Nuoret korkeasti koulutetut jättävät Suomen.
Muuttavat pois halvempien verojen maihin .. suomesta on tulossa eläkeläisten museo.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään joka olisi lähtenyt rassisssmin takia Suomesta ulkomaille töihin. Kyllä ne RAHAN eli paremman ansion ja korkeamman elintason perässä ovat lähteneet.
Usein myös mielekkäämmän työn perässä
USA:ssa varsinkin on mielekästä tehdä 50-tuntisia työviikkoja ja saada pari viikkoa lomaa vuodessa.
Suomessa pitää lopettaa turha korkeakouluttaminen. Tää on kehitysmaa ainakin seuraavat 15 vuotta, eli ei täällä tarvita kuin halpoja suorittavan työn tekijöitä. Eikä lähivuosina edes niitä.
"Sosialismi on tehnyt suomalaisista sosialistisen yhteiskunnan palveluasiakkaita. Suuri osa elelee sosialistisessa kuplassa muiden palveltavana ja elätettävänä ilman tarvetta tehdä itse mitään. Eikö tämä ole se sosialistien unelma?"
Tuohon kun lisätään Euroopan kovin yrittäjävastaisuus ja luokkaviha kaikkia menestyneitä ihmisiä kohtaan, niin on ylipäätään ihme että Suomessa näyttää päällepäin länsimaiselta, eikä ryssänmaalta.
Nettomaksaja on hyvä ja laskee kuinka paljon sun koulutus ja muu loisiminen on yhteiskunnalle maksanut.
Oletko itse maksanut tiet jolla ajat, ydinvoimalan josta sähkö tulee, metsienhoito maksut, sairaanhoidon ynnä muut millä sua on lellitty?
Aivan, joten pidä pääsi kiinni ja siirry puhumaan asioista joista ymmärrät jotain.
Tuskin. Ei koko maailma odota jotain suomalaisia pikkuneroja.
Vierailija kirjoitti:
"Sosialismi on tehnyt suomalaisista sosialistisen yhteiskunnan palveluasiakkaita. Suuri osa elelee sosialistisessa kuplassa muiden palveltavana ja elätettävänä ilman tarvetta tehdä itse mitään. Eikö tämä ole se sosialistien unelma?"
Tuohon kun lisätään Euroopan kovin yrittäjävastaisuus ja luokkaviha kaikkia menestyneitä ihmisiä kohtaan, niin on ylipäätään ihme että Suomessa näyttää päällepäin länsimaiselta, eikä ryssänmaalta.
Älä pilkkaa. Rysssälässä sentään arvostetaan ganstereita ja huorraamalla menestyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Siirry jo sinne persujen puoluekokoukseen itkemään. Ryssänmaalle voit siirtyä ihan itse, kun ajatusmaailma on jo nyt sama kuin Putlerilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukholmassa on hyväpalkkaisia töitä ja suomalaiset ovat siellä haluttuja työntekijöitä
Mutta mites pakkoruotsi. Eikö kaikki ruotsalaiset voi opiskella Suomen kielen
Tänker du alls förrän du skriver eller kommer kommandona från St. Petersburg då finskan är så usel?
Vierailija kirjoitti:
Nettomaksaja on hyvä ja laskee kuinka paljon sun koulutus ja muu loisiminen on yhteiskunnalle maksanut.
Oletko itse maksanut tiet jolla ajat, ydinvoimalan josta sähkö tulee, metsienhoito maksut, sairaanhoidon ynnä muut millä sua on lellitty?
Aivan, joten pidä pääsi kiinni ja siirry puhumaan asioista joista ymmärrät jotain.
Olen maksellut työurani aikana noin 600 000 euron edestä veroja. Sillä saa peruskoulun kirjat ja opetusta 30 oppilaan luokassa, ammatin ja asfalttien töihin. Minulla on omat vakuutukset ja käyn yksityisellä hoitamassa vaivani. Olen vientihommissa ja niiden voitot tuloutuu Suomeen pääkonttoriin verotettavaksi.
Mites on oma osallistumisesi yhteiskunnan taseeseen ja tilinpitoon?
eli demari linjalla mennään sun on mun eikö nyky eduskuta hallitus tajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry jo sinne persujen puoluekokoukseen itkemään. Ryssänmaalle voit siirtyä ihan itse, kun ajatusmaailma on jo nyt sama kuin Putlerilla.
Olen tähän saakka äänestänyt Kokkareita. Kai sen verran tajuat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa tulee esille moneen kertaan rasismi, joka on keskeinen haittatekijä Suomelle. Luuleeko joku tosiaan, että ulkomailla ei ole ulkkareita?
Ei tietenkään, ero on vaan siinä, että Suomessa voi poliitikkokin puhua tai postata nettiin mitä tahansa skeidaa. Jossain USA:ssa saisit potkut jos jäisit kiinni jostain sellaisesta. Suomessa susta tehdään ministeri hallitukseen...
