2025 haaste 0-shoppailu
Aiotteko osallistua TikTokissakin levinneeseen haasteeseen ja jättää ensi vuonna shoppailut väliin? Haasteessa on tarkoitus kuluttaa olemassa olevat meikit, kosmetiikkatuotteet, vaatteet jne loppuun koska edes tarvetta ei ole hankkia mitään uutta. Myös kaikenlaiset kynsi-, kasvo-, hiushuollot ovat bannissa, samoin sisustusshoppailu ja matkustaminen. Itse aion. Huomaan että olen altistunut liiaksi kuluttamiseen ja kuinka kaikki somemarkkinointi on päässyt vaikuttamaan omaan ostoskäyttäytymiseen liiaksi. Hävettää kuinka on tullut tuhlattua rahaa sellaiseen jota en oikeasti ole tarvinnut vaan ollut ns.mainoksen ja jonkun somevaikuttajan helppo kohde.
Kommentit (28)
Ostan äärimmäisen harvoin muutenkin. Hyvin pärjään. Kaikki vaatteetkin tulee käytettyä, kun vaihtoehtoja on vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo useamman vuoden tehnyt näin. Vieläkin on meikkejä ja vaatteita, vaikken ole vuosiin ostanut mitään. En käy kampaajalla, itse leikkaan hiuksenikin.
Mistä varastat sähkösi ja vetesi?
Onko sulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? Aloituksessa puhutaan turhasta kuluttamisesta.
Sitten opetellaan kirjoittamaan OTSIKOT oikein.
Minä voisin lähteä tähän. Tänä vuonna on tullut ostettua aika paljon harrastuksiin liittyvää tarpeellista varustetta, joten ensi vuonna tuskin tarvitsee mitään erityistä ostaa. Vaatteita on riittävästi kaikkiin tilanteisiin, kosmetiikankin käyttöä voisi vähentää, en oikeasti tarvitse kahta seerumia ja siihen päälle yövoidetta...
Hankintalistalla on ainoastaan verenpainemittari, mutta se on sijoitus omaan terveyteen.
Kiitos vaan, ensi vuonna siis laskeskelen vain säästyneitä euroja! :)
Ja kas, näin saamme Suomen konkurssiin...
Kas näin, turhan oston väliin jättö ei maata kaada. Ketju on turhan kulutuksen vähentämiseen tarkoitettu, 2025 0-shoppailu. Täällä jo julistetaan konkkaa ja että rikkaat ostaa harvoin ja laatua. On myös sanonta ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa :)
Hyvä pysähtyä miettimään omaa talouttaan ja kulutustottumuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo useamman vuoden tehnyt näin. Vieläkin on meikkejä ja vaatteita, vaikken ole vuosiin ostanut mitään. En käy kampaajalla, itse leikkaan hiuksenikin.
Mistä varastat sähkösi ja vetesi?
Onko sulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? Aloituksessa puhutaan turhasta kuluttamisesta.
Sitten opetellaan kirjoittamaan OTSIKOT oikein.
Itse sisältö on yleensä otsikon alla, tonttu.
Vierailija kirjoitti:
Kas näin, turhan oston väliin jättö ei maata kaada. Ketju on turhan kulutuksen vähentämiseen tarkoitettu, 2025 0-shoppailu. Täällä jo julistetaan konkkaa ja että rikkaat ostaa harvoin ja laatua. On myös sanonta ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa :)
Hyvä pysähtyä miettimään omaa talouttaan ja kulutustottumuksiaan.
Juuri näin. Kiitos herättelystä, tähän tuli itsekin havahduttua ihan todella nyt. Hävettää että kaapissa on vaatteita joissa vielä hintalaputkin. Ostettu tyyliin kun halvalla sain, miettimättä sen enempää. Myös minä ollut liian alttiina houkutuksille ja mainoksille, hävettää myöntää mutta ehkä tämä on nyt viimein sysäys parempaan kulutuskäytökseen kaikin puolin.
Totta, jos ostaa laatua niin kestää pitkään käytössä.
Toisaalta rikkaat lähtee helpommin turhaan luksusshoppailuun kun sitä rahaa kerran on. Matkustetaan myös enemmän ja kauemmaksi. Itse olen hyvätuloinen mutta lopetin kaukolennot 25v sitten.