Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän on terveydenhuolto mennyt: edes antibiootteja ei haluttaisi sairaalle määrätä

Vierailija
28.12.2024 |

Vierestä olen seurannut ystäväni tilannetta. Oli viikkokausia sairaana, kuumetta ei tosin ollut eivätkä tulehdusarvot nousseet. Lääkärit vaan pyörittelivät päitänsä tutkimatta tilannetta sen enempää, totesivat ettei antibiootteja anneta ja nyt on paljon kaikenlaista liikkeellä. Kirjoittivat sairauslomaa muutaman päivän kerrallaan, joten ystävä sai jatkuvasti olla hakemassa sairauslomalleen jatkoa, kun ei parantunut. Viimeisin lääkäri otti liki kuukauden sairastamisen jälkeen ystävältä mykoplasmatestit, kun ystävän perheessä oli epäilty lapsella mykoplasmaa (mykoplasmaa ei koskaan lapselta testattu). Mykoplasma löytyi ystävältäni, mutta siltikään lääkäri ei olisi halunnut määrätä antibioottia läheiselleni. Tilanne menisi kuulemma itsestään ohi. Ystävä sai sitten lopulta antibiootit, parani ja pääsi takaisin töihin lähes kuukauden sairausloman jälkeen.

Kalliiksi tulee yhteiskunnalle, kun työssäkäyvä ravaa lääkärissä moneen kertaan ja on viikkoja sairauslomalla, joka olisi ollut estettävissä antamalla sopivat lääkkeet. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä antibiootteja määrätä, jollei tiedetä, että niistä on apua?

Vierailija
22/23 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä antibiootteja määrätä, jollei tiedetä, että niistä on apua?

Pointti lienee "potilas oikeassa - lääkäri väärässä| potilasta ei kuunnella variaatio: 436" kylläm  pittää päästäpi leikkauksseen kun tiedän, että ompi leikelttävvöö, miten niin kuvantamisissa ei näy mitään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama. Toki olin itse kipeänä syyskuusta joulukuun alkuun, josta vuodepotilaana yli kuukauden... Opiskelen.. hyvä, ettei koulu mennyt pilalle, oli hyväksi lukuja.. muuten olisin varmaan joutunut hakemaan keskeytystä opintoihin tai jotain. Seuraavaksi menen mielenterveyshoitoon kun olen henkisesti niin huonona tästä ja kaikesta muusta. Ei ole läppä, menetin keikkatyörahani n.1500-2000€ vuoroistani, työehtosopimuksessa ei palkkaa peruuntuneista vuoroista. Jouduin nostaa opintolainaa ja kaikkea. Ja nyt ärsyttää kun tuntuu että asiat on taas persiillään...ai niin, yksityislääkäreihin "muutama" 100€ sit vielä. Mitäs vielä. Aion soittaa psykiatrisella sairaanhoitajalle mielipahasta.. ei ole läppä. Joudun tämän vuoksi ehkä sairaslomalle ja tehostamaan mielialalääkitystäni, (1 vahva lääke) jota en ole tarvinnut 2 vuoteen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme