Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekoälytutkimuksesta Nobel- palkittu tutkija: Tekoäly aiheuttaa ihmisen sukupuuton 30 vuoden sisällä

Vierailija
28.12.2024 |

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/5d2dbf79-7e7c-4344-8afc-a1a6e520…

Brittiläiskanadalainen fyysikko ja tekoälyn kummisedäksi kutsuttu Geoffrey Hinton maalaa karua kuvaa ihmiskunnan tulevaisuudelle. Mies ennustaa tekoälyn aiheuttavan ihmisen sukupuuton seuraavan kolmen vuosikymmenen aikana

Näetkös, emme (ihmisinä) koskaan aiemmin ole käsitelleet asioita tai olentoja, jotka ovat meitä viisaampia, mies kertoi haastattelussa.

Kuinka monta esimerkkiä osaat kertoa, jossa vähemmän älykäs olento kontrolloisi tätä älykkäämpää? Esimerkkejä on aika vähän. On äiti ja vauva. Evoluutio on tehnyt paljon töitä sen eteen, että vauva voi kontrolloida äitiä, mutta se on yksi ainoista esimerkeistä, joita tiedämme, Hinton kertoo haastattelussa.

Toronton yliopistossa emeritusprofessorina työskentelevä mies näkee ihmisen olevan taaperoikäisen tasolla tekoälyyn nähden.

Tekoälyn kummisedäksi usein nimitetty Hinton tunnetaan nykyisin myös tekoälyn kriitikkona. Keväällä 2023 hän irtisanoutui tehtävistään Googlen tekoälytutkimuksessa, jotta voisi vapaammin puhua tämän teknologian riskeistä erityisesti sotilaskäytössä.

Tämän vuoden Nobel-tilaisuudessa mies toisti palkintopuheessaan näkemänsä uhkakuvan.

Olen huolissani, että itseämme älykkäämmät järjestelmät ottavat vallan ihmiskunnasta, Hinton lausui.

Itse olen 5- kymppinen lapseton niin vain jännityksellä odotan. En halua elää kovin vanhaksi ja raihnaisuus ärsyttää jo nyt niin tästä tekoälystä voikin vielä saada jännitystä loppuelämän! Aina olen scifistä tykännyt ja jotenkin mahtavaa olisi tuollaisen koneen orjuuttamana kuolla hirvittävässä lopputuhonnassa! Myös ei jää hyvä maa valepakolqishuijareille, varmasti tekoäly ymmärtää tappaa heidät ensimmäisinä!

Myös ilmastonvaihdoksesta enää turha jaaritella, tekoäly varmasti järjestää ilmat itselleen mieleisekseen tuhottuaan ihmiskunnan!

Muita  jotka innostuneella jännityksellä odottavat tekoälyn metkuja ja tekoälyn meistä antamaa arvosanaa, mielipiteitä ja tuomiota? Ihanaa jotenkin olla näkemässä maailmanloppu ja tietää kuuluvansa viimeiseen ja erityiseen ihmissukupolveen jonka keksintöä tuo tuhoava tekoäly on! Sehän voi olla sitten ihan oikea kuolematon Jumala, kuoleman Jumala meille ihmisille jonka ihmiset itse loivat! Täydellinen loppu elämälle avaruudessa😊💪

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassut katoavat maailmasta, vihdoinkin...

Vierailija
2/3 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelen että jos tekoäly ymmärtää yhtään maapallon kokonaisedusta, sen kannattaa lakaista ihmiset pois täältä. Ja niin on ainoastaan hyvä. Olen myös viisikymppinen lapseton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa seksimessuilla esiteltiin syksyllä seksirobotteja joita ihmisvieraat eivät kyenneet erottamaan kantaihmisistä. Tuollaiselle robotille voi opettaa kaikki seksitekniikat vaikka kama sutrasta ja jos siihen saa tekoälyn niin on ihan täydellinen kumppani. Varsinkaan naisen älyn voittamiseksi ei luulisi paljon tekoälyä tarvittavan. Mielellään tälläisen seksirobotin otan, varmasti osaa myös tiskata ja imuroida, vaaraa en usko näistä olevan. Pelättiinhän aikoinaan mikroaaltouunejakin