Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synkkä uutinen jouluna: ISKU konkurssiin 23.12

Vierailija
27.12.2024 |

Suomea kurittanut konkurssiaalto jatkuu. Kauppalehden julkaisemien tilastojen mukaan nykyään yrityksiä menee nurin kuukaudessa noin 300. Konkurssien määrä on kasvanut 12,4% vuodesta 2023. 

Nyt menee nurin ISKU. 

Kommentit (379)

Vierailija
201/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri yllättyi tästäkin.

Vierailija
202/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä suomalaisia työskentelee pelkästään Lahdessa yli 400 itse mukaan lukien. Töissä olen saannut iskulla olla jo 20 vuotta. Hyvä työnantaja ollut. Harvinainen melkein 100 vuotias perheyritys. 

Olen pahoillani puolestanne. Olen puutekniikan puolelta joskus valmistunut ja kuulin silloin jo juttua, että Isku on hyvä työnantaja. Toivottavasti saatte töitä jostain. Pidän peukkuja. 

Olen pahoillani myös Lahden muiden palkansaajien puolesta. Taas nousee siellä kunnallisvero siis kun lähtee yksi suuri työllistäjä ja jää paljon työttömiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mennyt konkurssiin. Tuo on eri juttu. Ette ymmärrä, jos väitätte niin.

Kyllähän se nyt on menossa konkurssiin, vahvasti siltä vaikuttaa. Konkurssihakemus jätetty 23.12, sitä ennen tappiollisia vuosia ja yrityssaneeraus. En tiedä, mitä pitäisi tapahtua, että liiketoiminta jatkuisi ennallaan?

Vierailija
204/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri yllättyy, kun ihmisillä ei ole enää varaa ostaa huonekaluja. Vanha perseenhajuinen sohva saa kelvata. 

Vierailija
205/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keiden yrittäjät, ek, orpopurra ja ensi vuoden kasvua ennustavat ekonomistit ajattelevat jatkossa käyttävän yritysten palveluja ja pitävän sisämarkkinoita pystyssä? 

Kuka on sellaisessa tilanteessa, että uskaltaa ja pystyy kuluttamaan? 

Jos olet tällainen, niin mikä on tilanteesi? 

Olen sos.pum.mi ja kulutan, koska on pakko. Toimeentulotuesta ei saa säästää. Hyvin riittää rahat, koska ainoa tavoite elämässä on henkiinjääminen.

Vierailija
206/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kauan se kestikin. Karmeet hinnat ja eikä ikinä asiakkaita kaupoissa sisällä.

Vierailija
207/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mennyt konkurssiin. Tuo on eri juttu. Ette ymmärrä, jos väitätte niin.

Kyllähän se nyt on menossa konkurssiin, vahvasti siltä vaikuttaa. Konkurssihakemus jätetty 23.12, sitä ennen tappiollisia vuosia ja yrityssaneeraus. En tiedä, mitä pitäisi tapahtua, että liiketoiminta jatkuisi ennallaan?

On mennyt yrityssaneeraukseen. Kyllähän noista on noustu jos on osattu uudistua.

Vierailija
208/379 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin, ei ollut mun makuun.

Hintaansa nähden myös itselleni turha kauppa. Hienompia huonekaluja löytää halvemmalla. Ulkonäkö ratkaisee jos rahaa ei ole paljon. Suomalainen laatu ei vaan myy. Se syy näkyy kauas. Kuinka moni ostaa jonkun peruspöydän tai sohvan jolla hintalappua on useampi tonni? 

Isku on myös pitkälti kalustanut tämän maan koulut. Ehkä tästä lähin istutaan kiinalaisissa pulpeteissa. 

Vierailija
209/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei kaatunut aikaisemmin. En tiedä ketään, kuka noissa Iskuissa, Askoissa ja Sotkissa edes käy. 

Vierailija
210/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ikea puolestaan tahkoaa ennätystulosta, tulos on kasvanut 349,98 %. Liikevaihto ei ole kasvanut juuri lainkaan, mutta kannattavuus on noussut kohisten. Hinnat ovat Ikeassa nousseet paljon, eli määrällisesti myynnin täytyy olla laskenut. 

Jostain syystä Ikealla on ihan oma fanikunta, joka jaksaa aina kuvitella että sen menestyksen syy on kohtuullinen hinnoittelu. Ja kuvittelevat että jos muut firmat eivät olisi niin ahneita, niin niidenkin tulos paranisi. No Ikean tulos kuitenkin parani ahneudella.

Vierailija
211/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ettei kaatunut aikaisemmin. En tiedä ketään, kuka noissa Iskuissa, Askoissa ja Sotkissa edes käy. 

