Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan p@ska ja auto

Vierailija
30.12.2024 |

Myin auton, koska ei ollut kannattavaa enää huoltaa ja korjata sitä. Oli kyllä oikein hyvä auto, ei siinä. Korjaukset olisivat olleet vain pieniä, mutta silti ei tuntunut enää järkevältä. En saa enää opintotukea, tukikuukaudet dead and gone. Joudun turvautumaan siis toimeentulotukeen vielä jonkin aikaa. Olen saamassa rahan x. Haluaisin ostaa uuden auton, koska se auttaa arjessa ja työasioissa. Mietin vain, että miten Kela suhtautuu siihen, että käytän omia rahojani omaan autoon? Kun auto ei ole valmiina, vaan pitäisi ostaa tt-tukijuttujen aikana. Kyllähän Kela kuitenkin katsoo ihan hyvällä sitä, että edesauttaa työllistymistä. Ja kyllä todellakin haluan töihin ja eroon Kelasta.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta auto ensin ennen tukihakemusta.

Kelan tt-hakemuksessa katsotaan tulot menneeltä 6kk ajalta. Nuo autoon käytetyt rahat eivät mene menoina vaan ovat tuloja eli plussaa. 

No ei katsota miltään 6 kk ajalta, mitä sinä hourit? Minä olen jo saanut tt-tukea omistaessani auton. Nyt vain mietin että kun joudun hommaamaan uuden, niin soveltavatko sitä viiden tonnin rajaa, joka joskus oli. Googletin. Olisihan se ihan hullua, että saat omistaa noin 5000 euron arvoisen auton, muttet saisi ostaa erikseen sellaista. 

Ei siinä ole mitään hullua. jos olet saanut myydystä autostasi rahaa, se on sinulle tuloa. jos sinulla on rahaa ostaa auto et tarvitse toimeentulotukea. Sinun kuuluu elättää itsesi niillä rahoilla. Et tule saamaan toimeentulotukea siltä ajalta millä kykenet itsesi elättämään niillä rahoilla joilla suunnittelet ostavasi auton. sehän se hullua olisi jos kaikki ihmiset säästäisivät omat rahansa milloin mihinkin autoon,veneeseen,asuntoon ja elelisivät toimeentulotuella. En edes ymmärrä miten kehtaat ajatella yhteiskunnan elättävän sut että voit ostaa auton. kaikkea sitä

Vierailija
22/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan tt-hakemuksessa katsotaan tulot menneeltä 6kk ajalta. Nuo autoon käytetyt rahat eivät mene menoina vaan ovat tuloja eli plussaa. 

2 kk tiliotteet riittävät. Mutta tuona aikana auton ostoon menevä raha ei ole hyväksyttävä meno.

No kuka tässä on luullut että se on joku meno :D Ostaa auton ensin ja sitten hakee tukea kun sen osto ei näy enää tiliotteissa. En minä ole ensi viikolla saamassa sitä rahaa. Kunhan vain mietiskelen, kun en ole tällaisessa tilanteessa ennen ollut. Auton kuitenkin tarvitsen. Ja haluan. Myös huviajeluja varten.

Osta sitten kun sinulla on siihen varaa eikä kuppaamalla yhteiskunnan tukia. Huviajelujen sijaan sinun pitäisi etsiä töitä tai hakea koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on rahaa, käytät ne välttämättömiin hankintoihin ennen kuin imeskelet senttiäkään tukia veronmaksajien taskuista. Auto ei ole välttämätön hankinta.

Sinähän sen tiedät mitä minä tarvitsen ja en tarvitse :D Minä olen saanut toimeentulotukea omistaessani auton. Nyt vain mietin kun pitää hommata uusi jossain vaiheessa, että mitä kelan tantat siihen sanovat.

Autosta saadut rahat ovat varoja, jotka vähentää toimeentulotuen tarvettasi. Uuden auton hankinta on ihan oma asiasi, mutta toimeentulotukea hakiessa kela tuskin tulkitsee, että autosta saaduilla rahoilla voisit ostaa uuden auton ja samaan aikaan saisit toimeentulotukea.

Poikkeuksena tilanne, että auton omistamiseen olisi erityiset syyt ... joihin ei lasketa pitkiä etäisyyksiä tai julkisten kulkuvälineiden puutetta.

Vierailija
24/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei katsota miltään 6 kk ajalta, mitä sinä hourit? Minä olen jo saanut tt-tukea omistaessani auton. Nyt vain mietin että kun joudun hommaamaan uuden, niin soveltavatko sitä viiden tonnin rajaa, joka joskus oli. Googletin. Olisihan se ihan hullua, että saat omistaa noin 5000 euron arvoisen auton, muttet saisi ostaa erikseen sellaista. 

Ei siinä ole mitään hullua. jos olet saanut myydystä autostasi rahaa, se on sinulle tuloa. jos sinulla on rahaa ostaa auto et tarvitse toimeentulotukea. Sinun kuuluu elättää itsesi niillä rah

Voi vtun idiootti. En ole sanonut sanaakaan mistään myyntirahoista. Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää suomea?? Auton myynti ja tämä raha x eivät liity toisiinsa mitenkään!!

Vierailija
25/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Pääkaupunkiseudulla on melkein 100000 työtöntä ja muutama tuhat työpaikkaa. Revi siitä. 

Tällä planeetalla on työtä muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla. Ja työllistyä voi muutenkin kuin selaamalla valmiita avoimia työpaikkoja.

Opiskelupaikkaa ei vaihdeta sen mukaan, mistä löytyy töitä.

Sitäpaitsi töitä on muualla vielä vähemmän kuin Uudellamaalla, junttiääliö.

Vierailija
26/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on rahaa, käytät ne välttämättömiin hankintoihin ennen kuin imeskelet senttiäkään tukia veronmaksajien taskuista. Auto ei ole välttämätön hankinta.

Sinähän sen tiedät mitä minä tarvitsen ja en tarvitse :D Minä olen saanut toimeentulotukea omistaessani auton. Nyt vain mietin kun pitää hommata uusi jossain vaiheessa, että mitä kelan tantat siihen sanovat.

Autosta saadut rahat ovat varoja, jotka vähentää toimeentulotuen tarvettasi. Uuden auton hankinta on ihan oma asiasi, mutta toimeentulotukea hakiessa kela tuskin tulkitsee, että autosta saaduilla rahoilla voisit ostaa uuden auton ja samaan aikaan saisit toimeentulotukea.

Poikkeuksena tilanne, että auton omistamiseen olisi erityiset syyt ... joihin ei lasketa pitkiä etäisyyksiä tai julkisten kulkuvälineiden puutetta.

En ole missään vaiheessa sanonut sanaakaan auton myynti tuloista!! En jaksa kun ette tajua yhtään mitään. Asia on käsitelty jo, en jaksa typeryksiä. Hermo menee.

Vierailija
27/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin katkaisi yhdyssanan. Myyntituloista*

Vierailija
28/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään helvetin vaiheessa sanonut, että se raha, jonka saan, on myyntitulo. Olen sen myyntirahan saanut jo aikapäivää sitten. En jaksa jankuttaa kun ette tajua mitään. Sain jo vastauksen, kiitos hei.

Vierailija
29/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeuksena tilanne, että auton omistamiseen olisi erityiset syyt ... joihin ei lasketa pitkiä etäisyyksiä ta

Raha x ja auton myynnistä saadut rahat vaikuttaa toimeentulotukeen ihan samalla tavoin.

Asiaa ei muuta, vaikka x-rahat olisi vakuutuskorvaus tai oikeuden määräämä korvaus. Ihan erikseen pitää perustella, että toimeentulotukea nostamalla sinun pitää saada esim. auto, vakuutuksen korvaama asia tai käyttää oikeuden määräämä x-rahakorvaus muuhun kuin toimeentulotuella katettaviin menoihin.

Vierailija
30/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeuksena tilanne, että auton omistamiseen olisi erityiset

Tajua nyt jo että siinä käytetään harkintaa. Jos auto on tarpeellinen, se on tarpeellinen. En ole saamassa mitään vakuutusrahaa tai korvauksia. Ostan auton ennen kuin haen tukea. En edes tiedä milloin tarkalleen asia on ajankohtainen. En jankuta aiheesta, hei hei. Ap

Vierailija
31/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajua nyt jo että siinä käytetään harkintaa. Jos auto on tarpeellinen, se on tarpeellinen. En ole saamassa mitään vakuutusrahaa tai korvauksia. Ostan auton ennen kuin haen tukea. En edes tiedä milloin tarkalleen asia on ajankohtainen. En jankuta aiheesta, hei hei. Ap

Vierailija
32/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut aika monta kertaa tt-tukea, ehkä tiedän aiheesta ihan riittävästi.

On siis korkea aika että menet töihin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Vierailija
33/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näitten kelarottien tuet sais katkasta kokonaan!

Vierailija
34/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa voi rottailla yhteiskunnan siivellä ja ajella omalla autolla.

Vierailija
35/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Pääkaupunkiseudulla on melkein 100000 työtöntä ja muutama tuhat työpaikkaa. Revi siitä. 

Tällä planeetalla on työtä muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla. Ja työllistyä voi muutenkin kuin selaamalla valmiita avoimia työpaikkoja.

Opiskelupaikkaa ei vaihdeta sen mukaan, mistä löytyy töitä.

Sitäpaitsi töitä on muualla vielä vähemmän kuin Uudellamaalla, junttiääliö.

En ihmettele yhtään että veronmaksajat joutuvat elättämään sinua.

Vierailija
36/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teille idiooteille mene jakeluun sana opiskelu? 

Vierailija
37/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K  E  L  A  R  O  T  T  A  

Vierailija
38/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K  E  L  A  R  O  T  T  A  

Minä en saa opintotukea enää, idiootti. Eikö se nyt vieläkään mene ymmärrykseen?

Vierailija
39/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotat rottailee

Vierailija
40/60 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotat rottailee

Onnea. Minä opiskelen ja sen jälkeen etsin töitä. Ap