Tuntuu, että joka puolella on lapsettomia ihmisiä. On niitä paljon.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia. Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin l
Uusi palstahullu taas kerran. Spämmää tätä kopioitua viestiä joka ikiseen ketjuun. Ei näitä pitäisi avohoitoon päästää.
Lapsettomia haukutaan, mutta jos tekisin lapsen, niin ei se mun lapsi ketään kiinnostaisi. Ei munkaan elämä kiinnosta ketään, joten miksi tekisin tänne uusia turhia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu taas että olen lapsettomana harvinaisuus. Uudella työpaikallani olen ainoa lapseton. Tiedän kyllä, etten ole läheskään ainoa koska kaikki uutisia seuranneet tietävät syntyvyyden laskeneen.
Meillä on erilaisia kuplia. Omassa kuplassani olen niitä harvoja lapsettomia ja kaveripiirissä on normi, että lapsia vähintäänkin toivotaan. Jotkut toiset lapsettomat taas elävät sellaisessa kuplassa, jossa lapsia on harvoilla. Aina on tavallaan helpompaa mennä virran mukana kuin sitä vastaan, joten lapseton kupla voi myös osaltaan ajaa asiasta epävarmoja ihmisiä siihen, että lapsia ei tule hankittua.
Omassa kuplassa on lapsettomia. Perheelliset ovat tippuneet kelkasta, kun ovat jumissa kotona vaippoja vaihtamassa ja tekemässä ruokaa monta kertaa päivässä.
Jonkun aikaa jaksettiin kaveriporukassa pyytää niitä paria lisääntynyttä mukaan lounaille, teatteriin, taudenäyttelyihin, oopperaan, pitkille viikonlopuille Eurooppaan... minne ikinä oltiinkaan menossa. Eivät ikinä tulleet mukaan, joten jäivät sitten pikku hiljaa ulos porukasta.
Vierailija kirjoitti:
No jotkut on niitä jotka käyvät töissä ja pitävät yhteiskuntaa pystyssä. Toisten kapasiteetti taas riittää vain lasten hoitamiseen kotona.
Joittenkin kapasiteetti riittää molempiin. Kaikkia kuitenkin tarvitaan, sekä lapsia että niitä työssäkäyviä aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomia haukutaan, mutta jos tekisin lapsen, niin ei se mun lapsi ketään kiinnostaisi. Ei munkaan elämä kiinnosta ketään, joten miksi tekisin tänne uusia turhia ihmisiä?
Niinpä. Ja jos koittaisi huonot ajat ja saisi vaikka potkut töistä, niin haukuttaisi loiseksi ja syyteltäisi, että miksi teit lapsia, kun et pysty niitä elättämään. Koskaan ei ole hyvä. Parasta siis vain elää itselleen ja omien halujen mukaan. Arvostelijoita riittää aina.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hassulta tämä nykyinen höpötys lapsettomista. Meillä on suvussa ollut iät ja ajat lapsettomia ja lapsettomina pysyneitä miehiä ja naisia. Ei tämä pelkästään mikään nykypäivän ilmiö ole. Jotkut vaan eivät saa/halua lapsi. Syitä on erilaisia ja monien kohdalla lapsettomuus on ehdottomasti paras ratkaisu, ei heistä olisi vanhemmiksi ollutkaan.
On se siinä mielessä nykypäivän ilmiö, että niitten lapsettomien määrä on lisääntynyt ihan todella paljon muutamassa vuosikymmenessä. Ennen niitä oli se joku yksi lapseton täti/setä per suku, nykyään saattaa olla ettei koko suvussa ole yhtään lasta.
Vierailija kirjoitti:
No jotkut on niitä jotka käyvät töissä ja pitävät yhteiskuntaa pystyssä. Toisten kapasiteetti taas riittää vain lasten hoitamiseen kotona.
Töissä käyminen on sata kertaa helpompaa kuin kotiäitiys.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia. Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkik
Mitä sinä sanot lapsettomille miehille, häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu taas että olen lapsettomana harvinaisuus. Uudella työpaikallani olen ainoa lapseton. Tiedän kyllä, etten ole läheskään ainoa koska kaikki uutisia seuranneet tietävät syntyvyyden laskeneen.
Meillä on erilaisia kuplia. Omassa kuplassani olen niitä harvoja lapsettomia ja kaveripiirissä on normi, että lapsia vähintäänkin toivotaan. Jotkut toiset lapsettomat taas elävät sellaisessa kuplassa, jossa lapsia on harvoilla. Aina on tavallaan helpompaa mennä virran mukana kuin sitä vastaan, joten lapseton kupla voi myös osaltaan ajaa asiasta epävarmoja ihmisiä siihen, että lapsia ei tule hankittua.
