Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teetkö vauvan ruuat itse?

27.02.2007 |

eli lähinnä kyselen ,että jos teet vauvalle pakastimeen lihaa tai kasvissosetta valmiiksi,niin laitatteko mitä mausteita?vai ei mitään?ja mistä lihasta?jauhelihaa vai?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Me tehtiin kaikki soseet itse.

Eli näin toimittiin:

Paistettiin uunissa maustamatonta kananrintaa/kirjolohta ja paistamisen jälkeen sauvasekottimella pieneksi (vettä sekaan kanalle) ja sitten pakastekuutiolevylle jäätymään ja siitä sit pusseihin pakastimeen. Jauhelihaa kypsensimme myöhemmin pannullakin...se muruina pusseihin pakastimeen. Kananmunat kans hyviä.

Meidän ehdoton ykkönen kasviksista oli bataatti...maistuu hyvältä ja pakastuu hyvin. Eli kuorittiin ja palasina painekattilaan (tai veteen kiehumaan)...sitten vaan sauvasekottimella pieneksi. Pakkasimme nämä pakasterasioihin kerta-annoksiksi.

Samoin teimme aluksi kukkakaalille, parsakaalille jne....myöhemmin sitten hienonsimme vaan veitsellä suoraan kattilasta.

Pidimme soseiden itsetekemistä (versus kotiin raahaminen kaupasta) helpompana. Tsemppiä kokeiluihin! Sipuliakaan ei kannata kaihtaa!

Vierailija
2/3 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos sillä väliä paistaako uunissa vai pannulla?(jos pannussa ei tarvii rasvaa)niin ja suolaa ei tietenkään,mutta käytättekö jotain esim. yrttejä?lisäättekö vielä esim.rintamaitoa pieninpien soseisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian alun jälkeen varovasti esim. timjamia, basilikaa, currya; sellaisia mausteita joita meillä muutenkin käytetään. Nyt on jo reilu vuoden vanha enkä vieläkään laita suolaa. Valkosipulia olen alkanut käyttää; tyttö haiseekin sitten ihan valkosipulille ;)