Mitä tekisit jos lapsi kertoisi että perhepäivähoitajan luona pitää ennen ruokaa syödä aina kaksi palaa leipää
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Ruuan kanssa ei saisi juodakaan kuin ihan Max 2dl vettä ei ennen eikä jälkeen ruokailun myöskään saisi juoda ainakaan 30min. Vatsahappojen ja ruuansulatusenzyymien takia. Vanhan kansan tieto jo.
Kyllä on sun lapset rusinoita tuolla opilla. Meidän lapset ovat juoneet ennen ja jäljeen ruokailun. Iho on ihanan pehmeä ja hyvinvoiva, kimmoisa. Suosittelen juomaan!
kyllä voi elämän tehdä hankalaksi
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellistä ja outoa pakkosyöttöä/kontrollointia. Tekstin itse varmaan lasun, jotta joku tulisi tarkastamaan vähän että mikä meininki kotona. Ei ole normaalia.
Mitä se lastesuojelu osaa auttaa? Miten olisi vaikka hoitajan esimiehelle, jos sellainen löytyy tai vaikka ihan keskustelu a.o hoitajan kanssa?
Minun lapseni oli sellaisella päivähoitajalla jossa piti syödä paljon ruokaa. Hauskan näköistä, kun on valokuvissa niin pyöreäposlknen niihin aikoihin. Koulussa taas laihtui, kun siellä syödään nopeasti ja vähän. On niitä varmaan laidasta laitaan hoitajissakin.
Toimin perhepäivähoitajana - yksityisenä - usean vuoden ajan. Valmistin lounaan aamupalan syömisen ja sen jälkeisten vaipanvaihtojen jälkeen, ennen uloslähtöämme. Jos ruoka oli pidempitekoista, esivalmistelin sen edellisenä iltana. Olin porukkani kanssa ulkona joka päivä viimeistään klo 9ja siään tulimme n. klo 11.
Leipää oli lounaalla tarjolla vain lisukkeena, yleensä lapset eivät sitä syöneet lainkaan, vaan söivät ruuan hyvällä ruokahalulla. Ruokaa tein riittävästi. Myös iltapäivän välipäivä oli ravitseva ja tuhti, joten vanhempien mukaan lapset eivät enää kotona syöneet kuin kevyesti.
Lähistöllämme oli useampi kunnallinenkin päivähoitaja, eräs heistä kertoi itse häpeilemättä jatkavansa edellisen päivän makkarakeittoa vedellä seuraavana päivänä. Tämä hoitaja oli alansa häpeäpilkku muutenkin.
Jos lasten annetaan täyttää vatsansa leivällä, ei lapsi saa tarvitsemiaan ravintoaineita.
AP:n asemassa ottaisin asian puheeksi hoitajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys perhepäivähoidon ohjaajaan. Hän voi tehdä ko. paikkaan yllätystarkastuksen. Tai vaikka useampia. Olen aikoinaan ollut sihteerinä päiväkodissa, siellä perhepäivähoidonohjaaja teki tarkastuksen yhteen paikkaan josta valitettiin että lapset saa ruoakseen pelkkää makaroonia. Kun hän meni sinne ruoka-aikana käymään niin mitäpä olikaan ruokana..... makaroonia! Pelkkää keitettyä makaroonia. Tämän paljastuttua asioihin tuli muutos. Eli siis: ota yhteys perhepäivähoidon ohjaajaan asiasta.
Tämä oli oikea neuvo. Terveisin entinen pph.
Epäterveellistä ja outoa pakkosyöttöä/kontrollointia. Tekstin itse varmaan lasun, jotta joku tulisi tarkastamaan vähän että mikä meininki kotona. Ei ole normaalia.