Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, jotka eivät välitä tarpeeksi mistään. Kun pahaa tapahtuu niin painetaan villasella. Mistä tämä johtuu?

Vierailija
30.12.2024 |

Ei vain välitetä vaikka ryypätään itsensä hautaan mutta sitä ennen aiheutetaan tuhoa lähipiirilleen. Esimerkiksi kaikkea draamaa, väkivaltaa ja turvattomuutta. 

No ei tuokaan riitä. Sitten kun omaa lastaan hyväksikäytetään omassa kodissaan vanhemman kaverin toimesta niin sekin painetaan villasella. Ei vain pysty toimimaan ja ihmettelee miksi lapset katkaisevat välit ja on olevinaan ihan normaali edelleen. Puhuu niitä näitä, mitään ei liiku sisällä. 

Mitä vittua tuo on? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kyseessä on ihan normaali vanhempi siinä mielessä ettei ole mitään kehitysvammaa ja muutenkin fiksu monissa asioissa. Kuitenkin alkoholisoitunut, siitä huolimatta hoitaa arjen asioita ja töitä mutta kun jotain tuollaista ilmenee niin on vain kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan tai sitten kääntää itsensä uhriksi. Ihmettelee vain miksi kaikki sortuu ympärillä. 

Aloittaja 

Vierailija
2/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ole vaikka alhainen äo ilman että on kehitysvamman tasolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikeasti traumatisoitunut ilmeisesti. Olen silti vihainen vaikka kuinka yritän kääntää ja vääntää asiaa hänen puolelleen ja empatisoida. Vihaan tätä kun en ymmärrä mitä kaikki tuo on. Saisipa vastauksia mutta en kai niitä koskaan tule saamaan. 

Aloittaja 

Vierailija
4/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni tekee todella voimattomaksi se, ettei vain välitetä. Ymmärrän jos ei omasta elämästään jaksa välittää kun siihen voi liittyä niin monipuolisesti kaikkea taakkaa mutta jos omaa lastaan systemaattisesti käytetään hyväkseen ja edelleen mikään ei liikuta. Tai kaikki käännetään uhritilaan ja siihen ettei vain "voinut" tehdä mitään vaikka ilmeisen selvää asia ollut jo pitkään ja katsonut vain vierestä. 

Kun minulle selvisi niin aloitin välittömät toimenpiteet ja halusin ymmärtää vanhempani asemaa kun on ollut huoltajan roolissa talossa. Ei sieltä tule kuin tyhjää ja on kuin ei mitään olisi tapahtunut tai pelkää ainoastaan sitä mitä hänelle itselleen käy. 

Tekee tosi huonoa se ettei saa otetta. 

Aloittaja 

Vierailija
5/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään olisi jotain teoriaa tällaiseen? Voisi edes jollain tavalla selitellä asiaa itselleen ja käsitellä tilannetta päässään suoremmaksi. Aika epätoivoinen fiilis. 

Aloittaja 

Vierailija
6/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen. Sairaita ihmisiä,a

Vierailija
7/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap, epätoivo ja suru huokuu tekstistäsi. Muista, että olet tehnyt kaiken voitavasi varmasti ja voit olla itsestäsi ylpeä. 

Vierailija
8/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän persoonallisuushäiriöinen. 

Vierailija
9/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismiin kannattaa tutustua. 

Vierailija
10/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jos ei ole äo:sta kiinni sitten on narsisti tai muuten persoonallisuushäiriö. Lue niistä paljon aloita vaikka terveyskirjastosta. Lopulta ymmärrät

Vierailija
11/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaikeasti traumatisoitunut ilmeisesti. Olen silti vihainen vaikka kuinka yritän kääntää ja vääntää asiaa hänen puolelleen ja empatisoida. Vihaan tätä kun en ymmärrä mitä kaikki tuo on. Saisipa vastauksia mutta en kai niitä koskaan tule saamaan. 

Aloittaja 

Olisiko joku persoonallisuushäiriö yms

Ainakin oma äitini on täysin empatiakyvytön ja selittää vaikka mustan valkoiseksi. Koskaan hänessä ei ole ollut mitään vikaa. Vaikka on tehnyt ihan outoja juttuja.

Vierailija
12/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai itsekin tiedät? itsekkyyttä.

Vierailija
13/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja 

Ainakin oma äitini on täysin empatiakyvytön ja selittää vaikka mustan valkoiseksi. Koskaan hänessä ei ole ollut mitään vikaa. Vaikka on tehnyt ihan outoja juttuja.

