Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että joillakin keski-ikäisillä ei ole omaisuutta yhtään?

Vierailija
29.12.2024 |

Itse olen 28 vuotias, minun osakesalkku on 200 000e, minulla on asunto jonka arvo on 400 000e ja siihen on velkaa vielä 80 000e. 

Minulla on velaton auto jonka arvo on noin 20 000e eikä asuntolainan lisäksi muita velkoja ole.

Miten siis jotkut keski-ikäiset voi olla sellaisia ettei heillä ole omaisuutta? Minne he oman palkan ja rahat tuhlaa?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä ikäiseltäsi:)) 

22/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli velattoman asunnon lisäksi pääomaa melkein 200k mutta ne suli miehen firman konkurssiin. Tai siis konkurssi olisi tullut ja talo mennyt, jos en olisi uhrannut säästöjäni. Asia on minulle valtava häpeän aihe eikä tästä tiedä kukaan muu kuin serkkuni ja yksi ystävä. Mulla ei ole mitään puskuria. 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko itse olet ne töitä tekemällä hankkinut? Mikä koulutus ja palkkataso? 340.000 euron omaisuus 28- vuotiaana. Ei tunnu ihan uskottavalta.

no eiköhän tuo kaveri ole tunnettu palstan luuseriprovosoija, elää kelan rahoilla.

Vierailija
24/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni avioerossa. Exän mukaan talo pitää myydä NYT ja tässä ei mitään odotella, niin turpaan tuli 100k. No joo on toki jotain säästöjä, mutta tuo 50k henkilökohtainen häviö kyllä nappasi leijonanosan kaikesta. Ne on fiksuja nämä naiset kun eron hetki koittaa. Voi ziisus sentään. Siinä ei raha paina, kun tunteista puhutaan.

Vierailija
25/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kokee omistamisen ahdistavaksi. Yks tuttu on töissä mutta asuu Helsingin keskustassa vuokralla, suuri osa sen duunaripalkasta menee asumiseen eikä hän halua mitään säästää, vaan loput menee harrastamiseen, matkoihin ja lemmikin kuluihin.

Vierailija
26/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko itse olet ne töitä tekemällä hankkinut? Mikä koulutus ja palkkataso? 340.000 euron omaisuus 28- vuotiaana. Ei tunnu ihan uskottavalta.

340 000 jaettuna kahdeksalla, jaettuna 12 olisi yli 3500 euroa säästöön kuussa. Eli verot kun laskee mukaan yli kymppitonnin palkka pitäisi aplla olla. 

Vierailija
27/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa, kuin lapsi; Minun osakesalkku🤣🤣🤣🤣🤣

On siis jäänyt henkisesti 5v. tasolle🤦

Vierailija
28/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v asti töitä tehneenä ja hankkimalla sijoitusasuntoja velkavivulla, olen saanut omaisuuden ja velattoman elämän jo alle 30veenä.

Vierailija
29/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kokee omistamisen ahdistavaksi. Yks tuttu on töissä mutta asuu Helsingin keskustassa vuokralla, suuri osa sen duunaripalkasta menee asumiseen eikä hän halua mitään säästää, vaan loput menee harrastamiseen, matkoihin ja lemmikin kuluihin.

AP, tuo maalaisluuseri alapeukuttaa, ottaa koville oma Kuhmon kelayksiö!

Vierailija
30/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on koko ikä tehty siivoustyötä.

T. 50+

Vierailija
31/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kerropa minkälaista palkkaa olet ap saanut, tuon n. 8? vuoden työhistoriasi aikana ja paljonko olet laittanut kuukaudessa säilöön? Vai oletko sittenkin vaan rikkaasta suvusta?

Palkkaa olen saannut uran alku ajoilta nettona noin 2000e/kk ja nyt saan 2400e/kk nettona. Olen kaikki lomarahat ja ylityörahat sijoittanu ja näitä on vuodessa useampi tuhat euroa. 

Palkasta menee säästöön(eli sijoituksiin) vähintään 500e/kk.

Asuntolainaa olen maksellut osinkotuotoilla ja palkallani.

Minulle riittää elämiseen 1000e/kk rahaa. Sukuni ei ole rikas enkä ole euroakaan saannut rahaa suvultani.

ap

Vierailija
32/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on asuttu vuokralla kelan tuilla koko ikä.

Miksi ne ei mene töihin?

ap

Öööh. Mietipä sitä. 

Vierailija
33/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kelan kuhmojuntti ap vieläkin nopeampi peukuttamaan kuin palstan ykköspunkero! Siinäpä vasta saavutus!

Vierailija
34/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on koko ikä tehty siivoustyötä.

T. 50+

Luuseri kela-ap alapeukuttaa tällekin. Kuhmoon terkkuja!

Vierailija
35/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että olet perinyt rahaa.

Vierailija
36/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, että olet perinyt rahaa.

Kyllä tuo on lähinnä perinyt alkoholisimin ja kateuden.

Vierailija
37/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kauhesti mitään omista mutta toimeen oon tullut.

Vierailija
38/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa säästää rahaa. Melkein heti lähtee tuet pois jos vähänkin rahaa tilillä.

Vierailija
39/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ainakaan ole opiskellut, eikä tavannut ihmisiä. On erilaisia ihmisiä ja erilaisia kohtaloita. Työllä ei Suomessa rikastu. Toki töissä käymällä saa lainaa, ja siten näennäistä omaisuutta. Miten käy, kun tulee sairaus, tai nykyisen kaltainen massatyöttömyys? 

Itse olen halunnut elää elämäni ilman lainaa, ja vapaana, sitoutumatta mihinkään paikkaan tai omaisuuteen.

Vierailija
40/54 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa säästää rahaa. Melkein heti lähtee tuet pois jos vähänkin rahaa tilillä.

Mee töihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan