja perheen miehet syövät.
Olen siis nainen.
Eli ei ole yhtään mikään sukupuolijuttu vaan makuasia.
Sama täällä. Mä en tykkää ja muut tykkää siitä.
T. nainen
Kyllä syön. Ei ole mikään miesten juttu ollenkaan.
Kyllä graavilohta syödään, ja välillä myös kylmäsavustettua ja lämminsavustettua vuoronperään.
Tykkään. Oli jo lapsena herkku, kukaan kaveri ei silloin syönyt, sama sillin kanssa.
Naisethan sitä graavikalaa kotona valmistavat ja syövät. He opettavat myös lapsensa ennakkoluulottomasti maistamaan kaikkia herkkuja.
itse en syö mutta vaimo vois elää sillä. Kylmäsavut on mun juttu.
Makukysysymys. Minulle mitä suurinta herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat tuttunaiseni tekevät nykyään porkkanasta lohen, Porkkanaloheen. Porkkanat mössötään ja muotoillaan loheksi ja maustetaan kalaliemellä ja sitten vaan suolataan kuin lohi. Melko pahaa on suolattu porkkana joka kasteltu kalaliemellä mutta tätä nuorten naisten ruokavalio tänä päivänä!.
Porkkana on erinomainen raaka-aine, suola myös. Miksi nämä pitää sotkea ja tehdä olevinaan kalan näköiseksi, en ymmärrä. Porkkala on kyllä ihan hauska nimi sinänsä
En ymmärrä tätä vegaanien pakkomiellettä prosessointiin muutenkaan. Miksei sitä soija- tai härkäpapua voi syödä papuna, vaan pitää tehdä tofua, rouhetta, härkistä, sörkistä, herkkistä. Miksi pitää olla niitä juuston kaltaisia valmisteita sun muuta. Syökää ruoka sellaisena kun se on, tuossa säätämisessä ja kikkailussa ei ole minkään maan järkeä
Joo, mun korkeakoulun keittiöntädit oli kanssa oivaltaneet, että porkkana on erinomainen raaka-aine. Ja halpa. Kaikki ruuat oli aina tehty porkkanasta. Porkkanakeiton kanssa oli tarjolla porkkanaraastetta ja porkkanasämpylöitä jne. Ja mä sentään tykkään porkkanasta, mutta liika oli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
itse en syö mutta vaimo vois elää sillä. Kylmäsavut on mun juttu.
Mullakin just näin päin. Ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syö. Paitsi ne joilla on suu tuohesta.
Ei kaikki tykkää raa'asta kalasta. Voi olla terveysriskikin.
Mikähän tossa olis erilaista? Yksi yleisimpiä juhlallisempia ruokia Suomessa on graavattu kala. Aiemmin kala graavattiin, kun se säilyi paremmin, eikä ollut edes juhlaruokaa. Onko kinkkukin outo ja eksoottinen, että se kotiruoka on nykyään se pakasteranskalainen ja nakki?