Hoitajat saa jopa 200 euron hälyrahan
Juttelin tuossa tuttavan kanssa, joka oli tehnyt joulun aikana kolme pyhää korotetulla hälyrahalla, kun yllärinä oli tullut jouluksi "sairastumisia" Korotettu hälyraha 200 euroa. Siihen tuplapalkat ja muut lisät niin kolmen päivän bruttopalkka yli 2000 euroa! Ei ihmekään, että hyvinvointialueilla on rahat loppu, kun "pienituloisille" hoitajille maksetaan verorahoista tällaisia korvauksia. Ja hänkin kuuluu näihin "köyhiin" jotka valittaa, kun palkka on niin pieni ja työ on niin "raskasta" että jaksaa tehdä kaikki ylimääräiset vuorot. Ja ei, en todellakaan mene hoitoalalle, mutta ei ihmekään, että nyt irtisanotaan hoitoalalla.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän yksinkertainen?
Perustele ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Miksi näistä ei saisi puhua? Koska totuus paljastuisi?
No hyvä että saavat! Paha se on, jos ei siellä hoitajia ole.
Meillä on ympäri vuoden 120 euroa. Kyllä sillä vuositasolla tekee todella monta tuhatta. En itse tee edes yötä.
Vierailija kirjoitti:
En vaan kateellinen.
Pakko olla kunnon hälyrahat, kun ei muuten tule kukaan töihin huonolla palkalla. On jouluduunnitelmat tehty, vieraat kutsuttu ym. Ei siitä huvita töihin lähteä ilman korvausta.
Miksi näitä edes maksetaan? Eiköhän sieltä joku löydy töihin ilman mitään hälyrahojakaan. Ei mullakaan mitään sellaisia ole (en ole hoitoalalla), ainoastaan normaali palkka + 50% jos joutuu normaalin työvuoron lisäksi tekemään jotakin ylimääräistä vielä.
Hyvä jos noin on. Se miten hus nyt talsii rivityöntekijöitä alas ja yt,niin ei meillä oikeasti porukka tule puutevuoroihin enää. Korona aikaan pakkolailla käsketään töihin ja nyt kiitos hei saat lähteä. Hälytellään töihin,niin vastaus on nyt ei. Ennen ei niin paljoa kieltäydytty kun nykyään. Mä olin kans joulut öissä. Olen laitoshuoltaja. En todellakaan olis peruspalkalla menny. Lisien kanssa kolme yötä,tuntipalkka yli 40e laske siitä.
Sittenpä niitä ajanvarauksiakin perutaan kun ei ole tekijöitä, ei porukalla enää kiinnosta ylityöt ja puutevuorot. Että kannattaa maksaa vaan hälyt pyhiltä ja muutenkin, niin on tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Mikä totuus? Ai se että työstä kuuluu maksaa palkkaa ja että hälyraha on aivan normaali käytäntö? Joillakin teollisuudenaloilla vetävät 400% suurpyhäkorvauksia ja ainoa homma on istua ohjaamossa pelaamassa pasianssia.
Tietenkin hoitajalle maksetaan hälytysraha, jos hän tulee paikkaamaan vapaa-ajaltaan sairastunutta hoitajaa.
Opiskele hoitajaksi niin ei tarvitse olla kateellinen ja vinkua asiasta täällä. ps. kaikki eivät ole töissä julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan kateellinen.
Sinä voit olla, mutta minä en. Tuntipalkkani on arkityössä paljon parempi kuin sairaanhoitajan :)
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että saavat! Paha se on, jos ei siellä hoitajia ole.
Ei näille silti kelpaa kun on niin "pienet palkat".Jatkuvaa valitusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä edes maksetaan? Eiköhän sieltä joku löydy töihin ilman mitään hälyrahojakaan. Ei mullakaan mitään sellaisia ole (en ole hoitoalalla), ainoastaan normaali palkka + 50% jos joutuu normaalin työvuoron lisäksi tekemään jotakin ylimääräistä vielä.
No kun jouluna ei todellakaan kukaan tule töihin ilman hälytysrahaa
Niin että vapaalta pitäisi mennä ihan ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttään töihin, etenkin JOULUNA? Samalla kun sä mussutat himassa konvehtia jalat levällään ja iniset kuinka kaikki on niin väärin.
Vietätkö itse mieluisasti sellaisen joulun, että kutsu voi käydä milloin tahansa? Minnekkään ei voi lähteä eikä mitään suurempaa voi tehdä ettei jäisi kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa.
Mikä totuus? Ai se että työstä kuuluu maksaa palkkaa ja että hälyraha on aivan normaali käytäntö? Joillakin teollisuudenaloilla vetävät 400% suurpyhäkorvauksia ja ainoa homma on istua ohjaamossa pelaamassa pasianssia.
Ja TAAS hoitajat lähtee tälle linjalle. Yksityiset saavat ja pitääkin maksaa hyvin. He elättävät myös hoitajat, joiden palkka maksetaan verorahoista, jos ollaan julkisella töissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä edes maksetaan? Eiköhän sieltä joku löydy töihin ilman mitään hälyrahojakaan. Ei mullakaan mitään sellaisia ole (en ole hoitoalalla), ainoastaan normaali palkka + 50% jos joutuu normaalin työvuoron lisäksi tekemään jotakin ylimääräistä vielä
.
Ja meidän alalla ei mitään.Soitetaan vapaapäivänä töihin niin sen saa joskus hamaassa tulevaisuudessa vapaana.Joiuluaattonakin on peruspalkka,ei mitään lisiä.
Älä jaksa.