Lisäys. Pääasia on että äitini kulissit pysyvät pystyssä. Haukkuu jopa lapsenlapsensa ja tarinat muuttuvat jatkuvasti.  

On ollut todella rankkaa itselle kun on joutunut käsittelemään asioita. Ja itseäkin on mustamaalattu muille sukulaisille. Mikä tietysti oli ihan loogista kun hän haukkuu kaikki. 

Vierailija
14/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä traumatisoituminen tuota selitä, traumat voi kyllä aiheuttaa persoonallisuushäiriön. Yleensä semmoinen ihminen vaan pitää itse itseään täysin normaalina joten normaaleihin tunteisiin/ajatuksiin on hyödytöntä vedota. 

Vierailija
15/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkkä traumatisoituminen tuota selitä, traumat voi kyllä aiheuttaa persoonallisuushäiriön. Yleensä semmoinen ihminen vaan pitää itse itseään täysin normaalina joten normaaleihin tunteisiin/ajatuksiin on hyödytöntä vedota. 

Totta. Jos ei koe sairauden tunnetta niin ei tietenkään hae edes apua. 

Vierailija
16/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja 

Veikkaan turvatonta lapsuutta jo lapsena hyväksikäytetty. Kukaan ei ole puolustanut ja on vain jätetty omilleen. 

On ihan rikki. Yrittää kieltämällä siat pärjätä. Ei kestäisi totuutta. Menisi rikki totaalisesti.

Sinulla on aapee mahdollisuudet, koksa ymmärrät ja sanoivat noin hyvin asiat. Hae apua lisää. On raaka taakka, mutta uskon että pääset siinä nsikanpäälle. Menet sian läpi. Käsittelet sitä jo nyt hienosti.

Jossain vaiheessa se kääntyy sinun elämässäsi vahvuudeksi. Olet rohkea-suojele itseäsi.

Vierailija
17/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on tärkeetä ymmärtää, että jos vanhempi on ollut tuollainen aina (esim. lapsuutesi aikana) ja niin kauan kuin muistat, niin ei se siitä muuksi muutu. Vaikka sinä vanhenet ja aikuistut ja alat tajuamaan asioita, niin tämä vanhempi pysyy aina samanlaisena ja hänen ajatusmaailmansa ei tule muuttumaan ja kehity. Turha siis toivoa tai odottaa häneltä mitään pahoitteluja, valaistumista, perusteluja tai edes selityksiä.

Pääset itse vähemmällä, kun tajuat ettet tule vastauksia saamaan. Ja niitä vastauksia ei välttämättä ole. Jotkut luonne-/persoonallisuushäiriöiset/päävikaset vaan menevät lisääntymään ja perustavat perheitä. Ja pilaavat läheistensä elämän.

Vierailija
18/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun kannattaa hakea keskustelutukea ja mieluummin sellaiselta terapeutilta/ psykologilta joka on erikoistunut tähän alueeseen. Normi-ihmiset harvoin ymmärtää.

Vierailija
19/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja 

Veikkaan turvatonta lapsuutta jo lapsena hyväksikäytetty. Kukaan ei ole puolustanut ja on vain jätetty omilleen. 

On ihan rikki. Yritt

Varmaan on ollut turvaton lapsuus hänelläkin. Ei se tietenkään silti kaikkea tätä selitä. 

Kiitos kauniista sanoistasi mutta jos rehellisiä tässä ollaan, niin en oikeastaan jaksaisi itsekään enää. Olisi kieltämättä helpompaa olla tunteeton, joten varmaan tuo selittääkin kaiken mitä olen tässä pohdiskellut. Ehkä se on suojamuuri vain ja niin vahvaksi vinoutunut ettei sitä horjuta enää mikään. 

On hän kyllä tunteellinen ja vuodattaa kunnolla välillä, omaa elämäänsä. Mutta sisimpään ei pääse, hyökkää tai kieltää kaiken. 

No, kuitenkin. Olen todella oikeudentajuinen tietyissä asioissa ja tunnen vahvasti. Onko se sitten hyvä piirre ihmisessä, en tiedä mutta todella raskas rooli se on tämäkin. 

Hävettää, että samalla itse tässä uhriudun mutta olen vain todella vihainen ja käsityskykyni asioista alkaa vetämään sellaisia rajoja, että tässä koetellaan aika vahvasti psyykettä. 

Yritän nyt kuitenkin vain hengittää ja rauhoitella itseäni. 

Aloittaja 

Vierailija
20/23 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö ja tyttärensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi