Auton lasien viheliäinen raappaaminen!
Onko muitakin, jotka vihaavat auton lasien raappaamista? Todellakin VIHAAN sitä. Ostan aina joka talvi uudet raapat, mutta silti saan hinkata hikisenä niitä onnettomia laseja. En tiedä, onko tekniikkani surkea vai mitä, mutta hommaan menee hirveästi aikaa ja voimia. Käy ihan liikuntasuorituksesta ja joskus jopa kädet tulevat kipeäksi. Kaiken kukkuraksi autoni on sellainen, ettei sitä pysty esilämmittämään. Tyhjäkäynnillä se ei myöskään lämpiä, eli joudun hinkkaamaan laseja kylmiltään. Joudun pitämään autoa kadun varressa eli en saa sitä mihinkään suojaan. Suojapeitettä olen kokeillut, mutta se jäätyy laseihin kiinni(!) ja on hankala lumisateilla.
Kikkakolmosia vastaanotetaan mielellään :)
Kommentit (45)
Onpa harvinainen auto jollei siihen sisälämmitystä saa.
Laita pressu tuulilasin päälle. Se on vaikein raapata.
Osta sellainen auto jossa on webasto.
Weeteellä on weeteen ongelmat. Mulla on lämmin talli autolle...
Lämmitys täysillle muutamaksi minuutiksi ensin. Ja puhaltimet suunnattuina laseihin. Ei mulla muuta keinoa ole.
No mulla ei oo kyllä ikinä peite jäätynyt kiinni.
Ne jäänsulatusspayt toimii aika hyvin, olen testaillut. Se teräsjää on tosiaan pahin vastus raapalle...
Kolme varttia tyhjäkäynnillä tekee ihmeitä jäisille ikkunoille.
Ota kotoa ämpärillinen kuumaa vettä kun menet autollesi. Heitä kuuma vesi autosi päälle, tuulilaseihin. Ei tarvitse enää raapata. Pikasulatus ja hyvin toimiva.
Ohut kevyt fleecehuopa lasiin. Helppo ravistella lumesta. Auton sisällä kosteudenpoistaja ja matot pidettävä kuivina. Viitseliäisyyttä hieman.
On se kauheaa kun on vara autoon ja sitä pitää vielä ihan puhdistaa lumesta ja jäästäkin, jaksamista sinulle.
Jassoo. Olen kuullut, että moisella konstilla tuulilasi halkeaa.
Osta asunto missä on autotalli tai -katos. Ei tarvi raapia ikkunoita.
Apista auto lämpiään 15min ennen lähtöä. Tänäänkin oli lasit sulana ja 15 astetta auton sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ota kotoa ämpärillinen kuumaa vettä kun menet autollesi. Heitä kuuma vesi autosi päälle, tuulilaseihin. Ei tarvitse enää raapata. Pikasulatus ja hyvin toimiva.
Joo ei todellakaan tarvitse enää rapata kun ei ole koko tuulilasia enää.
Vierailija kirjoitti:
Lämmitys täysillle muutamaksi minuutiksi ensin. Ja puhaltimet suunnattuina laseihin. Ei mulla muuta keinoa ole.
Yritin jo aloituksessa selittää, että auto ei lämpiä tuolla tavoin, vaan sillä pitää ajaa, että rupeaa lämpenemään. Ei siis toimi.
Laita peite tuulilasille. On sellaisia puolipeitteitä mitä kumilenkillä peileihin kiinni. Ei jäädy tuulilasi 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin jo aloituksessa selittää, että auto ei lämpiä tuolla tavoin, vaan sillä pitää ajaa, että rupeaa lämpenemään. Ei siis toimi.
Ja ei webastoa eikä lämmitettäviä laseja?
Osta parempi auto.
Luovu autosta.