Millä fysiikalla muka 60-luvulla lähetettiin kuusta suoraa tv-kuvaa maahan 500 Watin patterillla?
Maan päällä pitää olla 50000 Wattia jatkuvaa lähetystehoa että pystyy lähettämään tv-signaalia edes 80 kilometerin säteellä...
Joten kulkeeko se tv-signaali avaruudessa vaikkei tehoja olisi juuri mitään käytössä ja tulee maahan asti vastaanottimiin?
Vai lähetettiinkö se satelliiittiin eka joka lähetti sen maahan?
Kuusta Maahan on jotain yli 300000 km.
Kommentit (59)
Ennemmin ihmettelisin miten Nixon soitti lankapuhelimella kuuhun :D
Ihminen ei pysyisi kuun pinnalla hengissä 30 minuuttia pidempään, koska kuun taustasäteily on tappavaa ilman erikoispukua, jollaisia ei tuolloin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei pysyisi kuun pinnalla hengissä 30 minuuttia pidempään, koska kuun taustasäteily on tappavaa ilman erikoispukua, jollaisia ei tuolloin ollut.
Mikä se semmoinen kuun taustasäteily on?
Olihan ne vetäneet lankapuhelimen langan kuuhun raketin takana että nixon pääsee soitteleen ja oli pygmien erikoiskestävästä langasta kudotut avaruuspuvut ja tv-lähettimen patteri oli mallia extra long lasting.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen soittanut aikoinaan todella monta kertaa lankapuhelimella kavereitteni kännyköihin! Ihmetteletkö sitäkin?
TV-studio ja kuvausryhmä olivat jo valmiina kuussa, kun tuo toteutettiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tiukka fyysikko! Kuun taustasäteily? Säteileekö se sieltä kuun taustalta, jossa ne natsiloiset asuu?
Itse asiassa en jaksa uskoa, että ap oikeasti olisi noin tyhmä. Ilmeisesti jotkut ihmiset vain saavat jotain iloa saadessaan länkyttää jotain älyvapaata. Liittyipä se nyt sitten mihin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tiukka fyysikko! Kuun taustasäteily? Säteileekö se sieltä kuun taustalta, jossa ne natsiloiset asuu?
Kuun pimeältä puolelta säteilee pimeää energiaa?
Jos kiinnostaa, niin lue vaikka tästä
https://www.scienceandmediamuseum.org.uk/objects-and-stories/moon-to-li…
Netistä löytyy googlella paljon aiheesta!
Jos tuo olisi oikeasti ollut siihen aikaan mahdotonta, niin kyllä neuvostoliittolaiset tiedemiehet olisivat sen perusteellisesti selittäneet koko maailmalle. Paras todiste amerikkalaisten käynnistä kuussa on se, että edes NL ei ole sitä missään vaiheessa kieltänyt, vaikka avaruuskilpailun häviäminen oli NL:lle tosi nolo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen soittanut aikoinaan todella monta kertaa lankapuhelimella kavereitteni kännyköihin! Ihmetteletkö sitäkin?
Kyllä, jos kavereilla oli kännykät jo 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja yksi vapaaehtoinen jäi kuuhun jotta myös Kuusta lähtö saatiin kuvattua.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Capricorn -elokuvassa oli Marsissa
Vierailija kirjoitti:
Pojuset ei vissiin tajua, että radioaallot kulkee valonnopeudella äärettömiä matkoja.
Siitäkin tiesi että ihan feikkiä, kun kuvissa maa näyttää pallolta!
Kuitenkaan 2000 luvulla ei pystynyt soittamaan lentokoneesta maahan jos korkeutta oli 10km
Toisessa päässä vähän isompi antenni ja herkempi vastaanotin, kuin 6 ja puolitikkuinen harava ja putkisalora.
Ei se mitään digikuvaa ollut, kyllähän analogista signaalia voi lähettää melkein millä teholla vaan ja siitä tulee perille sitten se mikä ei huku kohinaan