Ei kannata verrata USA:ta Suomeen vai haluatko, että siis kaikki palvelut viedään Suomesta? Eli terveydenhoito yksityiseksi vakuutuksien taakse ja yliopisto vain siitä paljon maksaville esimerkiksi? Sitäkö siis haluat? Jos suomalainen joutuu kustantamaan ulkomaalaisten joutilaan elämän niin on ihan selvää, että se herättää maksajassa närää. Poistamalla palvelut ja tuet, kaikki joutuvat töihin tai vaihtava
I USA är både sjukvården och högre utbildning betydligt bättre än i Finland och det till en mindre andel av inkomsterna än i Finland. I USA är det frivilligt. I Finland är det tvång då 23 % av befolkningen betalar allas leverne. Skulle Finland vara som USA, skulle 77 % av befolkningen vara tacksam åt sina välgörare. Som det är nu, kräver majoriteten bara mera, varför betalarna flyr.
Snart knackar IMF på dörren med sin murbräcka, varefter finländare kan fundera på en (osannolik) återflyttning.
Vierailija kirjoitti:
Verot eivät ole mikään ongelma Suomessa, jos niille saa vastinetta palveluina.
Nyt näyttää siltä, että tulevaisuudessa vastinetta ei saa, koska kokoomuspersut ajavat palveluita alas.
Varsinainen ongelma ovatkin kokoomuspersut, jotka ovat aktiivisesti ankeuttavat suomalaista yhteiskuntaa.
Se on se varsinainen syy, miksi Suomesta kannattaa muuttaa pois, jos vain suinkin kykenee.
Oletan ettet maksa juurikaan veroja, eihän se silloin haittaa kun on vaan tulopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Lisään tuohon että saan osinkoja Fortumilta joka rahastaa teiltä sähköstä ja oman metsätilani hoidan itse. Oliko sulla turhake vielä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, joten pidä pääsi kiinni ja siirry puhumaan asioista joista ymmärrät jotain.Olen maksellut työurani aikana noin 600 000 euron edestä veroja. Sillä saa peruskoulun kirjat ja opetusta 30 oppilaan luokassa, ammatin ja asfalttien töihin. Minulla on omat vakuutukset ja käyn yksityisellä hoitamassa vaivani. Olen vientihommissa ja niiden voitot tuloutuu Suomeen pääkonttoriin verotettavaksi.
Ei taida toi 600 000 ihan riittää sun oleskelun maksamiseen. Laskepa uudestaan.
Ja jos lapsia ei ole tullut hankittua olet pelkkä kuluerä, etkä ole hoitanut velvollisuuttasi valtiota kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tähän saakka äänestänyt Kokkareita. Kai sen verran tajuat?
Sama puolue. Ainoa erotus on kokkareiden hiukan istuvampi puku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, joten pidä pääsi kiinni ja siirry puhumaan asioista joista ymmärrät jotain.Olen maksellut työurani aikana noin 600 000 euron edestä veroja. Sillä saa peruskoulun kirjat ja opetusta 30 oppilaan luokassa, ammatin ja asfalttien töihin. Minulla on omat vakuutukset ja käyn yksityisellä hoitamassa vaivani. Olen vientihommissa ja niiden voitot tuloutuu Suomeen pääkonttoriin verotettavaksi.
Ei taida toi 600 000 ihan riittää sun oleskelun maksamiseen. Laskepa uudestaa
Tosiaan, laskin tuohon vain verotetun palkkatulon. Kun ottaa huomioon ALVin ja muut verot voi tuohon laittaa 500 000 veroja lisää. Silloinhan olen maksanut 1 mijl eur edestä erilaisia veroja Suomeen. Onnekseni olen laittanut itselle jääneen oman osani aina poikimaan ettei tarvitse täällä persaukisten maassa elellä tyhjätaskuna kuten sinä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkea verotus on syy, miksi haluaisin lähteä ulkomaille. Suomessa on ihan älytön veroprosentti keskiluokalle ja korkeasti koulutetuille. Siihen päälle työnantajan sivukulut, kuntavero, yle-vero, jotka eivät näy veroprosentissa.
Tämä maa on duunareiden, loisijoiden ja eläkeläisten paratiisi, ei keskiluokan.
Täällä puhutaan korkeasti koulutetuista, joihin sinä et selvästikään kuulu.
Hyökkäävän puhetyylisi ja tietämättömyytesi perusteella olet näitä akateemisia humanisteja ilman töitä luultavimmin.
Olet samanlainen huru kuin sukulaiseni, joka aina valittaa korkeasta veroprosentistaan. Kävikin ilmi, ettei hän ymmäränyt, että 9,40% siitä luvusta onkin muuta kuin veroa. Ja toisaalta sai kohtauksen kun sanoin, että jos haluaa lisää alentaa veroprosenttiaan niin voi erota kirkosta ja muuttaa halvempaan kuntaan kun siellä missä asuu (yli 8% veron kunta).
Sitten kun omat väärät valinnat ja tietämättömyys käy selväksi, sitten ruvetaan haukkumaan muita.
Ja olen vanhuuseläkkeellä.
Taidat olla itse saamapuolella.
t. Nettomaksaja