Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavatsakipu ja turvotus - ibs:n oireita?

Vierailija
31.12.2024 |

Hei ibs-asiantuntijat! Minulla on lääkäri aiemmin diagnosoinut ärtyvän suolen oireyhtymän. Itsellä oireilu on ollut lähinnä löysävatsaisuutta, eli vessassa joutuu ravata, kipuja ei juurikaan ole ollut. Välillä kuitenkin alavatsa kipeytyy (sellainen epämukava olo) ja tuntuu turvonneelta. Onko tämäkin ibs:n oire? Ensimmäisen kerran luulin että kyse on vatsataudista, mutta ei ole huono olo ja tuo epämukavuus on nimenomaan alavatsassa. Onko mitään niksejä millä saada alavatsakipua rauhoittumaan? Olen syönyt tavallisesti (kasvisruokavalio) ja liikkunut normaalisti. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät ruuat aiheuttavat tuon alavatsan turpoamisen ja kivun, yksilöllistä mitkä.

Juon silloin Ab-piimää lasillisen .Se auttaa.

Myöskin piereskely. Mene asentoihin,jotka auttavat pierun tulemista.

Vältä ruokia joiden jälkeen huomaat kivun tulevan.

Vierailija
2/8 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herran jumala 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa ilmeisesti ibs. Osaako joku sanoa, missä kipu vatsassa silloin yleensä on? Minulla usein alavatsa on molemmin puolin kipeä ja turvonnut. Olen sairastanut nuoresta astu refluksitautia, mutta se on ollut hyvässä hallinnassa ja lähes oireeton. Häiritsee vain nämä ajoittaiset alavatsaoireet ja turvonnut/tukala olo.

Vierailija
4/8 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/8 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SKIP mucosa tekee suolistolle hyvää.

Vierailija
6/8 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kanssa ilmeisesti ibs. Osaako joku sanoa, missä kipu vatsassa silloin yleensä on? Minulla usein alavatsa on molemmin puolin kipeä ja turvonnut. Olen sairastanut nuoresta astu refluksitautia, mutta se on ollut hyvässä hallinnassa ja lähes oireeton. Häiritsee vain nämä ajoittaiset alavatsaoireet ja turvonnut/tukala olo.

Mulla ibs ja sapppihapporipuli. Lääkäri koputteli vatsaani ja se oli kaasua täynnä. Se kuuluu kuulema noihin sairauksiin. Kävin gynelläkin aikaisemmin, kun luulin vaikka mitä.

Alavatsa todella usein ihan pinkeänä ja kiristävä tunne. Olen nyt alkanut tekemään psoas-jumppaliikkeitä ja ne auttavat kyllä jonkun verran. Netistä löytyy noita liikeohjeita.😬

Vierailija
7/8 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako vehnä?

Vierailija
8/8 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsan turpoaminen ja ajoittianen kipu on erittäin yleistä ja normaalia. Kaikkea ei tarvitse ylidiagnosoida ja patologisoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi