Mikä on laadukasta teetä?
Olen niin kyllästynyt, kun kukaan ei osaa vastata suoraan. Haluan vain jonkun teemerkin, jopa tietyn teelaadun, joka olisi hyvää
olen niin kyllästynyt tällaisiin ympäripyöreisiin vastauksiin:
- Ei mitkään kaupan pussiteet, vaan teeliikkeistä ostettu
-> missä näitä liikkeitä on?
- Ei mitään maustelitkuja, vaan oikeaa mustaa tai vihreää
-> no sano joku merkki, jolla olisi sitä oikeaa teetä
- Kaikki kaupan teet on pahoja, teen pitää olla tuoretta
-> lähdenkö siis itse kasvattamaan teetä, vai mistä sitä tuoretta teetä saa, jos ei kaupasta
Alan epäilemään, että ihmiset vain väittää juovansa laadukasta erikoisliikkeiden irtoteetä, vaikka oikeasti juovat jotain liptonia. Jos joku nyt kuitenkin juo oikeasti hyvää teetä, toivoisin vastausta :)
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Nii, tai kokeilee itse tehä sitä teetä: mustaherukan lehdistä, voikukan juurista ym. Vanhan ajan juttuja.
Työtä vaatii, mutta luulenpa, ettei kaukana olla siitä ajasta, että itte pitää kaikki tehä, jos tahtoo jotakin syödäkki
Tehtävä: etsi tee aineluettelosta. Nii-in. Joisitko itse suopursu-vihreä kuula kahvia? Näitä makuhaudukkeita tyrkytetään teen asemasta meille teenjuojille aivan liian usein. Tietämättömyyttäkö vai vain tyhmyyttä?
Marketeistakin löytyy ihan järkihintaista teetä, forsmanin ja nordqvistin irtoteet ovat ihan hyviä. Itse juon maustamattomia laatuja ja pääosin mustaa teetä, tykkään esim. forsmanin assam tippy golden teestä, sillä saa kunnon potkua päivään. Teeharrastuksen voi viedä toki totaalihifistelyyn jos haluaa, mutta se ei ole välttämätöntä. Alkuun pääsee ostamalla vaikka ikeasta lasisen teepannun ja jokusen näitä irtoteepussukoita kokeiluun että mikä maistuu itselle, se on se tärkeintä :). Vihreä tee on mielestäni vähän haastavampi maun kanssa että se osuu kohdalleen, markettiversioista kelpuutan itse vain twiningsin, muista tulee huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et laadukasta teetä tunnista niin eipä ole sulla paljoa toivoa
Mikä on laadukasta teetä? Jos ostat kaupan tee-hyllyltä minkä tahansa tee-pakkauksen niin sen pystyy vain juomaan, maultaan se ei ole mitenkään erikoista. Saat parempaa juotavaa kun ostat hedelmiä ja teet itse niistä mehua. Mikä tee on verrattavissa laadukkaseen viskiin tai punaviiniin?
Lord James Musta tee jos löydät et muuta halua juoda.
Jos ei , osta ruotsalaisia teemerkkejä ...Söderte esimerkiksi tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Lord James Musta tee jos löydät et muuta halua juoda.
Jos ei , osta ruotsalaisia teemerkkejä ...Söderte esimerkiksi tosi hyvä.
Ei Södertälje ole mikään teemerkki. Moni valmistaja tekee söderteetä, joka on maustettua mustaa teetä. Osa parempaa, osa vähemmän laadukasta.
https://thehuone.com/musta-tee/pistachio-marsipaani
tuossa sinulle hyvä ja laadukas tee, tosin maustettu.
Jos sä et laadukasta teetä tunnista niin eipä ole sulla paljoa toivoa