Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20 vuotias muutti syksyllä omilleen nyt ukki penää syytä miksi

Vierailija
28.12.2024 |

Soitti minulle ja tenttasi mikä syy oli omilleen muuttoon. Varmaan että ei vaan olisi ollut perhehelvettiä, riitaa ja välien katkomisia. Yritin selittää että kun on jo 20 niin varmaan halusi itsenäistyä.Ei millään tajunnut tätä.

Alkaako ikä tekemään ukille tepposet vai onko tosiaan tavatonta että 20 - vuotias muuttaa äidin helmoista omilleen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä ukki itse on muuttanut?

Vierailija
2/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei kuulu ukille ollenkaan. Ei sitä tarvitse hänelle selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukki on seniili. Ei tajua että lapsenlapsi on jo aikuinen. Olisiko aika hommata ukki hoivakotiin?

Vierailija
4/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia muuttaa tuossa iässä, mini lähtee aiemminkin opiskelemaan tms. Seurailepa ukkia. Mun äidillä on myös tuollaista. 77 v. Joissain asioissa pätkii ihan ihmeellisesti.

Vierailija
5/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa vuokrat ? 

Vierailija
6/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa.Mutta luulen että 50 ja 60 luvuilla muutettiin kun mentiin töihin.

Vierailija
7/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa vuokrat ? 

Poika itse.

Vierailija
8/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 20 kun muutin omilleni ja menin siitä parin kuukauden jälkeen naimisiin. Kyllä tuossa iässä halutaan todellakin itsenäistyä. :-D

Vierailija
9/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään tietoa.Mutta luulen että 50 ja 60 luvuilla muutettiin kun mentiin töihin.

Tai naimisiin.

Vierailija
10/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
11/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ukki italiaano?

Vierailija
12/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Halusimme laajentaa kellarissa valmistamiemme huumeiden myyntiä laajemmalle alueelle"

Vierailija
13/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

5/0

Vierailija
14/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse kotoa muuttamisen aikaisuudesta eikä siitä että ukki on dementoitunut.

Ukki on itse kotoisin perhehelvetistä ja haluaa varmistaa, ettei lapsenlapsella ole sellaista. Niin haluaisit sinäkin - ja jos olisit itse sellaisesta kotoisin, tietäisit, ettei sitä sen helvetin aiheuttaja ensimmäisellä kyselyllä myönnä.

Ukki toimii aivan oikein. Sinäkin toimisit samoin samassa tilanteessa - toivottavasti ainakin. Ja kannattaa olla onnellinen siitä, että sinun lapsellasi on puolustajia, koska kyllä niitä maailmassa vielä tarvitsee, vaikkei ehkä juuri tällä kertaa.

Vierailija
15/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perhetyttö/-poika?

Vierailija
16/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukki kysyy syystä. Ei 20-vuotias ole valmis itsenäiseen elämään. Pitää olla vähintään 30-vuotias, että muuttaa pois kotoa. Ja äidin pitää joka viikko tuoda lihapullia, lihamakaronilaatikkoa, palapaistia, että poika/tyttö pärjää.

Vierailija
17/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin siltä pennulta itseltään. Ei aikuisen tarvii selitellä kuitenkaan

Vierailija
18/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kun muutin omilleni 19-vuotiaana, isä (vanhempani ovat eronneet) tenttasi varmaan vuosia, että onko minulle ja äidilleni tullut välirikko. XD

Vierailija
19/20 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 16-vuotiaana opiskelujen perässä :D 

Vierailija
20/20 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Meillä 2 aikuista lasta, toinen reilusti yli 20 v ja toinen täyttänyt juuri 20. Omilleen ovat nyt muuttaneet. Heille ostettu autot, avustettu muutot, maksetaan vakuutukset, puhelimet yms ja syydetty rahaa, jotta pärjäävät. Molemmilla käytössä avoin luottokortti mistä voivat esimerkiksi maksaa bensat yms.

Tämä nuorempi käy opiskelujen ohessa töissä ja on alkanut omat maksunsa maksaa ja hoitaa muutenkin elämänsä, mutta vanhempi lapsi onkin eri juttu. Ei tee töitä, ei opiskele, kiertelee valittelemassa miten töitä ei ole vaikka selvää on, että niitä olisi vaikka kuinka jos vaan jaksaisi johonkin sitoutua niitä tekemään. 

Ollaan tajuttu, että ollaan lapsi paapottu pilalle ja ollaan alettu katkoa tukiamme, jotta heräisi vihdoin ettei raha puussa kasva ja että hänen täytyy ottaa oma elämä haltuun. Tietysti ollaan siellä taustalla apuna jos hätä tulee. No tämän suunnitelman torppaa isovanhemmat joiden luona lapsi käy mankumassa surkeaa tilannettaan jatkuvasti. Jutuissaan rivien välistä antaa ymmärtää miten rahat on loppu vaikka kuinka yrittää. Todellisuudessa makaa päivät sohvalla suoratoistopalveluja tuijottaen. Isovanhemmat syytää hirveitä summia suoraan lapsen tilille, vaikka olemme kieltäneet. Lapsi tuskin koskaan hankkiutuu mihinkään työhön tätä menoa.

Samalla saamme kuulla vihjailua isovanhemmilta miten lasta olisi enemmän autettava ja tuettava. Vihjaillaan jatkuvasti tämän lapsen huonosta tilanteesta ja siitä miten ikävää on kun ei nuorille löydy töitä.