Mistä saada motivaatiota tehdä asioita kun kaikki tuntuu turhalta?
Kommentit (4)
Olen taistellut saman asian kanssa pari viikkoa. Olen vältellyt esim. isompaa siivousta. Nyt kuitenkin otin itseäni niskasta kiinni vaikka ärsytti, jonkun on pakko siivota tässä asunnossa, vaikka maailma loppuisi huomenna tai 10 vuoden päästä. Ja tuli jopa erittäin hyvä mieli, kun kuurasin vihdoin ison kylppärin lattiat. Menin jopa tilaamaan pidemmän pesuharjan niin tulee tehtyä se puhdistus jokaisen suihkun jälkeen ihan harjan kanssa, lasten sukista tulee kokoajan kylppärin lattialle nöyhtää ja sitä olen aktiivisesti käsillä putsannut. Nyt loppui konttaaminen. Pesen sen hemmetin lattian sitten vaikka joka ilta.
Toinen vinkki: tee jokaiselle päivälle lista mitä pitää tehdä. Laita siihen tärkein ja 2 ei niin tärkeää, mutta se tärkein pitää hoitaa saman päivän aikana. Näin tulee edes jotain hoidettua.
Ärsyttävintä on se, että asiat pitää tosiaan hoitaa, niiden välttely vaan lisää stressiä, mutta kun ärsyttää niin kyllä minä ihan taitavasti sitä mieluummin välttelen ja stressaan lisää. Tää maailmantilanne on lisännyt tätä ja saanut kyseenalaistamaan enemmän asioita. Sota pelottaa ja masentaa. Ei tee mieli ostaa uusia juttuja, ei edes niitä tarpeellisia, kun miettii että ei niitä saa mukaan, kun pitää lähteä evakkoon.
Maisemanvaihdos auttaa vähäsen, mutta samalla tavalla ne asiat odottaa kotona sen jälkeenkin. Voi lähteä lomalle, mutta loman jälkeen pitää luvata hoitaa asiat heti. Tai jopa ennen lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksiloma Thaimaassa auttaa aina, elämänilo palaa hetkessä ja masennus katoaa.
Tämä toimii vain, jos on ihmisenä todella tyhmä ja välinpitämätön.
Ap suosittelen ihan ammattilaisen juttelupua. Rutiineihin voi ja kannattaa pakottaa itsensä, mutta masennus on vakava sairaus ja se kannattaa hoitaa.
Seksiloma Thaimaassa auttaa aina, elämänilo palaa hetkessä ja masennus katoaa.