Kokemuksia uusperhe arjesta jos toisella ei omia lapsia eikä yhteisiä tule
Kannattaako jatkaa juttua henkilön kanssa, jolla 3 alle alakouluikäistä lasta? Jos ei ole itse aivan varma jaksaako lapsiperhe arkea.
Kommentit (23)
Kolme alle kouluikäistä on aika paha.
Itse voisin harkita, jos lapset olisivat huomattavasti vanhempia, lähes täysikäisiä. Lapsiperhearkea en jaksaisi, siksi minulla ei lapsia olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos kiinnostaa olla nokkimisjärjestyksessä viimeisenä, maksumiehenä, apupoikana ja lastenvahtina niin mikä ettei.
Miksi oletat että aloittaja on mies?
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin harkita, jos lapset olisivat huomattavasti vanhempia, lähes täysikäisiä. Lapsiperhearkea en jaksaisi, siksi minulla ei lapsia olekaan.
Jos he olsivat vanhempia, kohta olisi liuta ihania lapsenlapsia talo täynnä.
Tarvitseeko sitä arkea jakaa niiden lasten kanssa?
Ei. Olen tapaillut tällaisia miehiä. En suosittele.
Lapset tulevat mukana siinä paketissa eli jos et jaksa lapsia, ei suhde tule toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos he olsivat vanhempia, kohta olisi liuta ihania lapsenlapsia talo täynnä.
Eivät nykyajan nuoret aikuiset lisäänny.
Ei toimi. Lapsettomalle lapseton kumppani, lapselliselle lapsellinen.
Nyky lapsettomat kolmekymppiset ovat oppineet kiertämään nämä lapsen omaavat henkilöt parisuhdemarkkinoilla.
Tahdot olla aisuri omasta tahdosta?
Vuoroviikkovanhemmuus on monilla käytössä. Se auttaa vanhempia helposti löytämään sopivan kumppanin. Voi olla tapaamatta lapsia ollenkaan, jos kumpikin niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei taida olla mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi. Lapsettomalle lapseton kumppani, lapselliselle lapsellinen.
Jospa jokainen saisi kuitenkin itse päättää, mitkä asiat hänelle on kumppanissa tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei taida olla mies.
Mitä sillä on väliä että onko mies vai nainen?
Täytyy tehdä tarkat yhteiset säännöt ja käytännöt, joiden noudattamisesta molemmat aikuiset huolehtivat. Poikkeuksista sovitaan yhdessä.
Ennen mitään päätöksiä kannattaa viettää tuon perheen kanssa mahdollisimman paljon aikaa yhdessä, niin arjessa kuin lomilla reissussa. Ainoa keino selvittää miten kaikki todellisuudessa toimii. Ota lapset ja tuleva puolisosi myös pidemmäksi aikaa nykyiseen otiisi oleskelemaan jos vaan mahdollista.
Uusperhe voi toimia, mutta vain siinä tapauksessa, että molemmat ovat valmiita joustamaan mahdollisesti paljonkin ja asioista sovitaan mahdollisimman tarkasti etukäteen. Koskee ihan kaikkea arjen käytännöistä raha-asioihin. Aina ei ole herkkua vaikka miten valmistautuisi, sen voin taata.
Kannattaa pitää omat asunnot ja asua siellä lapsiviikoilla. Näin välttyy hyväksikäytöltä, ellei sitten ehdottomasti halua olla lasten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää omat asunnot ja asua siellä lapsiviikoilla. Näin välttyy hyväksikäytöltä, ellei sitten ehdottomasti halua olla lasten kanssa tekemisissä.
Mikään hyväksikäyttö ei uusperhekuviossa ole pahin uhka.
Mieti miten kestät, kun tulet pitkän päivän jälkeen kotiin, haluaisit lysähtää vihdoin sohvalle katsomaan seuraamasi sarjan uutta jaksoa, mutta puolison lapsi mahdollisesti kavereineen on linnoittautunut olohuoneeseen katsomaan telkkaria? Tuohon lisättynä vielä kiljahtelua ja kikatusta sun muuta rauhattomuutta jota joudut samalla sietämään.
Miten kestät melua viikonloppuaamuna klo 6.30 kun haluaisit nukkua pitkän viikon jälkeen kerrankin rauhassa
Olette varanneet lomareissun, olette lähdössä parin päivän päästä, lapset menossa toiselle vanhemmalleen. Lapset tuovat päiväkodista vatsataudin ja tartuttavat teille. Ette pääse lähtemään, sinne meni odotettu loma ja vuoden ainoa mahdollisuus lomailla kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään hyväksikäyttö ei uusperhekuviossa ole pahin uhka.
Mieti miten kestät, kun tulet pitkän päivän jälkeen kotiin, haluaisit lysähtää vihdoin sohvalle katsomaan seuraamasi sarjan uutta jaksoa, mutta puolison lapsi mahdollisesti kavereineen on linnoittautunut olohuoneeseen katsomaan telkkaria? Tuohon lisättynä vielä kiljahtelua ja kikatusta sun muuta rauhattomuutta jota joudut samalla sietämään.
Miten kestät melua viikonloppuaamuna klo 6.30 kun haluaisit nukkua pitkän viikon jälkeen kerrankin rauhassa
Olette varanneet lomareissun, olette lähdössä parin päivän päästä, lapset menossa toiselle vanhemmalleen. Lapset tuovat päiväkodista vatsataudin ja tartuttavat teille. Ette pääse
Joo, kokemuksella sanon, että nuo arkiset asiat on se mikä eniten raivostuttaa. Toki ymmärrän, että tiettyjä asioita on vain siedettävä, enkä näytä vaikeita tunteita lapsille, mutta välillä se on hankalaa. Se on itseasiassa kaikkein hankalinta.
Tuollaisella asenteella ei kannata.
Jos kiinnostaa olla nokkimisjärjestyksessä viimeisenä, maksumiehenä, apupoikana ja lastenvahtina niin mikä ettei.