Teini vittuilee kun en laita ruokaa
Ei 15- vuotias tarvii lämpimiä aterioita, syökööt leipää. Nyt lähti mäkkärii ovet paukkuen.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 3 päivää mun vanhemmilla jotka tuputti ruokaa aamusta iltaan. Kotiin tultua teini alkoi länkyttää etten minä tee koskaan lämpimiä ruokia. AP.
Etkö siis todella koskaan tee? 😳
En tee. Mitä ihmettelemässä siinä on???
Vesi tulee ja menee, lämpö on, auratut tiet on... Ja ei kehtaa laittaa lämmintä ruokaa, vaikka aineksiakaan ei tartte itse kasvattaa, metsästää, kalastaa...
Tämän on pakko olla vitsi. Teiniparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 3 päivää mun vanhemmilla jotka tuputti ruokaa aamusta iltaan. Kotiin tultua teini alkoi länkyttää etten minä tee koskaan lämpimiä ruokia. AP.
Etkö siis todella koskaan tee? 😳
En tee. Mitä ihmettelemässä siinä on???
Oot kyllä ihan vtun lehmä. Sori.
Herranjestas.
No taas löytyi yksi syy lisää Suomen ylipainokatastrofiin: ei syödä oikeaa ruokaa pari kertaa päivässä vaan puputetaan jotain leipää ja roskaruokaa pitkin päivää. Päälle kola- ja energiajuomat niin siinä sitä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa olla jo kännissä.
Tätä veikkaan minäkin
Vierailija kirjoitti:
Ei kokkailun tarvitse olla "sun juttu" eikä ole pakko olla hienoa, mutta suht. terveellistä syötävää niille lapsille silti pitää tarjota. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä, ja palat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Lapset tarvitsevat 2 lämmintä ruokaa päivässä. Leipä on välipala. Laiska muija!
Tämä. 15-vuotias kasvaa ja jos vielä urheilee niin ei tod mikään leipä auta. Mulla on 15v urheilija joka syö täyden lämpimän aterian päivällä (koulussa), myöhään iltapäivällä (ennen treenejä) ja joskus vielä illalla treenien jälkeen jos on nälkä. Jos tuota syöttäisi leivällä niin huh huh.
Jaa. Meillä teinipoika käärisi hihat ja alkaisi itse laittaa ruokaa. Jos oikein huono tilanne olisi, niin vielä leipoisikin.
Teinipalleramstedt voi syödä kaapista jotain näkkärii tai sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit lapsia jos et viitsi edes ruokkia niitä? Paska olet.
15 vuotias asuu jo melkein omillaan, luulisi tuossa iässä osaavan tehdä ja ostaa ruoat itse.
Ai melkein omillaan??? Täysi-ikäisyyteen on vielä 3 vuotta ja aika harva muuttaa omilleen vielä heti 18-vuotiaanakaan, varsinkin jos on opinnot kesken jne. Mutta sitähän teidän wt:ien on vaikea käsittää, kun itse odotatte kieli pitkällä sitä päivää, kun voi heittää kersan pihalle.
Monet muuttaa jo 16 vuotiaana omilleen, kaikki ei ole mammanpoikia kuten sinun tutut.
Kai sitä pakon edessä, kun on nälkä. Vastuu niistä lapsista on kuitenkin 18 v asti lain mukaan. Moraalisesti pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan ruuanlaittoo. Kaikki muut kotityöt on OK paitsi kokkaus.AP.
Toivottavasti teini älyää tehdä lasun itsestään. Teini on kasvava ja sinun tehtäväsi on huolehtia hänelle ruokaa, edes sen verran että tekee itselleen ruokaa.
Valitettavasti tällaisia lapsia ja teinejä, jotka eivät saa kotonaan ravitsevaa ruokaa on.
Ihan pienet ekaluokkalaiset saattavat kertoa, että kotona syödään vain leipää.
Useimmiten on sitten muitakin elämänhallinnan ongelmia taustalla näillä vanhemmilla.
Ei normaali vanhempi pidä lasta huonolla ravinnolla.t.koulun th
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Meillä teinipoika käärisi hihat ja alkaisi itse laittaa ruokaa. Jos oikein huono tilanne olisi, niin vielä leipoisikin.
Kiva juttu joskus, ei koululaiselle pakosta joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
No se teidän teini on varmaan saanut mallia muustakin kuin leivänsyönnistä.
Meillä teini laittaa välillä itse ruokaa. Nytkin eilen teki useaksi päiväksi. Miten oot lapsen kasvattanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva juttu joskus, ei koululaiselle pakosta joka päivä.
Ei tietenkään, aikuiset vastaavat ruokahuollosta. Mutta joskus viikonloppuisin haluaa itse laittaa ruokaa. Ja se toki hänelle sallittakoon.
Samaistun siinä määrin että vihaan myös ruoanlaittoa. Mies hoitaa meillä pääsääntöisesti kokkailut mutta reissutyön vuoksi olen siitä myös itse vastuussa. Lapsia meillä on kaksi ja on itsestäänselvyys että heille kokkaan/ruokin, Terveellisellä ruoalla koska ovat kasvuiässä. Tee ap yksinkertaisia reseptejä, siinä ei kauaa nokka tuhise kun ruoka on valmis. Ja isommat satsit kerralla niin voi lämmittää seuraavana päivänä. Kurkkua, porkkanaa, tomaattia ja muuta lisuketta valmiiksi pilkottuna rasiaan. Ei ole vaikeaa.
Kyn tekee lapsia, ei voi enää sanoa, että joku asia ei ole sun juttu, kuten ruoanlaitto.