Omassa kuplassa on lapsettomia. Perheelliset ovat tippuneet kelkasta, kun ovat jumissa kotona vaippoja vaihtamassa ja tekemässä ruokaa monta kertaa päivässä.
Jonkun aikaa jaksettiin kaverip
No näinhän se menee, että ihmiset hankkiutuu sellaiseen seuraan jossa on itsensä kaltaisia. Ne perheelliset ehkä taas kokee että lapsettomat on tippuneet pois porukasta kun muitten elämä on edennyt siihen lapsiperhearkeen. Näkökulmakysymys. Eikä kumpikaan valinta ole sen parempi tai huonompi, vain erilainen. Tai ainahan se ei ole edes valinta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hassulta tämä nykyinen höpötys lapsettomista. Meillä on suvussa ollut iät ja ajat lapsettomia ja lapsettomina pysyneitä miehiä ja naisia. Ei tämä pelkästään mikään nykypäivän ilmiö ole. Jotkut vaan eivät saa/halua lapsi. Syitä on erilaisia ja monien kohdalla lapsettomuus on ehdottomasti paras ratkaisu, ei heistä olisi vanhemmiksi ollutkaan.
No tämä. Äitini sisaruksista 3 on lapseton. Isäni sisaruksista 2. Ne, joilla lapsia on, näkevät heitä joko noin joka toinen kuukausi tai sitten kerran vuodessa, koska asuvat niin pitkällä. Eipä heistä kukaan silti yksinäisyyttä valita, ovat yli 70v.
Omituinen käsitys, että ne lapset olisivat siinä koko loppuelämän pitämässä seuraa. Lapset kasvavat aikuisiksi ja heillä on omat elämänsä. Kannattaa pitää vaan niistä kaverisuhteista huolta niin ei tarvitse vanhanakaan istua yksin neljän seinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä käyminen on sata kertaa helpompaa kuin kotiäitiys.
Ja ainakin lapsettomana töissä käyminen on sata kertaa helpompaa kuin lasten ja töiden yhdistelmä. Mutta toisaalta se hankala vaihe kestää vain aikansa ja sitten lapset kasvaa. Ellei tee tosi monta lasta tai isoilla ikäeroilla niin että se pikkulapsiaika kestää kauan.
Aloitus se tämäkin🤦🏻 .. Ja se sun pointtis oli ap? Tämänkin ajan olisit voinut käyttää hyödyksesi ja viettää laatuaikaa niiden haarahedelmiesi kanssa .. mutta kun ei .. pakko vain päästä provoilemaan palstalle ..
On hyvä olla ihmisiä, jotka tekee työt eivätkä ole koko ajan lokkeilemassa lasten takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia. Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin l
Miksi niille lapsettomille miehille pitäisi sanoa mitään? Tämä on lapsijuttu on vain naisten kontrolloimiseksi ja haukkumiseksi, joten ei kosketa miehiä. He saavat edelleen tehdä mitä tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Lapset, lapsiperheet, lapsiarki. Ei hel...ti. Miehet, välttäkää tätä. Menetätte kaiken vapauden. Lapsenne ei kuitenkaan huolehdi teistä. Tehkää rahaa ja turvatkaa vain omat etunne.
Lapseton mies ei sovellu johtotehtäviin. Ura tyssää lapsettomuuteen. Vanhana ja lapsettomana on täysin tuuliajolla ja viranomaisten ryövättävissä. Yleinen edunvalvoja valvoo vain, miten saa kahmia rahasi.
Mitä sitten? Minä olen lapseton mies, oma päätös siitä että lapsia en tee tuli joskus noin 20 vuotiaana kun menin työelämään. En minä tälläiseen maahan halua lapsia ja jos yhteiskunta olisi erilainen niin voisin haluta lapsia.
Ihan ensin palkat kuntoon siten että palkkaa maksetaan tuottavuuden ja työn vaativuuden/rankkuuden mukaan, verotus kevyemmäksi kaikilta, yhteiskunnan holhousta vähennettävä, yhteiskunnan arvot pitäisi romuttaa sekä rakentaa uudestaan.. jne sitten voin harkita lapsia mutta minun elinaikana näin ei tapahdu.
M33
Itse te olette tämän maan muokanneet sellaiseksi ettei tänne lapsia haluta tehdä. Pitäkää tunkkinne.
Maapallolla syntyvyys laskee ja länsimaissa on ollut syntyvyys alhaista jo vuosikymmenien ajan. Mitä vauraampi ja tasa-arvoisempi yhteiskunta on niin sitä vähemmän lapsia syntyy.
Omista sisaruksistani olen ainoa jolla on jälkikasvua, yli kolmikymppisiä jo. Heillä on yksi serkku, isällään viisi sisarusta.
Neljän pojan kavereista yhdellä on toivottu lapsi kiinalaisen vaimon kanssa ja toisen vahinko kouluiässä. Siinä kaikki.