Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tärkeää raha on sinulle?

Vierailija
29.12.2024 |

Miten paljon raha sinulle merkitsee loppujen lopuksi?

Minulle raha on tärkeää olla olemassa mutta se ei määritä kaikkea. Rahaa on oltava sen verran ettei sitä tarvitse miettiä normaalissa elämässä. Kun tämä on kunnossa ei rahalla ole niin paljon merkitystä. Kulutan ylimääräisen ns. hemmotteluun ja yleensäkin normaalia parempaan elämiseen. En kerää rahaa. En tietenkään pistäisi pahakseni mikäli saisin lottovoiton. 😊

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu. Mutta se on aika paradoksaalista, että raha ei tunnu merkitykselliseltä kun sitä on, muut arvot korostuu. Mutta sitten kun sitä ei ole, se on tärkeää. Itse köyhästä.perheestä tulleena tunnistan, mikä merkitys rahalla joskus oli, ja halusi sitten hankkia "kaiken" kun oli mahdollista. Enää, kun on vakavarainen,joskaan ei mikään rikas, ei asioilla ole väliä. Päinvastoin saa nautintoa siitä, ettei kuluta ja pärjää vanhalla. 

Mutta siitä ei pääse mihinkään että sinänsä raha tuo sen turvallisuuden tunteen, ainakin itselle. Ja osin se, ettei raha ole tärkeää voi olla harha, koska todennäköisesti sitä kuluttaa kuitenkin enemmän kuin joskus aiemmin,vaikkei sinänsä "shoppailekaan".

Vierailija
2/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa ei oikein pärjää ilman rahaa. Siinäpä se. Muuten en välitä, mutta pakolliset maksut on hyvä saada maksettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliin elämiseen riittävä määrä rahaa on kyllä minulle tosi tärkeää. Ylimääräinen ei sitten niinkään, vaikka olis toki hyvä saada säästöönkin jonkin verran siltä varalta, että jos vaikka jotain hajoaa niin on varaa korjauttaa tai hankkia uusi.

Vierailija
4/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Voin mm. asua omistusasunnossa hyvällä alueella. Sijoitan ja säästän eläkepäiviä varten , sillä olisi kulujen lisääntyessä; siivooja kun ei itse enää jaksa, kotihoito julkiselta ja yksityiseltä puolelta, lääkkeet, lääkärit, esteetön asunto maksavat todella paljon. Näihin menee läheisilläni enemmän kuin eläke kuussa, vaikka heillä onkin ihan hyvät eläkkeet. Onneksi heillä on ainakin toistaiseksi säästöjä, joilla erotus katetaan. 

Käytän rahaa toki nytkin ns. "ylimääräisiin"; ravi ntolassa syödään välillä, kerran-pari vuodessa tehdään joku kiva matka jne. Esim. viime kesänä kierrettiin Euroopan kauniita viininiviljelyalueita. Elämän ikävämpiinkin yllätyksiin on myös rahaa puskurissa.

Vierailija
5/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on sen verran, ettei sitä tarvitse erikseen mietiskellä, niin on vähän pöhköä sanoa, ettei rahalla ole merkitystä. Tietysti sillä on. 

Vierailija
6/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on maksuväline, millä saa ruokaa, asunnon ym.

Vierailija
7/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamavuosien lapsena jäi joku pelko rahattomuuteen. Olen aina ollut aika säästäväinen ja tulen toimeen vähemmällä. Toisaalta ostan, jos jotain oikeasti tarvitsen tai haluan. Lapsiin on helpompi tuhlata, kuin itseensä.

Taloudellinen turvallisuus on mulle tärkeää. Asun vuokralla, ajan n.15-vuotta vanhalla autolla ja omat vaatteet pääasiassa kirpputorilta. Materiaali tms. ei ole mulle tärkeää. Haluan ennemmin, että rahaa on joskus elämyksiin ja säästössä yllättäviä menoja ja mahdollisesti mökkiä varten tulevaisuudessa.

Vierailija
8/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on parasta evästä maailmassa sanoi mummuvainaa!

Vierailija
9/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta orjuuttaakin, jos rahaa ei ole tarpeeksi. Rahaa ajattelee silloin koko ajan, jos sitä ei ole tarpeeksi tai sitä on niin vähän, että joutuu aina laskemaan kaiken hankkimansa.

Samoin, jos rahaa on erittäin paljon, se vie koko huomion. Alkaa pelätä, että sen menettää, että sen varastaa joku, että se vähenee... ja sitten ollaan jälleen orjuudessa, jossa koko ajan miettii vain sitä rahaa, miten se säilyisi, miten se poikisi lisää rahaa jne.

Vierailija
10/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on käyttövoima kuten bensiini auton tankissa. Ilman sitä ei tule toimeen kuin hetken.m39

Vierailija
11/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

€ = 👴🏻

Vierailija
12/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on kivaa, olisi kivaa olla rikas. Mutta en jaksa tehdä mitään että saisin sitä lisää. Vastikkeeton raha on ok.

Vierailija
13/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen raha ei ole tärkeää, mutta olisi tärkeää että palkka riittäisi yksiön vuokraan, laskujen maksamiseen, terveelliseen ja maukkaaseen ruokaan ja opintolainan lyhentämiseen. Raha on väistämättä tärkeää niille, joilla sitä on liian vähän. Se ei ole tärkeää niille, joille kertyy joka kuukausi rahaa säästöön saakka.

Vierailija
14/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää, yksi tärkeimpiä asioita.

Vierailija
15/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämää sen puute määrittää, en muuten menisi nykyiseen työhöni ollenkaan,jos rahaa olisi paljon.

Vierailija
16/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Having money isn't everything, not having is." 

Vierailija
17/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en erityisesti hamua rikkauksia, mutta rahan tuomaa vapautta kyllä.

Vierailija
18/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, vaihdon väline. Siinä se.

Rahaan ei kannata rakastua. Nuukuus on sairaus mielestäni. Rahaa on hyvä olla mutta kohtuus kaikessa.

Vierailija
19/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaminen ei kiinnosta, mutta taloudellinen riippumattomuus on yksi upeimmista asioista.

Työtä voi tehdä, koska se on kivaa ja vie yhteiskuntaa eteenpäin, ei koska on pakko.

Jos sodan uhka kasvaa, voi vaihtaa maata ilman stressiä työn löytämisestä.

Jos tarvitsee jotain pientä tai isoa, sen voi hankkia.

Tavarasta viis. Vapaus ja turvallisuus on se, mitä rahalla saa. Ja osa nauttii vallasta ja statuksestakin, mutta minua ne eivät kiinnosta.

Vierailija
20/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää.

Olin pitkään vakaasti sairaana ja kuusi vuotta pois töistä syöpähoitojen vuoksi.

Sain potkut pankista syöpäni vuoksi. En kuollut, vaikka ennusteeni oli surkea ja läheltä liippasi parikin kertaa..

Löysin pitkän sairausloman jälkeen uuden työn, joka on kammottavaa mielestäään järkkyneiden asiakkaiden vuoksi ja teen töitä naurettavan pienellä palkalla. 

Terveenä, nuorempana ja varakkaampana elämä oli tietenkin helpompaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä