Voiko olla turhempaa, kuin runot?
Kommentit (28)
Erityisherkän päiväkirjamerkintä:
Tänään,
kamalata,
mulle kävi,
kamalata,
vauvapalstalla tapahtui jotain,
kamalata,
siellä mulle tapahtui jotain,
kamalata.
Mun runoni poistettiin.
On runo sulle turha, kuin sielusi itsemurha. Haluat runoilijat pistää säppiin, sulloa kaikki mustaan säkkiin. Ei enää kiehu sulla sappi, kun loppuu runoilijoilta happi.
Vierailija kirjoitti:
On runo sulle turha, kuin sielusi itsemurha. Haluat runoilijat pistää säppiin, sulloa kaikki mustaan säkkiin. Ei enää kiehu sulla sappi, kun loppuu runoilijoilta happi.
Sun kohtalo on perseessä tappi.
Do you think human creativity matters? Well, most people dont spend a lot of time thinking about poetry, right? They have a life to live and theyre really not that concerned with Allen Ginsbergs poems or anyones poemsuntil, their father dies; they go to a funeral; you lose a child; someone breaks your heart. And all of a sudden youre desperate for making sense out of this life. Has anybody felt this bad before? How did they come out of this cloud? Or the inversesomething great. You meet somebody and your heart explodesyou love them so much you cant even see straight. Youre dizzy. Did anybody feel like this before? What is happening to me? And thats when arts not a luxuryits actually sustenance. We need it.
Ethan Hawke
Vierailija kirjoitti:
Laulettujen runojen kautta tieto kulki aikoinaan sukupolvelta toiselle. Jos otetaan sulta paperi, kynät ja sähkö pois, kummasti alkaa suakin runonlaulanta kiinnostaa.
Suomalainen sivistys on pitkälti runouden ansiota.
Yleensä asioita kritisoivat eniten he, jotka asioita vähiten tuntevat, tai asioita vähiten ymmärtävät, mutta oppia ikä kaikki.
Runous on taidetta, ja taiteen tuleekin herättää mielipiteitä, tunteita ja ajatuksia. Taiteet, kuten runous, ovat myös tapa välittää maailmaan välähdyksiä ihmisyyden syvemmästä ulottuvuudesta, jotakin sellaista joka liikkuu arkisen ymmärryksemme rajamailla.
Suurin osa ihmisistä lukee tekstiä "hauki on kala"- tyyliin. Runous on niitä toisia varten.
Makusioita, lauletut runot tarkoitan, mutta ei tämä ainakaan kovin korviani särje.
Kaunein runo aikoihin!