Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole omaisuutta yhtään?
Itse olen 28 vuotias, minun osakesalkku on 200 000e, minulla on asunto jonka arvo on 400 000e ja siihen on velkaa vielä 80 000e.
Minulla on velaton auto jonka arvo on noin 20 000e eikä asuntolainan lisäksi muita velkoja ole.
Miten siis jotkut keski-ikäiset voi olla sellaisia ettei heillä ole omaisuutta? Minne he oman palkan ja rahat tuhlaa?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, että olet perinyt rahaa.
Kyllä tuo on lähinnä perinyt alkoholisimin ja kateuden.
Taisi osua, vai mitä ap`;)
Sitä pitää vähän katsoa ruokakaupassa hintoja.
Mä olen pistänyt kaikki sileäksi, kun ei kiinnosta kartuttaa varallisuutta. Ei sillä mitään tee haudassa ja perintöä en todellakaan aio jättää kun ei ole edes muksuja, eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei saa säästää rahaa. Melkein heti lähtee tuet pois jos vähänkin rahaa tilillä.
Säästä käteisenä. On hyvä olla hätävara.
Tuskinpa ap on koskaan ollut töissä, ainoa työ on kelan tuella palstalla loisiminen!
Kyllä minua oikeasti ihmetyttää, miten tuttavapiirissäni osa on ihan pa, vaikka olleet säännöllisessä, jopa hyväpalkkaisessa työssä pitkää, perheessä 2 ansaitsijaa ja ei mitään ihmeempiä vastoinkäymisiä, jotka olisivat nielleet rahat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pistänyt kaikki sileäksi, kun ei kiinnosta kartuttaa varallisuutta. Ei sillä mitään tee haudassa ja perintöä en todellakaan aio jättää kun ei ole edes muksuja, eikä tule.
Tämä on viisautta juuri sillon, kun ei ole perillisiä. Minulla on ja aion auttaa häntä taloudellisesti kun hän omaa elämäänsä alkaa rakentamaan. Helpottaa hänen elämäänsä todella paljon. Tiedän mitä helvettiä on rahattomana kituminen pitkissä opinnoissa ja ala-arvoisissa asunnoissa.
Joidenkin ura alkaa vasta tuon ikäisenä. Kun opiskelut on takana ja työpaikka saatu. Ei siinä omaisuutta ole ehtinyt kerätä, vaikka kuinka olisi pihistellyt.
Kaikki eivät ole syntyneet kultslusikka ahterissa kuten sinä. Vaikuttaa, että olet rikkaan perheen hemmoteltu kakara, jolla ei ole mitään arkirealismin tajua kun noin typeriä kyselet.
Syitä on lukemattomia, sairaus, vammat, yksinhuoltajuus, työttömyys...
Kaikkilla ei vaan ole samoja mahdollisuuksia ja pienet tulot menevät kokonaan elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä johtuu kroonisesta sairaudesta, jonka vuoksi en voi työskennellä.
Etkö pystyisi edes tekemään istumatyötä eli ajattelutyötä?
Minä teen istumatyötä eli ajattelutyötä, ja kyllä tämäkin melkoisesti terveyttä vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä johtuu kroonisesta sairaudesta, jonka vuoksi en voi työskennellä.
Etkö pystyisi edes tekemään istumatyötä eli ajattelutyötä?
Ajattelutyöhön tarvitaan aivoja, siihen ei riitä kakkauslihakset.
Viisikymppinen tuttavapariskunta on pienipalkkaisissa töissä Helsingin kaupungilla ja asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Vuokra on yli 1.500e/kk. Heillä ei ole yhtään säästöjä, vaan elävät kädestä suuhun. Heillä ei ole edes kotivakuutusta, henkivakuutuksista puhumattakaan.
Itse olen ollut freelancerina 30 vuotta ja saanut säästettyä pesämunan, vaikka en sijoittamista harrastakaan enkä enää asu omistusasunnossa. Mutta koirat eivät kuse kintuille eikä minulla ole velkaa, en osta luottokortilla enkä osamaksulla. Kun ei ole koskaan ollut säännöllisiä kuukausituloja, on ollut pakko koota puskuria.
Jos oikeasti olisi tuon verran kerryttänyt nettovarallisuutta niin ei kyselisi täällä tyhmiä.
Kerropa ap mikä sun oikea ongelma elämässä on? Etkö saa seksiä? Mikest mene töihin vaan trollaat täällä?
Mene sinäkin sosiaalituilla elätettävä loinen töihin.