Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyksestä (sektio) viikko,kohtu ei ole palautunut..

26.02.2007 |

onko kellään kokemusta..

mulla oli sektio 20.2, eli viime viikon tiistaina. se meni hienosti, ja poika saatiin =)

kohtu supistui synnytyksen jälkeen ok tahdissa, ja kohdun yläreuna oli kotiin lähtiessä perjantaina (sektiopäivä+3 päivää) hieman navan alapuolella.

neuvolan terkka teki tänään kotikäynnin ja painoi kohtuakin. siinä se möllötti samassa paikassa ?!?

ei siis ole laskenut odotetusti, kun pitäisi olla jo melkeinpä tuntumattomissa.. kun synnytyksestä on jo viikko!

jälkivuoto on niukkaa, ja kirkkaan punaista/vetistä.

vuodon haju on voimakkampi kuin mensuissa, mutta kohtu-tulehdus-epäilyyni terkka sitten sektioarven tikkejä poistessaan sanoi, että sen lemun tuntisi epäilemättä.. eikä sellaista ole..

käski perjantaina näytille neuvolaan..

outoa, onko kellään kokemusta, että mitä tää oikein meinaa.. terkka oli aika harvasanainen, eikä siitä saanut muuta irti kuin että katotaan perjantaina.. ja millä niitä jälkisupistuksia saisi aikaiseksi???

-ennis-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta mutta tuli vain mieleeni, että imetätkö? Itse en muuta keinoa näin kotona tiedä kuin että imetyshän se auttaa kohtua supistumaan ja tekee niitä jälkisupistuksia.

Sinna

Vierailija
2/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, minunkaan kohtuni ei kyllä heti supistunut pieneksi ja vuoto kesti tosi kauan, välillä loppuen ja taas alkaen uudestaan (yli 2kk kaikenkaikkiaan). Silti kaikki oli ihan hyvin, ja kun yhden kerran tulin käyneeksi naistenklinikan päivystyksessä näytillä (pelkäsin kanssa kohtutulehdusta), niin siellä lääkäri sanoi, että voi mennä puolikin vuotta sektion jälkeen että kohtu on normaalin kokoinen.

Toivottavasti sinullakin kaikki olisi hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kohdun korkeus oli mulla 2 sormea navan alapuolella. Tilanne oli sama jo sairaalasta lähteissäni 4 pv synnytyksestä. Sen jälkeen ei ole tutkittu, mutta en ole asiasta huolestunut.

Synnytyksen jälkeen jälkisupistuksia tuli kaksi päivää aina imettäessä (ensisynnyttäjä). Jälkitarkastus on maaliskuun lopussa, 7 vkoa synnyttyksestä.

Vierailija
4/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kohtutulehduksen kohdalla mainittu " haju kyllä paljastaa" ei pidä paikkaansa. Itselläni todettiin kohtutulehdus reilu 3 viikkoa sektiosta ja oli luultavasti muhinut pikkuhiljaa kokoajan. Minua oli ohjeistettu juuri tällä lauseella, että " kohtutulehduksen haistaa jo ovelle asti" , ja koska jälkivuoto haisi vain vähän normaalia menkkavuotoa tympeämmälle niin en osannut sitä epäillä. Myöhemmin ilmaantuivat kivut ja lämmön sahaaminen, josta vasta tajusin.

Vierailija
5/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla vauva-puolella sanoivat, että sekton jälkeen voi mennä aikaa ennen kuin kohtu palautuu..

no, olen yrittänyt imettää, muta jälkisupistuksia ei enää oikein saa siten.. vuotokin on tosi niukkaa.

katotaan nyt, mitä tästä tulee..

kiitos vastanneille.