Et varmasti tiedä, kun et ilmeisesti itse ole käynyt, etkä tiedä missä muut käy. Minäkään en ole sinulle kertonut, mistä huonekaluni olen ostanut. 

No nyt kerron, olen ostanut noista kaikista, ja jopa Jyskistä. Ikeasta en ole ostanut koskaan, kerran oli lähellä. Mutta kodin ykkösestä sain vaatekaapit halvemmalla, kun sattui tarjous kohdalle. 

Onneksi en päätynyt ostamaan niitä Ikean halpiskaappeja, niistä on kokemusta tyttökaverin luota, mitään niin surkeaa kaappia en koskaan ollut nähnyt.

Vierailija
212/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavan moneen kertaan on kuultu, ettei joku tiedä ketään joka käy jossain kaupassa. Miksi tuollaista tyhmää väitettä pitää toistella?

Niin, tottahan tuo voi olla, en minäkään tiedä missä kaupoissa tutut käy, tai ei käy. Ja varsinkaan kaikkia kauppoja, missä ovat käyneet.

213/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petteri yllättyy, kun ihmisillä ei ole enää varaa ostaa huonekaluja. Vanha perseenhajuinen sohva saa kelvata. 

Petteri voi vaikka porukoineen ostella mööpeleitä ristiin rastiin :)

Vierailija
214/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta Suomesta, tilaan designkalusteeni Italiasta!

Terv. Yksi Orpo Purra vaan

Vierailija
215/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Ikea puolestaan tahkoaa ennätystulosta, tulos on kasvanut 349,98 %. Liikevaihto ei ole kasvanut juuri lainkaan, mutta kannattavuus on noussut kohisten. Hinnat ovat Ikeassa nousseet paljon, eli määrällisesti myynnin täytyy olla laskenut. 

Jostain syystä Ikealla on ihan oma fanikunta, joka jaksaa aina kuvitella että sen menestyksen syy on kohtuullinen hinnoittelu. Ja kuvittelevat että jos muut firmat eivät olisi niin ahneita, niin niidenkin tulos paranisi. No Ikean tulos kuitenkin parani ahneudella.

Ja nuo voitot menee Hollantiin.

Vierailija
216/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä suomalaisia työskentelee pelkästään Lahdessa yli 400 itse mukaan lukien. Töissä olen saannut iskulla olla jo 20 vuotta. Hyvä työnantaja ollut. Harvinainen melkein 100 vuotias perheyritys. 

Olen pahoillani puolestanne. Olen puutekniikan puolelta joskus valmistunut ja kuulin silloin jo juttua, että Isku on hyvä työnantaja. Toivottavasti saatte töitä jostain. Pidän peukkuja. 

Olen pahoillani myös Lahden muiden palkansaajien puolesta. Taas nousee siellä kunnallisvero siis kun lähtee yksi suuri työllistäjä ja jää paljon työttömiä. 

Joskus huonekaluteollisuus on työllistänyt paljon, pitkään aikaan ei juuri ketään menneisiin vuosikymmeniin verrattuna. 

Itse et varmaan ole alalla?

Vierailija
217/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi nostimme heti ensimmäisenä omaa tulotasoamme😁

Te muut voitte elellä tukien varassa. Mutta ymmärrätte varmaan, että niitä täytyy kohtuullista kun yhä useampi elää niiden varassa!

Vierailija
218/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi nostimme heti ensimmäisenä omaa tulotasoamme😁

Te muut voitte elellä tukien varassa. Mutta ymmärrätte varmaan, että niitä täytyy kohtuullista kun yhä useampi elää niiden varassa!

Kiitos Petteri, että teet meistä paremmin toimeentulevista suhteellisesti rikkaampia!

Samalla toivon, että tekisit vielä enemmän. Sosiaalituet voisit lakkauttaa kokonaan, niin voisi paremmin toteuttaa paikallista sopimista.

Vierailija
219/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, kohta saa halvalla kalua!

Vierailija
220/379 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääpä taas suunnattomasti otsikon päiväyksen pistevirhe. 

Onko konkurssi muka jo varmistettu, aiemmin uutisoitiin yrityssaneerauksesta mikä on eri asia. 

Isku itse oli aavistuksen parempilaatuista tavaraa, aivan aivan liian korkeilla hinnoilla. Ymmärtääkseni valmistivat Suomessa, ja se kyllä valitettavasti täällä tuppaa näkymään korkeissa kuluttajahinnoissa. Tavallaan se on valitettavaakin, että suomalainen ostaa sit mieluummin Kiinassa valmistettua mukahalpaa Ikea-roskaa, kuin suomalaista, mutta minkäs teet kun kukkarolla äänestetään.