Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttikö miehesi päihteitä, kun yrititte saada lasta?

Vierailija
29.12.2024 |

Minua kiinnostaa lapsista haaveilevien pariskuntien tilanne päihteiden osalta. On vuosikymmenet ollut selvää, että naisten päihteiden käyttö on haitallista hedelmällisyydelle ja varsinkin sikiön kehitykselle. 

Viime aikoina on kuitenkin julkaistu yhä enemmän tutkimuksia, joiden mukaan myös miesten päihteiden käyttö, kuten alkoholi ja marijuana, olisi haitallista siittiöiden laadulle, määrälle, ja toiminnalle. 

Olemme pariskunta (N/32 & M/44), jotka yrittävät lasta. Päätimme asiasta vajaa kuukausi sitten, eli pitkänajan kokemusta ei ole. Itse naisena elän erittäin terveellisesti (kasvissyöjä 12-vuotiaasta) ja en käytä mitään päihteitä. Mieheni sen sijaan kuluttaa alkoholia useamman kerran viikossa helposti 3- 6 annosta illassa. Mielestäni tämä ei todellakaan ole ok. Hän pillastuu täysin, mikäli otan asian puheeksi ja suorastaan suuttui, kun viimeksi juhlissa juuri ennen joulua pyysin häntä unohtamaan nikotiinipussit.

Olen kertonut kyllä miksi: en halua riskeerata mahdollisen lapsen terveyttä millään lailla. Olen ennen tätä vuotta ajatellut, että eläisin vapaaehtoisesti lapsettomana ikuisesti, mutta osittain hänen ja muun ympäristön painostuksesta muutin mieltäni. Uskon, että minusta voisi kehittyä hyväkin äiti, mutta en tiedä enää haluanko äidiksi lapselle, jonka isä käyttää alkoholia monta kertaa viikossa ja vähät välittää terveydestään. 

Tiedoksi, miehelläni on jo 10-vuotias tytär edellisestä rumasti päättyneestä suhteesta.

Meillä on asiat enemmän kuin hyvin taloudellisesti. Ainoa, mikä nyt paljon mietityttää on tämä päihteiden käyttö

Haluaisinkin kuulla muiden kokemuksia miehistä ja heidän päihteiden käytöstään raskauden kynnyksellä. 

Käyttikö miehesi mitään seuraavista, kun yrititte saada lasta?

Vaihtoehdot

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yhden oluen viikossa eli valitsin alkoholin. 

Vierailija
2/3 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu vaihtoehto "päihteetön". Eli kyselytsi voivat vastata vain he, joiden mies käytti jotain mainituista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi