Ensi jouluna pakenen risteilylle tai jonnekin.
Olipa taas raskas joulun työrupeama ruokasulkeisineen. Koko ajan piti purkaa tai täyttää tiskikonetta ja kelmuttaa ruokia jääkaappiin tai laittaa tarjolle. Olin mitoittanut kaiken melko tarkasti, ettei jäisi hävikkiä, mutta eikös yksi vanha sukulainen tuonut jotain, mistä ei ollut sovittu, ja kaiken huipuksi "tämä on sitten ollut pakkasessa, että täytyy käyttää pois". No, mulla oli jo sama tuote tarjolla.
Yksi tyttäristä miehineen teki kahdet oharit, vaikka olin tehnyt selväksi, ettei ole pakko tulla, mutta jos lupaavat tulla, siinä tapauksessa varaan heillekin ruokaa. No, 4 ateriaa on aika iso määrä.
Jokohan tosiaan alkaisi nämä joulutouhut riittää mun osalta. Kaikki pitävät aina itsestään selvänä, että hoidan kaiken, vaikka mulla on ikää jo 68 vuotta ja kaikenlaista kremppaa, niin että se keittiössä häärääminen ei enää kuulu lempipuuhiini.
Kommentit (9)
Jos olet lähdössä ensi jouluna risteilylle, kylpylään tai johonkin hotelliin muista tehdä varaukset ajoissa, että on vielä tilaa. Voisiko tuollaisen matkan tehdä jo pääsiäisenä? Ensi vuonna pääsiäinen on hyvin myöhään huhtikuussa, että on varmasti jo keväisempää.
Miten olet joutunut tuohon tilanteeseen? Nyyttärit jatkossa? Vuorotellen kaikkien osallistujien luina joulu? Tai vaikka se yhteinen risteily!
Vierailija kirjoitti:
Miten olet joutunut tuohon tilanteeseen? Nyyttärit jatkossa? Vuorotellen kaikkien osallistujien luina joulu? Tai vaikka se yhteinen risteily!
Miten nyt äidit yleensä joutuvat tuohon tilanteeseen? Onhan se muille paljon helpompaa ja halvempaa.
Ehdottomasti hyvä idea, etköhän ole tehnyt jo osuutesi joulujen järjestelyissä :) Asian voi ilmaista ystävällisesti ja hyvissä ajoin sukulaisille.
Mäkin olen miettinyt että joskus tulevaisuudessa olisi kiva mennä johonkin ravintolaan joululounaalle sukulaisten kera. Kaikilta olisi poissa vastuu kestityksistä ja tunnelma voisi olla leppoisa.
Minä ratkaisin tänä joulun viemällä perheen Lasipalatsin joulubuffettiin.
Että minua inhottaa nämä joulu-uhriutujaemännät. Sama virsi vuosikymmenestä ja sukupolvesta toiseen. Tehkää jotain älkääkä valittako!
Vierailija kirjoitti:
Että minua inhottaa nämä joulu-uhriutujaemännät. Sama virsi vuosikymmenestä ja sukupolvesta toiseen. Tehkää jotain älkääkä valittako!
Itse olet varmaan lokki pahimmasta päästä, mutta kerro toki hyvät vinkkisi.
Me mentiin Tallinnaan aattona ja tultiin pois joulupäivänä. Hyvin ja vaivattomasti kuittaantui joulu siinä. Huoneen sai helposti pari viikkoa aikaisemmin, valinnanvaraakin oli.
kaapeleita katkomaan?